Gå til innhold

Årets mest populære hodesett


Anbefalte innlegg

EDIT: FBEN hadde kommet meg i forkjøpet

 

"På den øvre halvdel av listen vår finner vi Corsair HS1. Dette hodesettet har klart å klemme inn hele seks høyttalere i hver øreklokke"

 

Hvis jeg ikke har missforstått noe totalt, har Corsair HS1 IKKE 6 høyttalere i vær klokke.

Corsair HS1 har en høyttaler på 5 centimeter på vært øre.

 

 

ESS

Endret av ESS.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beyerdynamic DT 770 er bra de, men jeg hadde ikke kjøpt meg de i dag. Finnes andre som knuser dem totalt, både i komfor å lyd. Jeg er Audiophile og stiller høye krav though. Prismessig og kvalitet for penga er DT 770 uten tvil ett fortsatt bra kjøp! For de som åpner lommeboka og vil ha noe heftigere, så er det en hel verden der ute ;)

Slike innlegg provoserer meg, da du prøver å fremstå som en bedreviter med nesa høyt i sky,- uten at du faktisk kommer med noe nyttig informasjon i det hele tatt! Labert og stusselig...

 

Det finnes andre hodetelefoner som knuser dem totalt, både i komfort og lyd? -Joda, selvfølgelig finnes de! MEN, klarer du å komme på noen bedre alternativer som tilbyr kvalitetene som Dt770 Pro har til kroner 1400kr?

Da tenker jeg på lydkvalitet, komfort og byggekvalitet.

 

Det er nettopp disse egenskapene, kombinert med en meget lav pris som har gjort DT 770 til noen legendariske hodetelefoner med en høy status rundt omkring. Pris spiller alltid en rolle skjønner du...

Forøvrig de samme parameterene som gjør Koss Porta Pro til norges beste hodetelefonkjøp (min mening). Du finner rett og slett ikke noen bedre alternativer til kr. 200 (!)

 

-Greit at du er Audiophile og slik sett hever deg over "hverdagslige" DT770, men vennligst ikke kom her og belær oss andre om du ikke kan stille opp med noen bedre alternativer, eller en mer informativ post.

Når sant skal sies så er jeg faktisk en hardbarket audiofil selv, har flere hodetelefoner enn jeg har bukser og den dyreste hodetelefonriggen min har en prislapp på ca. 15k. Prisen på stereoanlegget mitt kommer fort opp i over 100 000kr.

Men, uansett hvor mye penger jeg har brukt på min store hobby (og for å tilfredstille mine etterhvert kresne ører) så forandrer det ikke det faktum at Beyerdynamic DT 770 Pro er noen fantastiske headphones (med velfortjent status), - til prisen selvsagt ;)

 

For andre som er interessert i god lyd, så anbefaler jeg hifisentralen.no

Endret av Menkromsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøpte DT-660 når de kom, de hadde dårlig byggkvalitet (reklamasjon på bøylen etter 6mnd), litt ubehagelig komfort i lengden (+tunge) men forholdvis ok lyd. Når jeg så byttet de ut med DT-770 Pro rett før de første tilbudene på 1495,- begynte å komme og prisen var 1795,- (omtrent 2 år siden) ble jeg helt frelst og har ikke sett behov for andre øreklokker etter disse forløpig. De er riktignok litt basspreget men de funker godt til det meste av musikk og film. Det var helt herlig å høre igjennom favorittene i FLAC samlingen med disse.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Denne artikkelen er helt bananas.

 

Dere brude hatt beste "audio" headset liste, og beste "PC" headset liste.

 

F.eks, jeg sliter som pokker å finne et PC headset som har et bra mic. Som faktisk klarer å dempe ut bakgrunnlyder og gi stemmen et "radio voice".

 

Denne artikkelen hjalp ingenting ettersom de PC headset som nevens blir aldri mic nøye testet.

 

 

Bananas? Hvorfor? Det er ikke en "beste" artikkel, men mest populære søk.

 

Beyer sine MMX300 har god mic etter hva jeg har erfart i mitt bruk og tilbakemeldinger, men jeg skulle gjerne hatt ett annet headset uten den massive lyddempingen og med tilsvarende mic.

