Gå til innhold

Flere skyttere i Utøya-massakren.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den siden er lavmål.

 

Multi-milliard hemmelige terrorstyrker sprenger regjeringskvartalet.

 

Men bruker en jævla kabel for å detonere.

 

Da jeg var menig i forsvaret og brukte klær og utstyr fra 1970 -- i 2002-2003 -- så hadde vi lunter og fjerndetonatorer.

 

...

Kabel for å detonere bilen.

Kabel, faktisk.

 

Jeg merker at jeg får hodepine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artig at linken din sender meg rett til avsnittet om de tre MPsoldatene som konspirasjonsfolket trodde var noen form for "black ops". Stor humor, takk for latteren :)

 

Kanskje du kan fortelle oss hva det var da ?

 

Hvorfor lå det kabler der like etter sprengningen og hva ble de brukt til ?

Og hvorfor hadde de slikt hastverk med å fjerne disse kablene ?

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den siden er lavmål.

 

Multi-milliard hemmelige terrorstyrker sprenger regjeringskvartalet.

 

Men bruker en jævla kabel for å detonere.

 

Da jeg var menig i forsvaret og brukte klær og utstyr fra 1970 -- i 2002-2003 -- så hadde vi lunter og fjerndetonatorer.

 

...

Kabel for å detonere bilen.

Kabel, faktisk.

 

Jeg merker at jeg får hodepine.

 

Man begynner jo å lure på enkelte da. Her er de som tror man brukte detonator. Baltazar mente det var ett fly som slapp en bombe. Er det rart de ikke er mer enn et komisk innslag?

 

 

 

Kanskje du kan fortelle oss hva det var da ?

 

Hvorfor lå det kabler der like etter sprengningen og hva ble de brukt til ?

Og hvorfor hadde de slikt hastverk med å fjerne disse kablene ?

 

Om jeg ikke husker feil var det ett tvkamera koblet til bilen el. og mpsoldatene fjerner den faktisk ikke. Hvorfor skulle de bruke kabel? Det er jo helt vanvittig når vi har hatt lunte i ett par hundre år.

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar

Man begynner jo å lure på enkelte da. Her er de som tror man brukte detonator. Baltazar mente det var ett fly som slapp en bombe. Er det rart de ikke er mer enn et komisk innslag?

 

 

 

Om jeg ikke husker feil var det ett tvkamera koblet til bilen el. og mpsoldatene fjerner den faktisk ikke. Hvorfor skulle de bruke kabel? Det er jo helt vanvittig når vi har hatt lunte i ett par hundre år.

 

Den unnskyldningen har jeg hørt før, men hvorfor skulle det evt være et tv kamera der ?

Og hvordan kunne det være koblet til bilen med kabel, når bilene nettopp hadde stoppet der etter at bomben gikk av ?

 

Et tv kamera kan jo like godt være trådløst på samme måte som enkelte typer sprengstoff.

 

Kabelen som ble fjernet kunne jo også like godt være lunte fra sprengstoff som feilet og ikke gikk av, eller det kunne være rester av lunter fra sprengstoff som virket som det skulle.

Slike rester av brukte lunter ligger gjerne igjen etter sprengningen når sprengstoff detoneres fra litt avstand.

Lenke til kommentar

 

 

Den unnskyldningen har jeg hørt før, men hvorfor skulle det evt være et tv kamera der ?

Og hvordan kunne det være koblet til bilen med kabel, når bilene nettopp hadde stoppet der etter at bomben gikk av ?

 

Et tv kamera kan jo like godt være trådløst på samme måte som enkelte typer sprengstoff.

 

Kabelen som ble fjernet kunne jo også like godt være lunte fra sprengstoff som feilet og ikke gikk av, eller det kunne være rester av lunter fra sprengstoff som virket som det skulle.

Slike rester av brukte lunter ligger gjerne igjen etter sprengningen når sprengstoff detoneres fra litt avstand.

 

TV2 holder til like i nærheten, og har bilene sine ett halvt minutts kjøring unna stedet du ser på filmen, ingenting er vell egentlig mer naturlig enn at de som måtte være i nærheten begynte å filme. Og i følge en på ett annet forum bruker de ofte kablede kameraer for å overføre via bilen til sentralt.

 

Hvorfor skulle de utløse bomben med en lang tykk lunte som de så la igjen på bakken? Vi snakker om tidenes største superskurker med all verdens ressurser i ryggen, også "glemte" de lunten? Det blir rett og slett komisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

TV2 holder til like i nærheten, og har bilene sine ett halvt minutts kjøring unna stedet du ser på filmen, ingenting er vell egentlig mer naturlig enn at de som måtte være i nærheten begynte å filme. Og i følge en på ett annet forum bruker de ofte kablede kameraer for å overføre via bilen til sentralt.

 

 

Det er ikke naturlig i det hele tatt om tv2 skulle filme der og da,. For hvordan kunne de i så fall vite om det var noe å filme ?

Dette var jo like etter smellet, og ingen kunne rukket å sette opp filmutstyr etter at bombene smalt.

 

Og hvorfor skulle de bruke soldater i uniform for å plukke opp kablene ?

