Gå til innhold

LulzSec og Anonymous erklærer krig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angrep mot regjeringer og banker -> oppslag i media -> folk ser målet med angrepene -> folk innser at de ikke vil bli overvåket.

"Folk" ser digitale tølpere -> ingenting av betydning vil skje.

Det er også en mulighet. Jeg innrømmer at det var ganske optimistisk.

 

LulzSec og Anonymous bidrar bare til å skrenke inn friheten på nettet med disse tåplige angrepene. Idioter alle sammen.

Skal ikke se bortifra at vi kommer til å få enda flere DLD lignende lovgivninger i fremtiden når de holderpå som de gjør.. Forbanna verdiløse drittunger hele gjengen.

De bidrar til innskrenking av frihet så lenge folk godtar det. Det er disse menneskene som er idioter, som lar seg gå med på å innskrenke sin frihet. Verdiløse mennesker som ikke setter pris på sin egen eller andres frihet og privatliv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er fullt mulig at statens reaksjon ville være å prøve å pushe strengere lover - så korttenkt som politikerene er i dag - men folkets primære reaksjon kan jeg garantere deg blir: "Hvorfor i alle dager er jeg under overvåkning, og hvorfor trenger staten og politiet å vite hvor jeg er 24/7 uten at meg er mistenkt for noe?".

Det er synd å si det, men jeg frykter desverre at folket gir faen. Er jo bare å se på hvor mange som lar seg overvåke frivillig gjennom facebook o.l. Trenger ikke hackere for å legge ut personlig informasjon, folk sitter jo og bretter ut privatlivet sitt helt frivillig...

 

Når det er sagt håper jeg at noen vil få opp øynene og gjøre noe med roten til problemet, nemlig at myndigheter (m/lobbyister) verden rundt forsøker å kvele det frie internett.

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig at statens reaksjon ville være å prøve å pushe strengere lover - så korttenkt som politikerene er i dag - men folkets primære reaksjon kan jeg garantere deg blir: "Hvorfor i alle dager er jeg under overvåkning, og hvorfor trenger staten og politiet å vite hvor jeg er 24/7 uten at meg er mistenkt for noe?".

Det er synd å si det, men jeg frykter desverre at folket gir faen. Er jo bare å se på hvor mange som lar seg overvåke frivillig gjennom facebook o.l. Trenger ikke hackere for å legge ut personlig informasjon, folk sitter jo og bretter ut privatlivet sitt helt frivillig...

 

Når det er sagt håper jeg at noen vil få opp øynene og gjøre noe med roten til problemet, nemlig at myndigheter (m/lobbyister) verden rundt forsøker å kvele det frie internett.

 

Vil folk gi faan og apatisk akseptere alt uansett? Det er også en mulighet. Jeg velger å tro bedre om menneskeheten generellt enn som så, men hvis ikke så er det bare et tidsspørsmål før vi alle er slaver. I så tilfelle velger jeg personlig uvinnelig kamp fremfor apatisk resignasjon.

 

I forhold til facebook så er jeg delvis enig, men det er også noe fundamentalt forskjellig mellom de to i sammenligning - frivillighet. Hvis DMD var et opt-in system (eller til og med opt-out) så var det ikke så farlig. Problemet er at:

1) Du har ingen valg eller innflytelse over at du spores og hvor mye

2) De fleste er ikke bevisst om at de spores (og informeres heller ikke)

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Klart folk i vestlige land gir beng. Se på folk som uten spørsmål betaler NRK lisens, strøm med opphausa priser ved billigsalg til utlandet, bompenger i hytt og gevær, 80%+ moms på bensin, sinnsyke bilmomser etc etc etc. Folk har det greit og da blir folk ukritiske. Det er da "styresmaktene" til stadighet kommer med sine "nødvendige tiltak". Akkurat som datalagrings direktivet. Folk vil bli lurt og jeg synes det er helt fint at noen utbrytere "går mot strømmen". Spiller ingen rolle at de er scriptkiddies eller hva som helst. De gjør NOE.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg tok å googlet meg gjennom endel avisartikkeler (mye bedre enn denn og the enquirer sin). Er merkelig at folk hyler å skriker om cyber-terrorisme når Al-Qaida, Nord-Korea, Iran og andre land driver maed faktisk cyber-terror, hvor de angriper militære mål, og ikke NETTSIDENE til CIA, og diverse leking. Man kan ta ned CIAs nettsider, og ikke skade CIA i det heletatt. DDOS-angrep er ikke hacking :p.

 

Jeg blir litt skremt av hvor seriøst folk tar denne saken men blåser i at Iran har egne hacker-brigader i sin etteretningstjeneste og dette er tusenvis av menn som har en nasjons resurser bak seg, mens ANON og LulzSec er for det meste tenåringer med litt for mye fritid. Men man skulle tro dette var var den største sikkerhetstrusselen til den frie verden siden sovjet :p.