Lenke til kommentar

For dere som ikke har råd til Beyerdynamic sine DT770, så anbefaler jeg et rimeligere alternativ nemlig Beyerdynamic DT235 https://prisguiden.no/produkt/beyerdynamic-dt-235-99161. Har en tidligere utgave av disse (DT231). Har hatt disse i ca 10 år, og fpruten at putene er blitt litt slappe, og ledningen måtte nylig loddes på nytt (enkel operasjon), så fungerer det fortsatt strålende. Utrolig bra lyd til den prisen.

Lenke til kommentar

Handlet ett Koss PortaPro og svarte, solide greier.

De fleste andre headset sliter med dårlig loddejobb så lyden fallet ut på ett øre over tid, men her holder Porta Pro så det koster etter.

Første gang jeg hører noen som ikke sier de ramler sammen, og at loddejobben ikke suger. Jeg har selv hatt 3 Koss PortaPro headset hvor kablene og loddingen har gjort at lyden fosvinner på ett eller begge ørene. Jeg har masse andre headset some ikke blir ødelagt så lett.

 

En gang så ble kablen på Porta Pro så hard at den knakk når du så vidt bøyde på den. Aner egentlig ikke hva som hadde skjedd med den, men den var altså slik i en mange måneder før jeg gikk og fikk de byttet. De pleide jo å ha livstidsgaranti, nå har de forandret på denne garantien, noe som gjør at jeg ikke er så ivrig på å anbefale dem noe mer. Før pleide jeg å anbefale dem som grei lyd til lav pris, hvor du kunne bytte dem ut om de ble ødelagt.

 

Jeg har også opplevd flere ganger at kablen løsner ved ørene. De sitter godt til å være loddet og klempt på plass (om jeg ikke tar helt feil), men mange andre headset gjør dette mye bedre. Stor forskjell er vel at de headsettene vanligvis er mye større.

 

Fra det jeg kan se, så er det vel bare 2 av dissen headsettene som er åpne, og en semi-åpen som lekker som den er åpen. Er kanskje ikke så nyttig med disse åpne headsettene, men det er de som gir best lyd. Synes jeg da altså, mye mer luft.

Lenke til kommentar

Handlet ett Koss PortaPro og svarte, solide greier.

De fleste andre headset sliter med dårlig loddejobb så lyden fallet ut på ett øre over tid, men her holder Porta Pro så det koster etter.

Første gang jeg hører noen som ikke sier de ramler sammen, og at loddejobben ikke suger. Jeg har selv hatt 3 Koss PortaPro headset hvor kablene og loddingen har gjort at lyden fosvinner på ett eller begge ørene. Jeg har masse andre headset some ikke blir ødelagt så lett.

 

En gang så ble kablen på Porta Pro så hard at den knakk når du så vidt bøyde på den. Aner egentlig ikke hva som hadde skjedd med den, men den var altså slik i en mange måneder før jeg gikk og fikk de byttet. De pleide jo å ha livstidsgaranti, nå har de forandret på denne garantien, noe som gjør at jeg ikke er så ivrig på å anbefale dem noe mer. Før pleide jeg å anbefale dem som grei lyd til lav pris, hvor du kunne bytte dem ut om de ble ødelagt.

 

Jeg har også opplevd flere ganger at kablen løsner ved ørene. De sitter godt til å være loddet og klempt på plass (om jeg ikke tar helt feil), men mange andre headset gjør dette mye bedre. Stor forskjell er vel at de headsettene vanligvis er mye større.

 

Fra det jeg kan se, så er det vel bare 2 av dissen headsettene som er åpne, og en semi-åpen som lekker som den er åpen. Er kanskje ikke så nyttig med disse åpne headsettene, men det er de som gir best lyd. Synes jeg da altså, mye mer luft.

 

Word.

 

Har siden 2001 hatt hele 10 sett PortaPro.

 

Det første settet hadde jeg i 3 år og kostet meg nesten 900kr. Dette settet hadde jeg ingen problem med, men det ble stjålet. Da jeg skulle ha nytt hadde prisen falt til 350kr så jeg kjøpte nytt.. Siden da har alle sett jeg har hatt vert et mareritt. Elendig lodding, sprø plastikk, utslitte puter på bare noen mnd, svak bøyle og kabelbrudd.