 

 

Hvorfor skulle de utløse bomben med en lang tykk lunte som de så la igjen på bakken?

 

Det er ikke snakk om "en lang tykk lunte" De luntene de bruker er ganske tynne, og rester av dem kan godt overleve en eksplosjon.

Og det er heller ikke snakk om å "legge noe igjen" men rester av lunter som ligger igjen etter eksplosjonen.

 

Hvorfor kan du ikke heller prøve å tenke over dette, og evt finne fornuftige svar istedenfor å komme slike med hånlige og fleipete kommentarer og motspørsmål ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke naturlig i det hele tatt om tv2 skulle filme der og da,. For hvordan kunne de i så fall vite om det var noe å filme ?

Dette var jo like etter smellet, og ingen kunne rukket å sette opp filmutstyr etter at bombene smalt.

 

Og hvorfor skulle de bruke soldater i uniform for å plukke opp kablene ?

 

 

 

Det er ikke snakk om "en lang tykk lunte" De luntene de bruker er ganske tynne, og rester av dem kan godt overleve en eksplosjon.

Og det er heller ikke snakk om å "legge noe igjen" men rester av lunter som ligger igjen etter eksplosjonen.

 

Hvorfor kan du ikke heller prøve å tenke over dette, og evt finne fornuftige svar istedenfor å komme slike med hånlige og fleipete kommentarer og motspørsmål ?

 

Det var åpenbart gått lang nok tid til at MPsoldatene hadde rukket dit fra der de varett lite stykke unna. Eneste kilde jeg har sett på at dette er filmet umiddelbart etter eksplosjonen er artikkelforfatteren. Han oppgir ikke kilde selv og med tanke på hva han skriver stoler jeg ikke utelukkende på hans troverdighet.

 

Og jo, det er helt naturlig at jornalister er tidlig fremme for å filme og det er ikke snakk om å "rigge opp" masse utstyr men å dra ut ett kamera koblet opp mot noe. Soldatene plukker ikke med seg noe men flytter på/går under kabelen, veldig lite skummelt spør du meg.

 

Det er snakk om en lang lunte, såppass lang at den strekker seg langt forbi der bomben smalt. Hvorfor skulle de dra hundre meter kabel gjennom Oslos gater ved en ellers skjult aksjon? Verdens største superskurker med ubegrensede midler klarer ikke bedre enn en lang kabel til å utløse bomben? Beklager men det blir faktisk for dumt.

 

Ellers så stusser jeg på det du skriver innledningsvis, du mener det ikke var naturlig at TV2 filmet der?

 

Var det altså slik at superkonspirasjonen med ubegrensede midler og total kontroll over mediene og en større styrke "black ops" valgte å ha ett kamerateam stående klart for å filme sin egen coverup og legge denne ut på nyhetene? Coverupen som forøvrig ble utført av purunge førstegangstjenestefolk som i tillegg stilte opp i intervju om episoden lenge før konspirasjonsfolket var i nærheten av å ha fanget opp klippet? Kjempelogisk.

 

Sorry hvis det virker hånlig, men det er nærmest umulig å bestemme om du faktisk mener tingene du skriver eller finne på for å gjøre narr av konspirasjonsfolket.

 

I tillegg til det over så mener du altså at det var flere bomber inne i regjeringskvartalet pluss en bombe sluppet fra ett fly om jeg ikke husker feil. Stemmer det?

Lenke til kommentar

Artig at linken din sender meg rett til avsnittet om de tre MPsoldatene som konspirasjonsfolket trodde var noen form for "black ops". Stor humor, takk for latteren :)

Nei, ingen årsak, jeg lo ikke så meget som deg. Men er det egentlig noe nytt i at purken er mye flinkere til å ligge i buskene enn å gjøre jobben sin? Jeg tenker tilbake på en gang vi hadde purk som man kunne stole på. I dag er det jo komi-kveld hele kvelden. Nei det er ikke så mye super duper- når det bær til stykket.

 

Da jeg så den gummibåten på Tyrifjorden med båtflyktningene fra det samme politiet ombord, da lo jeg- joda. Sørgelige greier tenkte jeg. De så faktisk mer lik olsenbanden på tur. Man må jo spørre seg, går det virkelig an? Denne saken lukter laaang vei. Det hjelper ikke med sterilan m sterol/ idol her.

Lenke til kommentar

Nei, ingen årsak, jeg lo ikke så meget som deg. Men er det egentlig noe nytt i at purken er mye flinkere til å ligge i buskene enn å gjøre jobben sin? Jeg tenker tilbake på en gang vi hadde purk som man kunne stole på. I dag er det jo komi-kveld hele kvelden. Nei det er ikke så mye super duper- når det bær til stykket.

 

Da jeg så den gummibåten på Tyrifjorden med båtflyktningene fra det samme politiet ombord, da lo jeg- joda. Sørgelige greier tenkte jeg. De så faktisk mer lik olsenbanden på tur. Man må jo spørre seg, går det virkelig an? Denne saken lukter laaang vei. Det hjelper ikke med sterilan m sterol/ idol her.

