Gå til innhold

Flere skyttere i Utøya-massakren.


Anbefalte innlegg

Han brukte to våpen en Glock (close range henrettelser i hodet) og en Mini Ruger = Forskjellige lyder + ekko og omgivelser.

 

Vitneobservasjoner om at han tok av seg noen av klærne tok en båt og kjørte rundt øya sivilt kledd for å hjelpe dem, men så skyte. Var en video av han fyren på svenske expressen der han sa det.

 

"båtfolket" var raskt på plass, mange rykket ut med en gang de hørte skyting fra øya, for å plukke opp ungdom ifra vanet. Burde ikke båtfolket ha sett det dersom han kledde seg om og kjørte rundt øya i båt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det har kommet en kommentar til videoen med den svenske trailersjåføren, for bare 1 dag siden faktisk:

 

Det han sier her er jeg også sikker på. Foruten at noen av ungdommene som var på Utøya fortalte dette til myndighetene at de hadde hørt flere skudd samtidig, hadde jeg en drøm et par netter etter.. Jeg drømte om to stykk, en mann og en kvinne kom i land i en hvit plastbåt fra en kant på øya hvor det var en liten bakke / kant mellom strand og land, de gjemte båten og gikk i land. (jeg har aldri vært på Utøya) De dro også samme vei, blandet seg med redningsbåtene.. i drømmen snek de seg i land..

 

Virker dustete med en drøm, men det er et godt poeng at de kan ha blandet seg med redningsbåtene på vei tilbake. "Båtfolket" krevde ingen legitimasjon, og det var derfor lett å blande seg med dem.

Dette er en ting jeg ikke har klart å tenke ut selv.

 

Men politiet sier de kun har funnet tomhylser etter ABB sine våpen. Dette kan man vel ikke imøtegå, med mindre man skal si at politiet er en del av dekkoperasjonen. Og da må det dreie seg om ganske mange personer som med hensikt har "kvittet seg med" andre tomhylser.

Et tilleggsproblem ville jo være de mange kulene som satt i ofrene, og som ville bli oppdaget av sykeshuspersonellet.

Ville sykehuspersonellet brydd seg om ulike typer av kuler, eller ville de bare gitt dem til politiet uten å tenke mer på kulene?

I obduksjonsrapportene er det kanskje notert hvilken type kuler som ble funnet i ofrene?

 

Tviler dessuten på at en Ap-politiker som Stoltenberg kunne gått med på en frimurerstyrt terror mot hans kjære Utøya, og mot hans kjære regjeringsbygg.

Når man kunne oppnådd nesten det samme med terror på Grønland T-banestasjon f.eks, og da uten at AUF ble rammet.

Men, det kunne være at Stoltenberg måtte adlyde mektige frimurere fra utlandet? Dette er jo luftige spekulasjoner. Det at Gro H. Brundtland hygget seg på øya i timene før massakren, og at det var tilfeldigheter som gjorde at ABB ble forsinket, det viser vel at Gro H. Brundtland ikke kan ha ant noe om massakren. Kanskje hun ringte til frimurerne i etterkant og var rasende over at hun nesten ble skutt... Ja, det er mangt man kan spekulere i!

Lenke til kommentar

En liten advarsel: Spekulasjoner bør ha rot i virkeligheten. Hvis ikke er det jo pr. definisjon ren fantasi. Og jo sterkere du tror på dette selv, desto mer nærmer du deg en diagnose om vrangforestillinger.

 

Hmm, det at noen rett og slett velger å trykke ut av seg en advarsel, gjør egentlig bare konspirasjonsteoriene enda mer sannsynlige :huh: .

Lenke til kommentar

Ikke spesielt sterkt grunnlag for å tro på konspirasjonsteorien spør du meg.

