Gå til innhold

LulzSec og Anonymous erklærer krig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mange her som ikke ser helheten, tydeligvis. Folkens, gjør litt research på hvordan samfunnet har utviklet seg de siste 30 årene mtp. overvåking, kontroll og i tillegg hvilke nye utgiftsposter som momsnivå/poster/avgifter osv som har dukket opp, så kansje dere begynner å se hvordan ting utvikler seg. Man kan skylde på teknologien i mange tilfeller men DLD og lignende tiltak er bare en snikinnføring forkledd som et "effektivt tiltak" og en unskyldning for å ta fokus fra det som er viktig. DLD er ikke viktig for andre enn industrien og spare penger.... som veldig sannsynlig vil "forsvinne" et sted. Vil dere at industrien skal styre alt? Penger, penger, penger?

 

USA er et godt eksempel på industrialisering den "gærne veien". Har de god økonomi for tida? Skal vi dilte etter som nyttige idioter og lide samme skjebne? Tror dere oljen og oljefondet vil sikre oss for all fremtid?

Endret av kimosabi
Lenke til kommentar

Det er mange her som ikke ser helheten, tydeligvis. Folkens, gjør litt research på hvordan samfunnet har utviklet seg de siste 30 årene mtp. overvåking, kontroll og i tillegg hvilke nye utgiftsposter som momsnivå/poster/avgifter osv som har dukket opp, så kansje dere begynner å se hvordan ting utvikler seg. Man kan skylde på teknologien i mange tilfeller men DLD og lignende tiltak er bare en snikinnføring forkledd som et "effektivt tiltak" og en unskyldning for å ta fokus fra det som er viktig. DLD er ikke viktig for andre enn industrien og spare penger.... som veldig sannsynlig vil "forsvinne" et sted. Vil dere at industrien skal styre alt? Penger, penger, penger?

 

USA er et godt eksempel på industrialisering den "gærne veien". Har de god økonomi for tida? Skal vi dilte etter som nyttige idioter og lide samme skjebne? Tror dere oljen og oljefondet vil sikre oss for all fremtid?

Selvfølgelig vil ikke oljen redde fremtiden. Generasjoner og atter generasjoner, samfunn etter samfunn, raser etter raser har gått til grunne iløpet av århundrer/årtusener - alt av ulike årsaker. Det kan man dessverre ikke gjøre noe med.

Og hvorfor skulle jeg bekymre meg over "all fremtid"? Jeg kommer ikke til å bli en del av denne fremtiden. Mine etterkommere vil jo møte fremtiden (som alle raser og kulturer har gjort det siden menneskeheten oppstod). Det er opp til dem å forme fremtiden sin basert på kunnskap, utvikling pluss masse andre faktorer - akkurat slik vi selv har gjort det, og våre forfedre før det igjen. Hvorfor skal jeg bekymre meg om det?

 

Og de utgiftspostene du refererer til, som det har kommet nye og mange av de siste 30 årene. Hvorfor blir de innført tror du? Hvorfor er moms innført - er det feil å ha innført moms? Andre avgifter - hvorfor tror du de er innført? Hvorfor betaler vi emballasjeavgift? Hvorfor betaler vi pant? Hvorfor betaler vi skatt? Hvorfor betaler vi renovasjonsavgift? Hvorfor betaler vi vannavgift, strømavgift, hundeskatt, avgift på bensin? Tror du alt dette henger sammen ved at en eller flere idioter bare har slikket seg på fingeren, og stukket den i været?

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Helt greit at de demonstrere ved å hacke ting men de kan vel for faen la vær å spre privat informasjon rundt?

 

Jeg har null sympati for disse gruppene når det de gjør skader vanlige arbeidere. Det blir som å starte en revolusjon og plaffe ned folk i gatene istede for å virkelig fokusere på maktsetene.