 

Dette var vell ikke egentlig noe særlig relevant svar til det jeg skrev, eller hva?

 

Forøvrig stusser jeg på at konspirasjonsmiljøet fortsatt omfavner teorien rundt MPsoldatene og den lange lunten. Dette burde da være ettertrykkelig oppklart nå, og således en usannhet de som reposter artikkelen er klar over?

Lenke til kommentar
Han så jo bare en mann? Det blir jo nevnt flere. Flere skudd avfyrt over hverandre. Her kan dere telle antall skudd som ble avfyrt:

 

http://bmonline.no/f...%C3%B8ya*#p2156

 

"Det blir jo nevnt flere", men det blir ikke det. Det ble påstått at han sa han så flere, men han kom bare med en vag påstand om at en eller annen hadde snakket om flere.

 

Ditt kronvitne viste seg altså å være et ikke-vitne (han så det ikke selv):

 

Hvor kan man telle antall skudd?

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle de utløse bomben med en lang tykk lunte som de så la igjen på bakken? Vi snakker om tidenes største superskurker med all verdens ressurser i ryggen, også "glemte" de lunten? Det blir rett og slett komisk.

 

Og ikke minst bruker de militærpoliti med røde bereter for å rydde opp. Ikke bare "glemte" de lunten, men de sendte folk med knallrøde hatter for å rydde opp! Hahahaha...

Lenke til kommentar

Nei, ingen årsak, jeg lo ikke så meget som deg. Men er det egentlig noe nytt i at purken er mye flinkere til å ligge i buskene enn å gjøre jobben sin? Jeg tenker tilbake på en gang vi hadde purk som man kunne stole på. I dag er det jo komi-kveld hele kvelden. Nei det er ikke så mye super duper- når det bær til stykket.

 

Da jeg så den gummibåten på Tyrifjorden med båtflyktningene fra det samme politiet ombord, da lo jeg- joda. Sørgelige greier tenkte jeg. De så faktisk mer lik olsenbanden på tur. Man må jo spørre seg, går det virkelig an? Denne saken lukter laaang vei. Det hjelper ikke med sterilan m sterol/ idol her.

 

Ganske patetisk hvordan du forandrer tema for å vri deg unna og unngå å måtte stå til ansvar for dine latterlige utbrudd tidligere.

Lenke til kommentar

Ganske patetisk hvordan du forandrer tema for å vri deg unna og unngå å måtte stå til ansvar for dine latterlige utbrudd tidligere.

 

Vi meg så hvor jeg har noe å stå til ansvar for? Tror ikke du har mer i potten enn dem som satt i gummibåten på den berømte dagen, 22 juli.

Lenke til kommentar

Vi meg så hvor jeg har noe å stå til ansvar for? Tror ikke du har mer i potten enn dem som satt i gummibåten på den berømte dagen, 22 juli.

 

Du kan jo begynne med at du reposter artikler som går langt i å beskylde tre tenåringer for å være en del av en ondsinnet internasjonal organisasjon.

Lenke til kommentar

Du kan jo begynne med at du reposter artikler som går langt i å beskylde tre tenåringer for å være en del av en ondsinnet internasjonal organisasjon.

Hva er du du er redd for? Jeg har aldri gjort noe forsøk på å leke. Men her ser vi nå to som vil leke.

Jeg har den fordel at jeg står fram med min identitet. Mens du og Pjassop- visstnok skal starte et festmåltid?

 

Bare sett i gang, det at jeg reposter dette, det er fordi noe ikke er "stuerent", jfr alle disse ting som er nevnt i flere poster.

Ja, jeg er for at alle ting skal fram i lyset vedrørende galskapen i dette. Selv om den "røde slappfisken" ikke liker det. :wee: Show me your irons.. Om jeg videreposter eventuelt dine poster, så betyr jo ikke det at jeg støtter deg 100 prosent.

Lenke til kommentar

Hva er du du er redd for? Jeg har aldri gjort noe forsøk på å leke. Men her ser vi nå to som vil leke.

Jeg har den fordel at jeg står fram med min identitet. Mens du og Pjassop- visstnok skal starte et festmåltid?

 

Bare sett i gang, det at jeg reposter dette, det er fordi noe ikke er "stuerent", jfr alle disse ting som er nevnt i flere poster.

Ja, jeg er for at alle ting skal fram i lyset vedrørende galskapen i dette. Selv om den "røde slappfisken" ikke liker det. :wee: Show me your irons.. Om jeg videreposter eventuelt dine poster, så betyr jo ikke det at jeg støtter deg 100 prosent.

 

Fint og flott, men du sier jo ingen ting. Alt jeg fikk ut av den posten er at du visstnok står frem med navn (hvem bryr seg) og at det ser ut til at du relativt ukritisk gjengir andre kilder.

 

Og nei, grunnen til at vi kritiserer artikkelen er ikke at den ikke er "stueren" men at researchen er så mangelfull at det er komisk. Samtidig kommer den med stygge påstander mot tre unge gutter, som ingen ser ut til å trekke tilbake. Man kan ikke leke seriøs og samtidig slenge rundt seg med ville påstander uten å gidde å sjekke disse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...