 

Helt enig, men for den som allerede har viklet seg inn i vrangforestillinger, er nok logikken motsatt. ;)

 

Tror dessverre bare psykologer kan hjelpe en del her som har kommet for langt ute å kjøre. Det var derfor jeg kom med advarselen, for kanskje å vekke noen som har fascinasjon for konspirasjoner, men ikke har fjernet seg helt fra virkeligheten enda. De kan kanskje spare seg for større psykologregninger i fremtiden ved å ta advarselen på alvor. :green:

Lenke til kommentar

Javel :hrm: . Har ikke interessert meg for dette spørsmålet til nå, men synes de har et par gode poenger her: http://www.nyhetsspeilet.no/2012/11/22-juli-avslort/

 

Er ikke enig i alt, men hva med at flere skyttere kan ha brukt samme ammunisjon (er vel likevel noe med at to ulike våpen setter ulike riller i kulene?)

Og NRK tok bilder av en person som så litt annerledes ut enn Breivik, litt skallet i bakhodet og med en annerledes politiuniform.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det var en annen skytter, med samme kaliber - så hadde man ikke sett forskjell på tomhylsene (med mindre våpnene lager små riller i hylsene, noe som skjer i enkelte våpen - men disse er neppe alltid konsekvente). Kulene hadde man sett forskjell på.

 

Angående de bildene du snakker om, se dette bildet:

 

320x.jpg

 

 

Her ser man tydelig at Breivik er litt tynn i toppen. Fra et helikopter høyt oppe i luften vil det dermed se ut som om personen har en måne.

Lenke til kommentar

Ok. Mannen på NRK-bildene ser ut til å være litt skallet i bakhodet.

Husker at flere beskrev den unge Breivik som ganske pysete og stakkarslig. Og når jeg ser på bildet av ham, tenker jeg at han ser pysete og beskjeden ut. Ikke en mann som kunne gjort alt dette alene, og som nettopp hadde opptrådt som en drapsmaskin på øya.

Kan jo være mulig at folk endrer seg, men han ser litt underlig ut på bildet ift den svære terroraksjonen. Blant annet Breiviks tidligere stefar beskrev ham som ganske stakkarslig og snill.

Lenke til kommentar

Heinrich Himmler ble beskrevet som "det mildeste lam man kan tenke seg" av en tidligere klassekamerat. Han blir vel ikke akkurat regnet for å være et av de snilleste lammene oppigjennom historien.

 

En av årsakene til at Breivik klarte å planlegge terroraksjonen, var at han visste hvordan han skulle klare å holde seg i skjul. Han holdt bevisst igjen sine mest ekstreme meninger.

 

Hvordan klarer du å se på et bilde av en person, og bestemme om han er alene eller ikke om en handling? Hvis vi skal klare å holde denne tråden på et godt nivå, så tror jeg vi er alle sammen tjent med å holde oss borte fra fri dikting og fantasi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Idiotiske konspirasjonsteorier. Igjen. Eg var sjølv over store delar av øya under terrorangrepet. Eg kan avkrefte at det var fleire skytterar.

 

Dette er ikke "idiotiske konspirasjonsteorier" det er ting som politiet burde etterforsket og tatt i betraktning.

 

Selv om du kan avrefte at det var flere skyttere, så betyr ikke det at det ikke var flere skyttere, det er fremdeles vitner som mener at det var flere skyttere.

Og fotoet som lekket ut og som viste en annen enn Breivik i vannkanten på utøya viser jo også at det var minst en til som skjøt.

Jeg vet jo også at de øyenvitnene som mente at det var flere skyttere har fått beskjed av politiet om å ikke nevne dette mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dette er ikke "idiotiske konspirasjonsteorier" det er ting som politiet burde etterforsket og tatt i betraktning.

 

Selv om du kan avrefte at det var flere skyttere, så betyr ikke det at det ikke var flere skyttere, det er fremdeles vitner som mener at det var flere skyttere.

Og fotoet som lekket ut og som viste en annen enn Breivik i vannkanten på utøya viser jo også at det var minst en til som skjøt.

Jeg vet jo også at de øyenvitnene som mente at det var flere skyttere har fått beskjed av politiet om å ikke nevne dette mer.

 

Alle konspirasjonsteorier er i bunn og grunn like håpløse som di som bruker all sin makt på å holde fast i troen på dem.