Lenke til kommentar

Til alle dere som er redde for og som synes at det er dumt at dette skjer, på grunn av en frykt for at internett opplever sikkerthetstiltak, slik som skjedde med flyplasser etter 11.september:

 

Ville dere bare sitti der å sett på at dette skjedde?? Hva med å heller ikke godta at dette skjer? Kanskje det faktisk er derfor folk gjør slikt opprør? Ingen har rett til å bestemme slikt, det er noe VI folket skal bestemme..

 

Tenk på det ;)

 

Peace

Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at det er "VI folket som bestemmer" - ved at vi velger inn hvem som skal sitte i Storting/regjering. Hvis man ikke liker de avgjørelse som de vi har valgt inn gjør, så får dere se å stemme annerledes da. Og selvfølgelig er det noen som har rett til å bestemme slikt, på lik linje med at det er noen som bestemmer hva fartsgrensen skal være i Norge også - det bestemmes av de som VI folket har stemt inn til Storting/regjering.

Like it or not - slik fungerer staten Norge pr. dags dato.

Eller synes du kanskje at hver og en av oss burde få bestemme fartsgrensene også kanskje?

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at det er "VI folket som bestemmer" - ved at vi velger inn hvem som skal sitte i Storting/regjering. Hvis man ikke liker de avgjørelse som de vi har valgt inn gjør, så får dere se å stemme annerledes da. Og selvfølgelig er det noen som har rett til å bestemme slikt, på lik linje med at det er noen som bestemmer hva fartsgrensen skal være i Norge også - det bestemmes av de som VI folket har stemt inn til Storting/regjering.

Like it or not - slik fungerer staten Norge pr. dags dato.

Eller synes du kanskje at hver og en av oss burde få bestemme fartsgrensene også kanskje?

 

Ja vis det bare hadde vært slik at vi kan stole på dem vi folket kan velge inn i Stortingen, men slik er det ikke :-/. Demokrati er jo fint, men dessverre bare en illusjon nå for tida har jeg inntrykk av.

Lenke til kommentar

Det har ingenting med "å stole på" å gjøre. De er valgt inn for å håndheve et regelverk, og å foreslå endringer av regler, eller å innføre nye. Slik vil det være uansett hvilken styreform du velger. De tar disse valgene på vegne av oss.

Det samme vil en diktator gjøre - bare at han vil nok i større grad favorisere seg selv og "sine".

Lenke til kommentar

Det er mange her som ikke ser helheten, tydeligvis. Folkens, gjør litt research på hvordan samfunnet har utviklet seg de siste 30 årene mtp. overvåking, kontroll og i tillegg hvilke nye utgiftsposter som momsnivå/poster/avgifter osv som har dukket opp, så kansje dere begynner å se hvordan ting utvikler seg. Man kan skylde på teknologien i mange tilfeller men DLD og lignende tiltak er bare en snikinnføring forkledd som et "effektivt tiltak" og en unskyldning for å ta fokus fra det som er viktig. DLD er ikke viktig for andre enn industrien og spare penger.... som veldig sannsynlig vil "forsvinne" et sted. Vil dere at industrien skal styre alt? Penger, penger, penger?

 

USA er et godt eksempel på industrialisering den "gærne veien". Har de god økonomi for tida? Skal vi dilte etter som nyttige idioter og lide samme skjebne? Tror dere oljen og oljefondet vil sikre oss for all fremtid?

Og de utgiftspostene du refererer til, som det har kommet nye og mange av de siste 30 årene. Hvorfor blir de innført tror du? Hvorfor er moms innført - er det feil å ha innført moms? Andre avgifter - hvorfor tror du de er innført? Hvorfor betaler vi emballasjeavgift? Hvorfor betaler vi pant? Hvorfor betaler vi skatt? Hvorfor betaler vi renovasjonsavgift? Hvorfor betaler vi vannavgift, strømavgift, hundeskatt, avgift på bensin? Tror du alt dette henger sammen ved at en eller flere idioter bare har slikket seg på fingeren, og stukket den i været?