 

Jeg er redd nasjonale og internasjonale myndigheter vil bruke dette til å regulere internett enda mer. Slik Bush-administrasjonen brukte 11. september til å innføre frihetskrengende lover mens landet var i panikk.

 

Jeg støtter ANON 100% så lenge de holder seg til moralske mål, og ikke begynner å angripe privatpersoner. Endel regjeringer som storbritanias og USAs er påvei til å regulere internett så kraftig at det begynner å bli som Kina.

 

-frank

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde vi IKKE hatt Lulzec og kompani så hadde de fortsatt skrenket inn friheten.

Under 2 verdenskrig så avrettet tyskerne plenty med folk som motsvar på opprør.

Men man burde ikke stoppe av den grunn, om man stopper så har man tapt uansett, her må vi pushe på til regjeringen med DLD og bedriftene ligger nede og skriker om nåde.

Først DA kan vi erklære en seier, disse gutta her må stoppes og vi har forsøkt på den vennlige måten (Demonstrasjoner.) og nå har ikke det funket, og da er neste steg å ty til terror / frihetsbekjempelse.

 

Og i mange tilfeller har dette funket, dessverre eneste jeg kan si til AP og resten av gjengen som er for innskrenking av frihet er...

Sorry gutter, dere bare ba om det selv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

I forhold til facebook så er jeg delvis enig, men det er også noe fundamentalt forskjellig mellom de to i sammenligning - frivillighet. Hvis DMD var et opt-in system (eller til og med opt-out) så var det ikke så farlig.

Jeg er 100% enig og selv prinsipiell motstander av DLD og forøvrig alt som begrenser det frie og anonyme internett. Jeg bare mangler tro på idealisme blandt "mannen i gata". Vi lever tross alt i et demokrati, og skal man få endret på ting må man få med seg massene.

 

Foreløpig har jeg ikke sett noen effekt av demonstrasjonene mot DLD, og flere jeg møter har aldri hørt om DLD. Generell debatt om internett og informasjonsteknologi glimrer med sitt fravær i norsk media og politisk dagsorden.

 

Det med Facebook var egentlig bare et eksempel på at "folk flest" har blitt vant til et begrenset privatliv, og jeg er derfor usikker på hvordan man kan engasjere massene til å bli opptatt av slike problemer.

 

Ser at dette kanskje blir noe pessimistisk, men jeg føler det er en elefant i rommet her, når det gjelder hvor lite folk bryr seg... Mener ikke kampen burde gis opp, men skal man jobbe for noe bør man ihvertfall kartlegge realitetene.

Lenke til kommentar

Disse folka gjør da ihvertfall noe. Anon har min fulle støtte når det kommer til opprør mot DLD og lignende. Fredelige demonstrasjoner hjalp ikke, da går man over til sivil ulydighet. AP og Høyre la opp til dette her selv.

Vi i den vestlige verden kan ikke annet enn å sutre over direktiver og innskrenkelser av frihet og personvern som blir tredd nedover hodet våres, men når det kommer til det og faktisk gjøre noe for vår egen frihet så sitter vi med tommelen oppi der sola aldri skinner.

 

Et lite bilde som beskriver våres holdninger ganske godt.

post-74957-0-01239800-1308701232_thumb.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er fullt mulig at statens reaksjon ville være å prøve å pushe strengere lover - så korttenkt som politikerene er i dag - men folkets primære reaksjon kan jeg garantere deg blir: "Hvorfor i alle dager er jeg under overvåkning, og hvorfor trenger staten og politiet å vite hvor jeg er 24/7 uten at meg er mistenkt for noe?".

Det er synd å si det, men jeg frykter desverre at folket gir faen. Er jo bare å se på hvor mange som lar seg overvåke frivillig gjennom facebook o.l. Trenger ikke hackere for å legge ut personlig informasjon, folk sitter jo og bretter ut privatlivet sitt helt frivillig...

 

Når det er sagt håper jeg at noen vil få opp øynene og gjøre noe med roten til problemet, nemlig at myndigheter (m/lobbyister) verden rundt forsøker å kvele det frie internett.

 

Vil folk gi faan og apatisk akseptere alt uansett? Det er også en mulighet. Jeg velger å tro bedre om menneskeheten generellt enn som så, men hvis ikke så er det bare et tidsspørsmål før vi alle er slaver. I så tilfelle velger jeg personlig uvinnelig kamp fremfor apatisk resignasjon.

selvsagt gir folk faen, og de kommer til å gjøre det helt til innskrenkingene når det ekstreme. Først da kan du håpe at folk flest reagerer, og da er det kommet så langt at en får det aldri helt tilbake til slik det var.

 

Disse tullingene kommer til å fremtvinge uoverveide og kanskje "ekstreme" reaksjoner fra myndighetene verden over om de fortsetter slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...