Gå til innhold

Rekruttskole - Hva burde jeg pakke med meg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg skal reise til Rekruttskolen på Madla om en uke. Jeg lurte på hva som er kjekt å ha med? Er det noe som ikke står i Soldat håndboken som jeg burde ta med? Eventuelt noe jeg ikke trenger som står der?

 

fks:

Hodelykt - Er vell kanskje greit? :)

Laptop - Ikke nødvendig?

 

Takker for all hjelp og innspill :)

 

Slenger meg på da jeg lurer på det samme angående hva man trenger å ha med seg til Madla.

Får man plass til pc-en i skapet?

Hvor stor plass er det til sivile klær i skapet? Er det i så fall plass til et par t-skjorter og boksere?

Står i soldathåndboken at man kan ta med sivilt treningstøy, noe jeg også vurderer. Er det da plass til et par ekstra joggesko og en skjorts?

 

10 dager til innrykk for min del! 9 dager og 7 timer til jeg reiser :)

Endret av Pleya
Lenke til kommentar

Hei, jeg skal reise til Rekruttskolen på Madla om en uke. Jeg lurte på hva som er kjekt å ha med? Er det noe som ikke står i Soldat håndboken som jeg burde ta med? Eventuelt noe jeg ikke trenger som står der?

 

fks:

Hodelykt - Er vell kanskje greit? :)

Laptop - Ikke nødvendig?

 

Takker for all hjelp og innspill :)

 

Slenger meg på da jeg lurer på det samme angående hva man trenger å ha med seg til Madla.

Får man plass til pc-en i skapet?

Hvor stor plass er det til sivile klær i skapet? Er det i så fall plass til et par t-skjorter og boksere?

Står i soldathåndboken at man kan ta med sivilt treningstøy, noe jeg også vurderer. Er det da plass til et par ekstra joggesko og en skjorts?

 

10 dager til innrykk for min del! 9 dager og 7 timer til jeg reiser :)

 

Du har tydligvis lov til å ta med ekstra sivilt, men du har ikke plass til mye i skapet. Tviler på at noen vil stjele dette også. :)

Lenke til kommentar

Tyveri er vanlig på madla. Bør ikke være noe problem å ha med en laptop på 15" eller mindre. Hodelykt er veldig greit for feltuken. Når det gjelder treningstøy, anbefaler jeg sterkt å ta med egen shorts, sko osv.

 

Det er virkelig ikke mye plass til sivilt i skapet, men vi fikk ha noe i bag under senga.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvordan rekrutten på madla er.

Men jeg vet at vi ikke fikk bruke PC gjennom hele rekrutten.

Heller ikke sivilt treningstøy.

 

Men om dere får lov, så er jo pc et flott tidsfordriv, dog jeg anbefaler deg å bruke tiden på velferden og sånt i starten for å bli kjent med folk. Og med mindre madla har mindre skap en standard, så er det god plass til en pc i skapet.

 

Hodelykt trodde jeg var en del av PBU'n.

Altså at man får det utlevert, det fikk hvertfall vi.

Lenke til kommentar

Ett håndkle og en del undertøy kan være greit å ha, selv likte jeg ikke det man fikk utdelt av Forsvaret. Egne joggesko kan også være fint å ha med.

Når det gjelder sivile ting i skap, så har du én liten hylle tilgjengelig, om jeg ikke husker helt feil. Sivile ting skal i hovedsak ligge i en bag under sengen.

 

Man får bruke egen laptop under rekrutten, og det er trådløst nettverk på velferden. Skal sies at farten på nettverket ikke er all verden.

De første dagene vil vare fra tidlig morgen til langt på kveld, så da blir det lite tid til PC.

Etterhvert blir dagene kortere og det vil også komme noen frihelger. Dersom du ikke reiser hjem, kan det være fint å ha PC.

 

 

Ellers vil jeg ønske dere lykke til på Madla. :)

Var der selv i mars, alt i alt en fin tid.

Lenke til kommentar

- Ta med PC, men heng med de andre på velferden for å bli kjent (egenerfart (ikke på Madla dog))

- Egne joggesko inne og ute hvis du er følsom på det med sko

- En liten leatherman (vi fikk ikke utlevert før etter rekrutten

- 1-2 sivile sett med klær

- Sivile boksere (personlig hadde jeg 20+)

- Ei god bok (evt flere)

- Noen filmer dere kan se sammen på TV-stua hvis dette finnes

Lenke til kommentar

Befalet har klippemaskiner på kontoret, disse kan dere låne når som helst. Var i alle fall slik det fungerte på min tropp.

Befalet er ikke så nøye de første dagene. Ting blir strengere etter at man har fått utdelt uniformer og annet utsyr. Tar gjerne 3-4 dager.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spør om når man får klippe seg er fordi at jeg har ganske langt hår for tida og jeg ser ut som en idiot når jeg står opp om morran :( Med bereten kommer det til å se helt skada ut! Så hvis jeg ikke får klippa meg første dagen, så drar jeg til frisøren i morra og ordner en kortere sveis... 2 dager til innrykk!

Endret av Pleya
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spør om når man får klippe seg er fordi at jeg har ganske langt hår for tida og jeg ser ut som en idiot når jeg står opp om morran :( Med bereten kommer det til å se helt skada ut! Så hvis jeg ikke får klippa meg første dagen, så drar jeg til frisøren i morra og ordner en kortere sveis... 2 dager til innrykk!

Man må ikke klippe seg, regelen er at håret ikke skal gå nedover ørene og ikke lengre ned enn kragen, samt være representabelt.

Hvordan du får til dette er opp til deg, mange bruker forsvarets hårnett.

 

Men, beret får du nok ikke første dagen, antagelig først etter rekrutten er ferdig.

Så den trenger du ikke bekymre deg over. Bereten må gjerne fortjenes :devil:

 

Jeg ble klipt andre eller tredje dagen jeg var inne, men regner med at det er litt forskjellig praksis med akkurat når, men i løpet av de første dagene.

Jeg ville ikke bekymret meg så alt for mye om håret fra du kom til du var klippet.

 

Første dagen går med til sjekker, registrering og venting, andra dagen går gjerne med til venting, venting og mer venting.

Lenke til kommentar

En fleshlight ja... Tror ikke jeg hadde tatt i den med en ildtang en gang...

Må ha vært en gjeng mentalt syke folk som delte på den etter min mening.

 

Apropo det med håret. Du er garrantert ikke den eneste med langt hår.

Og du får somregel et par dager på deg til å klippe ordne håret ditt som du vil.

Så lenge det ikke er kortere enn 3mm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...