 

DU forsvarer systemet så til de grader. Hvorfor de er innført? Hvorfor krever staten 80% mva på bensin, noe de har gjort i MANGE år, når de så inderlig prøver å formidle at vi må reise kollektivt, men sett på den annen side så er kollektivtilbudet nesten fraværende andre steder enn i storbyene.... Det er industrialiseringa, penger, inntjening, og du må være faen så dum hvis ikke du ser at det er etter samme oppskrift som blant andre USA. Tidligere så var skatt og avgifter mye mer rettferdig fordi pengene gikk som regel til de etatene de var øremerket for. Idag så har de en tendens til å forsvinne i byråkratiet, eller rett og slett andre steder. Stemme på politikerne vi vil ha? Du kjenner tydeligvis ikke hvordan politikken fungerer i landet vårt. Ordet "Demokrati" er ofte brukt for å villede sånne som deg.

 

Du lever i fortida og hvorfor skulle du bry deg om fremtida? Tja si det, hvorfor skulle du bry deg i det hele tatt? Styresmaktene gjør jo all tenkinga for deg.

 

Hederlige folk i regjering og storting? Ja, noen er nok det men når jentunger i begynnelsen av 20 åra uten arbeidserfaring, ja livserfaring i det hele tatt, får seg en stortingsplass så burde det være mer enn nok til at du begynte å tenke over om vårt system fungerer rettferdig i det hele tatt.

Endret av kimosabi
Lenke til kommentar

Du tar helt feil. Jeg forsvarer ikke systemet i det hele tatt. Jeg bare forteller hvordan det er p.t. Og jeg sier ikke at det er hverken riktig eller galt. Jeg sier bare "Like it or not - men det er slik staten Norge fungerer idag". Og jeg sier heller ingenting om hvorvidt de på tinget er hederlige eller ei. Jeg sier bare at det er vi folket som har plassert dem der.

 

Jeg har heller aldri påstått at demokrati er det jeg foretrekker - jeg sier bare at det er sånn det er i Norge.

 

Så du får gire deg ned litt, og heller se hva det er jeg faktisk skriver, istedet for å prøve å tillegge meg noen som helst meninger som jeg ikke har ytret.

Lenke til kommentar

Det har ingenting med "å stole på" å gjøre. De er valgt inn for å håndheve et regelverk, og å foreslå endringer av regler, eller å innføre nye.

Det har alt med å stole på å gjøre. Vi velger ikke helt tilfeldige personer, vi velger de som har samme syn som oss, og stoler på at de står for de lovnadene de kommer med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du tar helt feil. Jeg forsvarer ikke systemet i det hele tatt. Jeg bare forteller hvordan det er p.t. Og jeg sier ikke at det er hverken riktig eller galt. Jeg sier bare "Like it or not - men det er slik staten Norge fungerer idag". Og jeg sier heller ingenting om hvorvidt de på tinget er hederlige eller ei. Jeg sier bare at det er vi folket som har plassert dem der.

 

Jeg har heller aldri påstått at demokrati er det jeg foretrekker - jeg sier bare at det er sånn det er i Norge.

 

Så du får gire deg ned litt, og heller se hva det er jeg faktisk skriver, istedet for å prøve å tillegge meg noen som helst meninger som jeg ikke har ytret.

 

Hvis ikke du tåler å få tilsvar, så ikke sitèr. Så enkelt er det.

 

Bozzeye har helt rett. Vår tillit blir misbrukt så til de grader når samme valgflesket blir servert periode etter periode. Det er kun for å sanke stemmer og det er i praksis det politikere driver med idag. De er livredde for å miste stemmer og da blir politikken deretter. De håndhever bare det regelverket som passer dem. Resten blir misbrukt. Vi velger ikke inn folka, vi velger inn partier og de som sitter i partiene har mer eller mindre kommet seg dit på egen hånd. Hvor mange er det som stemmer ved kommunevalg tror dere?