 

Det ble etterforsket hvorvidt det var flere skyttere og det ble konkludert med at ut i fra bevegelsesbildet og Breivik sin forklaring at dette ikke var tilfellet, hobbyfotografier på noen hundre meters avstand kan du lage postkort ab, dine 'beviser' er nok flisspikkeri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er ikke "idiotiske konspirasjonsteorier" det er ting som politiet burde etterforsket og tatt i betraktning.

 

Selv om du kan avrefte at det var flere skyttere, så betyr ikke det at det ikke var flere skyttere, det er fremdeles vitner som mener at det var flere skyttere.

Og fotoet som lekket ut og som viste en annen enn Breivik i vannkanten på utøya viser jo også at det var minst en til som skjøt.

Jeg vet jo også at de øyenvitnene som mente at det var flere skyttere har fått beskjed av politiet om å ikke nevne dette mer.

 

Kva bilete er det du snakkar om her? Eg har og høyrt rykta om fleire skytterar, men å påstå at politiet har gitt dei beskjed om å nevne dette fleire gongar er tull. Vi har hatt all mulighet til å uttale oss.

Lenke til kommentar

Javel :hrm: . Har ikke interessert meg for dette spørsmålet til nå, men synes de har et par gode poenger her: http://www.nyhetsspe...2-juli-avslort/

 

Er ikke enig i alt, men hva med at flere skyttere kan ha brukt samme ammunisjon (er vel likevel noe med at to ulike våpen setter ulike riller i kulene?)

Og NRK tok bilder av en person som så litt annerledes ut enn Breivik, litt skallet i bakhodet og med en annerledes politiuniform.

 

Tar du virkelig den artikkelen seriøst? Bare "de mystiske soldatene" er så komisk at det hele faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar

Tar du virkelig den artikkelen seriøst? Bare "de mystiske soldatene" er så komisk at det hele faller på sin egen urimelighet.

Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte.

 

Plukke opp en kabel og gå under den i en by hvor det akkurat har gått av en bombe = Plukker opp detonator (og legge fra seg igjen) for å fjerne bevis for at en "elite" står bak terrorangrepet.

 

Jeg håper i hvert fall Frankline kan ta seg bryet med å linke til de "gode poengene", for jeg finner virkelig ingen.

 

"Det er sannsynlig ut i fra opptakene at det er flere som skyter. Hvem vil foreta den første vitenskaplige analysen?"

 

Jeg lurer på hvem som vil foreta den medisinske analysen til forfatteren, som aldri har hørt om halvautomatiske våpen. Tenk deg hva personen tenker dersom han hadde hørt et maskingevær gå av. 300 skyttere?

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte.

 

Plukke opp en kabel og gå under den i en by hvor det akkurat har gått av en bombe = Plukker opp detonator (og legge fra seg igjen) for å fjerne bevis for at en "elite" står bak terrorangrepet.

 

Jeg håper i hvert fall Frankline kan ta seg bryet med å linke til de "gode poengene", for jeg finner virkelig ingen.

 

Bare det at "de gravende jornalistene" på nyhetsspeilet ikke fant denne artikkelen er jo komisk:

http://soldaten.no/articles/view/239/0

 

Det latterligste er at de printet mer eller mindre samme sak for noen måneder siden, fortsatt med samme soldatene, pluss enda svakere argumenter. Om man virkelig tar nyhetsspeilet seriøst sier det igrunn en del om en selv.

Lenke til kommentar

Bare jeg som stusser litt på at kabelen går direkte til kameraet?

Og at ha tilsynelatende slipper kabelen etterpå?

Og at de i det hele tatt brukte strømkabel og ikke detonasjonskabel, som blir borte? Strømkabel er en utdatert måte å detonere noe på.

 

post-27317-0-07984600-1374443436_thumb.png

 

 

breivik har ikke så massiv hårvekst, kombinert med regn, veldig tynt hår og lyst hår, er det ikke rart det tilsynelatende kan se ut som om han har måne på ett veldig dårlig bilde.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Aklla: Jeg ser også at personen slipper kabelen etter å ha gått under den. Hvorfor i det hele tatt gå under kabelen dersom den bare skal pakkes sammen?

Om man spoler frem til 22 sekunder, ser man at kameraet går til høyre akkurat i det kabelen er helt stram mot venstre på kameraet, merkelig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...