Gå til innhold

LulzSec og Anonymous erklærer krig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er rett og slett barnslighet, og har ingenting med å rettferdiggjøre hverken sine egne handlinger eller synspunkter. De folka der skulle man ha tatt og gitt ordentlig god gammeldags deng.

Tror de virkelig at de gjør verdenssamfunnet en bjørnetjeneste ved å holde på slik? Da bør dem stikke fingern litt i jorda.

Og, denne så påståtte "kampen" kommer de garantert til å tape, og de vil før eller senere bli tatt - og bra er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge de holder seg unna kontoopplysningene mine, samt Minecraft og andre uskyldige parter, så får de holde på så mye de bare vil for min del.

Så lenge urett ikke rammer deg selv så tåler du urett inderlig vel?

 

I bunn og grunn er de bare en gjeng wannabe-aktivister, som til syvende og sist går lei av å leke når ingen bryr seg lengre. Så for all del, la de holde på.

Så lenge de får oppmerksomhet i media, så er det ikke så veldig mye jeg kan gjøre for å stoppe dem. Ergo, la de holde på.

Lenke til kommentar

Spørsmålet i en slik situasjon som dette er heller hvem som tror dem er "Anonymous".

"Anonymous" er av samme ulla. Infantile scriptkiddies som tar enkle gleder av å se at ting skjer når de trykker på en startknapp, men uten kunnskaper nok til å forstå hva som skjer i bakgrunnen. Politikken bak er et skalkeskjul for digitalt hærverk. Anser dem ikke som noe noblere enn taggere.

Endret av Zeph
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at Internett bør forbli fritt og ha minst mulig reguleringer. Men jeg skjønner ikke hvordan hacking av folks private kontodata skal hjelpe saken? Det er da firmaer og regjeringer man skal angripe, ikke privatpersoner?

 

Kan det være for å få regjeringen til å lytte til hackerne og da altså stenge feks DLD?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg vil at de skal angripe datalagringsdirektivet om dette skulle være en mulighet - eller ikke.

 

Jo tidligere jo bedre...

Nå som det først er på plass så må det noe slikt som en massiv lekasje av personinformasjon ut til offentigheten (slik at alle sauene kan gå og google seg selv og bli sjokkert slik de er vandt med fra skattelistene) før det skjer noe i motsatt retning igjen.

 

Mannen i gata er desverre så lite informert at før det blir in-your-face nok til at det kommer på dagsrevyen og folk kan slå opp i sin egne persondata på det åpne internett så vil du ikke få noen motreaksjon ut av dem. Dette vet politikerene veldig godt ut utnytter det til sitt fulle - og ikke bare når det gjelder data og internett vel og merke. De fleste av oss nerder her på forumet er like forbanna blinde når det gjelder tilsvarende innskrenkninger av rettigheter på andre fronter som vi ikke har like mye ekspertise på.

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 6
Lenke til kommentar

[...]Mannen i gata er desverre så lite informert at før det blir in-your-face nok til at det kommer på dagsrevyen og folk kan slå opp i sin egne persondata på det åpne internett så vil du ikke få noen motreaksjon ut av dem.[...]

Og da tror du motreaksjonen blir "Oj, nå må vi gjenninføre friheten på interwebben", eller "Send hæren etter disse EDB-terroristene, brenn gutterommene og døm de til 30 års fengsel og til å betale ett statsbudsjett i erstating?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[...]Mannen i gata er desverre så lite informert at før det blir in-your-face nok til at det kommer på dagsrevyen og folk kan slå opp i sin egne persondata på det åpne internett så vil du ikke få noen motreaksjon ut av dem.[...]

Og da tror du motreaksjonen blir "Oj, nå må vi gjenninføre friheten på interwebben", eller "Send hæren etter disse EDB-terroristene, brenn gutterommene og døm de til 30 års fengsel og til å betale ett statsbudsjett i erstating?"

 

Ingen av delene sansynligvis.

 

Ideen måtte være å tvinge folk til oppdatere seg på hva staten faktisk samler inn av informasjon. Hovedgrunnen til at vi ikke har mer demonstrasjoner og motstand er fordi 95% av befolkningen har absolutt null idè om at staten til enhver tid vet nøyaktig hvor de er 24/7 (mobiltelefonsporing) og hvem de snakker med (logging av all kommunikasjon samt fysisk nærvær med andre mennesker som man kan se utifra mobilsporingen) samt en haug med annen informasjon om hvordan du beveger deg og hva du driver på med.

 

Det er fullt mulig at det eneste som vil gi nok insentiv til at folk informerer seg selv og skaper en reaksjon er dersom du tvinger dem til det - hvilket i praksis vil bety å gjøre en stor nok sak ut av det til at det blir en hovedsak i mainsteam media.

 

Det er fullt mulig at statens reaksjon ville være å prøve å pushe strengere lover - så korttenkt som politikerene er i dag - men folkets primære reaksjon kan jeg garantere deg blir: "Hvorfor i alle dager er jeg under overvåkning, og hvorfor trenger staten og politiet å vite hvor jeg er 24/7 uten at meg er mistenkt for noe?".

 

Når folket først er villig til å spørre spørsmålet så er kampen allerede vunnet...

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg ser på disse gruppene som frihetskjempere.

De kjemper mot all verdens regjeringer og mektige bedrifter som ønsker å kunne kontrollere

enkeltindividets minste bevegelse.

Eksempelvis: DLD,Kamera overvåking på hvert gatehjørne,Sporin i mobilen,Sporing i bilen,Sporing i passet vårt.

 

De er nåtidens svar på Max Manus :yes:

Endret av alfi
  • Liker 5
Lenke til kommentar

jeg tror at det er den eneste måten å få stoppet lovforslagene er nettop gjenom sterk motstand og protest å det må skje nå, før de blir iverksatt. Når de ført er iverksatt, tror jeg ikke de trekkes tilbake. jeg er ganske så sikker på at det kommer til og komme flere låver som gjør internettbruken enda strengere dersom de ikke stoppes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...