Gå til innhold

Flere skyttere i Utøya-massakren.


Anbefalte innlegg

Fint og flott, men du sier jo ingen ting. Alt jeg fikk ut av den posten er at du visstnok står frem med navn (hvem bryr seg) og at det ser ut til at du relativt ukritisk gjengir andre kilder.

 

Og nei, grunnen til at vi kritiserer artikkelen er ikke at den ikke er "stueren" men at researchen er så mangelfull at det er komisk. Samtidig kommer den med stygge påstander mot tre unge gutter, som ingen ser ut til å trekke tilbake. Man kan ikke leke seriøs og samtidig slenge rundt seg med ville påstander uten å gidde å sjekke disse.

 

Sååså ssåå så...de små søte guttene- joda... vet du også hva de heter? Sjekk, sjekk... joda.. det var vel i underkant med sjekk da det smalt som verst du. Men seriøst, tror du skal ta og legge deg i buan din jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sååså ssåå så...de små søte guttene- joda... vet du også hva de heter? Sjekk, sjekk... joda.. det var vel i underkant med sjekk da det smalt som verst du. Men seriøst, tror du skal ta og legge deg i buan din jeg.

 

Jeg ser du prøver å sette sammen bokstaver til ord, men hva du prøver å si fremstår noe mer kryptisk. Vil du prøve igjen kanskje?

 

Og for å svare på det eneste konkrete du skriver, her er navnene:

http://soldaten.no/articles/view/239/0

 

Legg merke til datoen artikkelen er publisert og se når NyS-artikkelen er publisert. Sier igrunn alt.

Lenke til kommentar

Jeg ser du prøver å sette sammen bokstaver til ord, men hva du prøver å si fremstår noe mer kryptisk. Vil du prøve igjen kanskje?

 

Og for å svare på det eneste konkrete du skriver, her er navnene:

http://soldaten.no/articles/view/239/0

 

Legg merke til datoen artikkelen er publisert og se når NyS-artikkelen er publisert. Sier igrunn alt.

Ja, nå har du vist oss noen som var på jobb etter at bomben gikk av..

Men det var jo mange som gjorde det...mer eller mindre frivillig. Det virker litt underlig med purken og deres fravær, les slappe holdning oppi dette. Fordi de er jo så flinke å dukke opp når ei kjærring klager på at gubben har slått ho gul og blå. Så det rimer ikke. De burde jo være veldig flinke ved slike operasjoner, hvor de virkelig kunne "slå ut håret". Ja, vise oss at de virkelig hadde noe å fare med.

Men der ble mange skuffet. Flere av de pårørende til de omkomne prøvde naturligvis å reise kritikk og anlegge sak imot purkens elendige arbeide, uten hell. Noe som synes å være meget kynisk av myndighetene. Har de noe å skule? Jeg mener ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, nå har du vist oss noen som var på jobb etter at bomben gikk av..

Men det var jo mange som gjorde det...mer eller mindre frivillig. Det virker litt underlig med purken og deres fravær, les slappe holdning oppi dette. Fordi de er jo så flinke å dukke opp når ei kjærring klager på at gubben har slått ho gul og blå. Så det rimer ikke. De burde jo være veldig flinke ved slike operasjoner, hvor de virkelig kunne "slå ut håret". Ja, vise oss at de virkelig hadde noe å fare med.

Men der ble mange skuffet. Flere av de pårørende til de omkomne prøvde naturligvis å reise kritikk og anlegge sak imot purkens elendige arbeide, uten hell. Noe som synes å være meget kynisk av myndighetene. Har de noe å skule? Jeg mener ja.

 

Nei jeg har vist at artikkelen og påstanden du gjengir rundt mp-soldatene er ett resultat av slett arbeid heller enn intensiv gravin og at de stygge påstandene er ubegrunnede.

Lenke til kommentar

Nå kjenner ikke jeg til disse guttene du viser til. Men hvis det er tilfelle, så er det riktig som du gjengir. Men det er jo ikke hovedsaken her. Det er fortsatt "ugler i mosen".

Og veldig mange er det som mener akkurat det. Tiden får vise hva som skjulte seg på UTØYA den 22. juli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, da er det altså flere som mener at det var flere skyttere på Utøya den 22 juli.

Nå var det også en mann som bodde på ei hytte på hovedøya som hørte alle skuddene, som også sa at det umulig kunne være en skytter, der han også sa at det var flere skudd over hverandre. Nå har jo denne sjøfåren bekreftet det vi andre også tror, nemlig at det var flere skyttere. Purken som også stod og ventet hørte jo også disse skuddene. Men de har vel ikke lov å vitne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jo denne sjøfåren bekreftet det vi andre også tror, nemlig at det var flere skyttere. Purken som også stod og ventet hørte jo også disse skuddene. Men de har vel ikke lov å vitne?

 

Og der bekreftet du nøyaktig det jeg mistenkte, nemlig at det ikke skal spesielt mye til før de som vil tro er sikre i sin sak.

 

Om noen har noen lydopptak hadde det vært interessant å høre. Ett skudd vil lage flere forskjellige lyder avhengig av hvor man befinner seg.

Lenke til kommentar

Og der bekreftet du nøyaktig det jeg mistenkte, nemlig at det ikke skal spesielt mye til før de som vil tro er sikre i sin sak.

 

Om noen har noen lydopptak hadde det vært interessant å høre. Ett skudd vil lage flere forskjellige lyder avhengig av hvor man befinner seg.