Endret av kimosabi
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du er misfornøyd med dagens politiske situasjon, men istedet for å sutre, så får du prøve å gjøre noe med det da.

 

Og er ikke første steg til endring nettop å klage over status quo da? - slik som vi gjør?

Eller mener du at det er kun de som går så langt som å starte et parti eller går opp til valg som får lov til å uttale seg om saker og ting?

 

Kanskje det var ideelt om alle kunnne investere så mye tid og ressurser inn i å fremme sine egne politiske meninger, men det er ikke realistisk på noen måte. Vi vanlige mennsker uten direkte politiske ressurser må ty til å klage og sette oppmerksomhet på det vi mener ikke er riktig - i håp om at enten politikerene hører på oss og blir verdig å stemme på, eller evt. et nytt alternativ kommer frem.

 

Å sitte å si at "sånn er det bare" blir for dumt. Skrekkeksempelet er jo toparti systemet i USA. Der får du det fantastike valget mellom hele 2 nesten like partier...

 

Og, når ingen hører på klagene så blir ropene høyere og høyere over tid til noe endres...

 

-Stigma

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi får de politikerne vi vil ha? Nei, vi får de politikerne [massene] vil ha. Og massene bryr seg tydeligvis ikke om å bli forulempet grovt av regjering og storting. Synes dette har kokt ned til at problemet er 'demokrati'...

 

Og da har vi et problem, for det er vel ingen som har klart å finne noe bedre styringssett enn nettopp demokrati? Hva kan være alternativet?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du er misfornøyd med dagens politiske situasjon, men istedet for å sutre, så får du prøve å gjøre noe med det da.

 

Og du drar den konklusjonen at jeg ikke gjør noe ut ifra hva? Kansje like greit å ikke poste hvis ikke du har noe bedre å komme med enn det der. Fortsett å være en nyttig idiot du. :thumbup:

 

Visjoner: Det som etter min mening er det største problemet med politikken idag er at det er for mange grå mus, folk uten relatert erfaring og altfor mange som lever for spenninga og intrigene ved å være i politikken i det hele tatt. Et rådhus, storting eller you name it fungerer pokker ikke så langt unna Paradise Hotel. Du må smile til de rette folka, si de rette tinga og være venner med riktig folk. Tråkker du noen på tærne ved å være ærlig, eller rett og slett ha nok kompetanse til å motsi opposisjonen faglig, så er sjansen stor for å bli "fjernet".

 

Dagens politikere er altfor oppslukt av systemet og de er ikke voksne. Det er begrensninga, og mye av forklaringa til hvorfor ting sjelden blir gjort. Etter min mening så hadde det blitt gjort like mye og tatt like mange avgjørelser hvis man halverte antallet stortingsrepresentanter. Hvorfor? Fordi målet for de fleste politikere er å komme seg oppover, få gjennomført ting som gjør at de blir lagt merke til, ikke jobbe for et bedre Norge. DLD er en typisk hestehandel og de er det maaange av på stortinget. Bare snakk med en lobbyist en gang så får dere høre. :)

Endret av kimosabi
Lenke til kommentar

Interessant ide... men hvem skulle skrevet testen, hvem skulle bestemme fasitsvaret til hva de forskjellige partiene mener, eller hvilke partier som var med i testen?

er det ikke så at folka på stortinget ikke er med i partier, og de kontrollerer regjeringen (som har folk fra partiene)? vet ikke mye om dette, men noen på stortinget kunne tatt de temaene som er relevante nå for tiden, og laget et par spørsmål om dem slik som "hvilke partier er for dld?" "hva er dld?" osv. med forskjellige svaralternativer, og så får du + poeng for riktig svar og - poeng for feil. og bare de med nok + poeng får stemme.

 

vet ikke hvor mange partier det er, men de kan ta med alle de store partiene som frp, ap osv. da det er disse partiene flest folk stemmer på, så det er det som gjør en forskjell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...