 

Hvordan kan et produkt holde samme kvalitet når prisen faller så mye? Det er rett og slett ikke mulig, serlig med tanke på at PortaPro ikke har hatt mye margin på fortjeneste så det er ikke butikkene som har tjent godt med penger selv da prisen var 800-900kr. Enten har prisen på delene gått mye ned over årene, ellers har de kuttet totalt på kvaliteten. Forstår ikke hvordan de hele tatt gidder å tilby "lifetime warranty" på noe så dårlig...

 

Vil med en gang takke Cdon.com for svært god service og rask utbytting.

Etter tiende settet røk i bøylen på bare 2 uker, orket jeg ikke mer. Fikk pengene tilbake og kjøpte Sennheiser PX 100 II. Må vel være det beste åpne headphoneene på markedet. Hatt de nå i 2 år uten tull og like gode.

Lenke til kommentar

Fikk pengene tilbake og kjøpte Sennheiser PX 100 II. Må vel være det beste åpne headphoneene på markedet. Hatt de nå i 2 år uten tull og like gode.

Hjemme hos oss "spiser" vi både Sennheiser PX 100 I og II, har vel ødelagt minst 6-7 stykk i løpet av det mangeårige forholdet vi har hatt siden Porta Pro ble permabanned hos oss. Alle Sennheiser-klokkene har tatt kvelden på grunn av ledningsbrudd, de fleste har fått brudd ved jack-pluggen, minst ett par har fått kappa av ledningen av foldemekanismen. Bøylene er "uknuselige" er min erfaring i alle fall, de tåler ekstremt mye mishandling. Hadde de fått utbyttbar ledning, hadde det vært kanon, men det er vel ikke Sennheiser interessert i. Har forøvrig aldri benyttet meg av den 2 års garantien deres. Ringte Sennheiser-verksted i Oslo en gang for å høre om de kunne bytte ledningen, men det hele kokte bort i kål. Noen som har erfaring med garanti ved ledningsbrudd hos Sennheiser?
Lenke til kommentar

Mitt forrige Beyedynamic DT231 som anbefales i tråden mistet lyden i ene øret etter ca. 4 års sjelden bruk. Nå er de erstattet av AKG K450 som virker som et mye bedre produkt på alle måter. Derfor kan jeg ikke anbefale DT235. Eneste jeg har å utsette på K450 er at ledningene er vel korte (apple som startet denne trenden) ellers er de noen fantastiske lettvektere.

 

 

Er det noen her som kan anbefale en kvalitativ 3,5mm forlengerleding?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har forøvrig også dårlig erfaring med byggkvaliteten på PortaPro. Limet på den sølvsaken på øreklokka løsnet rett og slett, og den falt av, og kabelen har blitt ødelagt nederst, så lyden til stadighet faller ut på venstre øre. Burde vel stikke innom ELFA en dag, se om de har reservedeler.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke så mye om byggekvaliteten på PortaPro da jeg etter kort tid kuttet det ut pga dårlig lyd og overdreven bass. Det var rett og slett ubehagelig å lytte til musikk. Kan ikke skjønne at dette på slutten av 90-tallet gikk for å være et godt headset og den gangen var det heller ikke spesielt billig, 5-600 kr om jeg husker rett. I dag få man det kastet etter seg for 200 kr.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Må bare slenge med at headsettet fra Bose er helt rått. Eneste minuset er prisen, samt at støydempingen ikke er valgfri for evt. å spare batteritid.

Sier meg enig. Det er fantastisk.

Hadde ønska meg det lenge og fikk det til bursdagen min i fjor og har siden ikke dratt noe sted uten det. Om søstrene mine begynner å snakke om sexlivet sitt o.l. i bilen, på med de og bare sone ut, fly, buss og tog, samme. Mens jeg støvsuger, fantastisk. Det være seg om jeg vil høre stillhet, eller bare høre på musikk. Kjøpte de etter å ha prøvd en kompis' QC3 og finner QC15 mye bedre. Absolutt verdt prisen. Og batteri er så billig at jeg klager ikke. Går alltid rundt med en 10-pack på meg uansett. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...