Ja, lydopptakene dem fins. Og de er igjengitt her forsåvidt. På papiret. Men de finnes også. Men det er ikke alle som er like glade for å få det servert.

Når godt voksne folk også forteller sin historie, hvorfor skal man ikke tro på det? Purken ser jo ut til å ha fått munnkurv. Og deres elendige arbeide vitner jo om å sove på jobben, kort og godt.

Lenke til kommentar

Ja, lydopptakene dem fins. Og de er igjengitt her forsåvidt. På papiret. Men de finnes også. Men det er ikke alle som er like glade for å få det servert.

Når godt voksne folk også forteller sin historie, hvorfor skal man ikke tro på det? Purken ser jo ut til å ha fått munnkurv. Og deres elendige arbeide vitner jo om å sove på jobben, kort og godt.

 

Det er da snakk om det mangedobbelte antallet godt voksne mennesker som ikke forteller om det samme. Når man da aksepterer det som at det var flere skyttere fordi man har sett en tilfeldig fyr på youtube si han hørte flere som skjøt samtidig sier igrunn alt om hvor man legger lista.

 

Vi sitter altså igjen med veldig mange som var der som ikke har sagt noe om flere skudd samtidig og ett par stykker, hvor ikke alle en gang trenger å ha vært der den dagen, mener det ble avfyrt flere våpen samtidig. Hva vedkommende kan om våpen, eller nøyaktig hvordan han/de bedømmer det vites heller ikke.

 

Om dette er nok for noen til å konkludere er det i beste fall trist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At en random svenske står utenfor traileren sin å snakker er da ganske dårlig bevis.

Kunne lagd en motsatt video selv og fremstilt det som beviser.

At det er Hans Gaarder som har lagt ut filmen, skribent for nyhetsspeilet hjelper ikke noe særlig for troverdigheten i mine øyne. Kan jo nevne at han tror 9/11 hovedsakelig er ett filmtriks...

 

Enkelte godt voksne mennesker tar alt for beviser så lenge det støtter deres teori, alt som ikke støtter deres teori er tull, lureri, iluminati osv.

 

Man finner ugler over alt, bare man er villig til å tolke alt som ugler :)

 

 

Hvor mange av de som faktisk var på utøya mener at det var flere?

Er det ikke bare han ene som ble intervjuet umiddelbart etterpå da?

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og det er ikke der værste:

http://www.nyhetsspe...vart-solsystem/

Mye som er værre der ja, har faktisk sittet å lest konspirasjonsteorier om leiren jeg jobbet på tidligere der. Svært lite stemte :p

 

 

Tviler faktisk ikke på at lastebilsjåføren kan ha blitt betalt for å si det han sa, ligger nok en hel del penger i konspirasjonsteorier, og dette er jo gull verdt for de uten kildekritikk.

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Ja, da er det altså flere som mener at det var flere skyttere på Utøya den 22 juli.

Nå var det også en mann som bodde på ei hytte på hovedøya som hørte alle skuddene, som også sa at det umulig kunne være en skytter, der han også sa at det var flere skudd over hverandre. Nå har jo denne sjøfåren bekreftet det vi andre også tror, nemlig at det var flere skyttere. Purken som også stod og ventet hørte jo også disse skuddene. Men de har vel ikke lov å vitne?

 

Det finnes heller ingen videoer hvor man får høre serier med skyting.. eller de finnes, men ble sensurert før de ble sluppet til massene.

 

Det gir også tyngde til teorien om flere skyttere.

Endret av Visiting Dignitary
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du Gaarder har tjent store summer på de under 100 visningene på videoen?

 

Så vidt jeg kan se har han ikke en gang google adsense. :closedeyes:

Han tjener på at folk tror på slikt, han holder foredrag og skriver om det. Jo flere "beviser", jo flere leser det han skriver og kommer på foredrag han garantert tar betaling forå holde.

 

Men nei, den filmen i seg selv tjener han nok lite på.

 

 

Ellers er det snedig at mangel på beviser som støtter egen teori om hva som har skjedd i seg selv er ett bevis.

Jeg tror det er spaghettimonseret(ja, det er en religion) som står bak, jeg kan ikke finne beviser for det heller, dermed er det bevist at de blir holdt tilbake og beviser på lik linje som dine beviser, eller rettere sakt, mangel på beviser.

Lenke til kommentar
Det virker litt underlig med purken og deres fravær, les slappe holdning oppi dette. Fordi de er jo så flinke å dukke opp når ei kjærring klager på at gubben har slått ho gul og blå. Så det rimer ikke. De burde jo være veldig flinke ved slike operasjoner, hvor de virkelig kunne "slå ut håret". Ja, vise oss at de virkelig hadde noe å fare med.

 

Politiet i Oslo sentrum var raskt på stedet, og fikk ros for måten de håndterte situasjonen der på. Men hva har dette med det andre du skriver å gjøre? Du har nå fått en forklaring på røde berets, men det velger du å late som du ikke har fått, og prøver heller å forandre tema.

 

Men der ble mange skuffet. Flere av de pårørende til de omkomne prøvde naturligvis å reise kritikk og anlegge sak imot purkens elendige arbeide, uten hell. Noe som synes å være meget kynisk av myndighetene. Har de noe å skule? Jeg mener ja.

 

Politifolkene ute i gatene i Oslo sentrum gjorde en svært god jobb, men dette handler om de røde beret-guttene som du ikke engang skjønte var militærpoliti.

 

Når kunnskapen er mangelfull, dukker konspirasjonsteoriene opp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...