Gå til innhold

Sniktitt: Hitman Absolution (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo ikke noe nytt trekk for mer action dette.

 

Alle baner i tidligere Hitman-spill, kunne man enten snike, sette feller, beregne nøye og være litt sosiopatisk (Klovnekostymet fra BM anyone).

 

Eller, man kunne spraye seg gjennom alle baner med kuler og krutt.

 

Gleder meg til dette, blir nok bra! :)

Lenke til kommentar

Jeg håper som artikkelforfatter, at de ikke lyver på seg valgmulighetene (eller at valgmulighetene koker ned til at du kan gå berserk med automatvåpen på flere forskjellige vis ...), slik at det fremdeles er et Hitman-spill vi spiller.

 

Ellers skjønner jeg ikke greien med å skulle gi oss en filmatisk opplevelse, som stort sett betyr tung skripting og håndholding. Hvorfor ikke spille til mediets styrker og gi oss en interaktiv opplevelse?

Lenke til kommentar
Flott. Enda en spillserie ødelagt. En av de siste kreative, og ikke minst krevende spillseriene som står igjen.

Hva skjer med at folk konstant sutrer og whiner om nye spill de ikke vet noe om annet enn en og annen kort trailer, eller annenhåndsinformasjon fra nettsider? Om du aldri har spilt noen av Hitman-spillene før og tror det kun har vært sniking og kamuflasje hele tida kan jeg nesten forstå deg, men det var kun det første spillet som var slik. Resten av de har det vært fullt mulig å gå balls-to-the-wall rambo gjennom alle brettene. Det betyr ikke at en ikke har kunnet snike seg rundt i kostymer og drept folk med giftsprøyter. Jeg tviler sterkt på at IO bestemmer seg for å fjerne en så vesentlig del av gameplayet i den mest vellykka serien sin, spesielt mtp hva Tore Blystad sa ang forskjellige måter å gjøre oppdrag på. Tenk deg om litt. Hvor mange forskjellige måter er det mulig å gjøre et oppdrag om eneste muligheten er å storme inn med maskingevær? Det er 1 måte. Dermed er sjansen enormt stor for at de andre måtene er annerledes enn førstnevnte. Altså, akkurat slik det har vært tidligere i spillserien.

Denne whininga om slikt må virkelig ta slutt. Det begynner å bli både patetisk og stusselig. Hvorfor skjønner ikke folk at de ikke taper noe om det skulle vise seg at nye spill ikke er slik de forventa. Se litt gameplay FØR spill kjøpes, og problemet er inteteksisterende.

 

edit:

Selv gleder jeg meg veldig. Det forrige Hitman-spillet var glimrende, et spill jeg fortsatt installerer og spiller fra tid til annen. Jeg har troa på at dette også kommer til å bli kvalitet.

Endret av BTK Nyhus
Lenke til kommentar

Hva skjer med at folk konstant sutrer og whiner om nye spill de ikke vet noe om annet enn en og annen kort trailer, eller annenhåndsinformasjon fra nettsider?

 

DA2-effekten? :p

 

Kanskje kombinert med at vi vet hva som skjer med X-COM, Syndicate, Jagged Alliance og Deus Ex, for å nevne noen få. Regner med HoMM og Dungeon Siege burde være med også!

 

 

Edit: Jeg gjetter forresten at nye Hitman får flere takedown cutscener (awesome!! selvsagt) enn Deus Ex:HR. :p

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar

DA2-effekten? :p

 

Kanskje kombinert med at vi vet hva som skjer med X-COM, Syndicate, Jagged Alliance og Deus Ex, for å nevne noen få. Regner med HoMM og Dungeon Siege burde være med også!

 

 

Edit: Jeg gjetter forresten at nye Hitman får flere takedown cutscener (awesome!! selvsagt) enn Deus Ex:HR. :p

 

Det er fortsatt håp for nye deus ex, vertfall håp om at det blir bedre enn spill nr2 i serien.

Lenke til kommentar

Kanskje kombinert med at vi vet hva som skjer med X-COM, Syndicate, Jagged Alliance og Deus Ex, for å nevne noen få. Regner med HoMM og Dungeon Siege burde være med også!

Hva vet dere om de spillene? At de ikke blir identiske som de gamle versjonene? Eller at de kommer til å suge? Førstnevnte selvfølgelig. Det er ille hvor mange som tar sorgene på forskudd. Som jeg sa, worst case - ikke kjøp spilla. De blir ikke annerledes av at 10 fans av utdaterte, gamle spill bitcher om de. Og nei, jeg tenker ikke på deg spesifikt nå.

Lenke til kommentar

Kanskje kombinert med at vi vet hva som skjer med X-COM, Syndicate, Jagged Alliance og Deus Ex, for å nevne noen få. Regner med HoMM og Dungeon Siege burde være med også!

Hva vet dere om de spillene? At de ikke blir identiske som de gamle versjonene? Eller at de kommer til å suge? Førstnevnte selvfølgelig. Det er ille hvor mange som tar sorgene på forskudd. Som jeg sa, worst case - ikke kjøp spilla. De blir ikke annerledes av at 10 fans av utdaterte, gamle spill bitcher om de. Og nei, jeg tenker ikke på deg spesifikt nå.

 

De kan fort bli annerledes i framtiden om "10 fans" av "utdaterte" gamle spill bitcher om de. Fanboys skjønner kanskje ikke hvorfor spillbransjen er på vei inn i et stort sort hull, men det er jaggu godt fans av "utdaterte" spill ikke lar seg lure.

 

Må jo være en drøm å være spillutvikler i dag. Folk som kjøper spill nå er enda mindre kvalitetsbevisste enn musikk og filmkjøpere, og det sier jaggu ikke lite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje kombinert med at vi vet hva som skjer med X-COM, Syndicate, Jagged Alliance og Deus Ex, for å nevne noen få. Regner med HoMM og Dungeon Siege burde være med også!

Hva vet dere om de spillene? At de ikke blir identiske som de gamle versjonene? Eller at de kommer til å suge? Førstnevnte selvfølgelig. Det er ille hvor mange som tar sorgene på forskudd. Som jeg sa, worst case - ikke kjøp spilla. De blir ikke annerledes av at 10 fans av utdaterte, gamle spill bitcher om de. Og nei, jeg tenker ikke på deg spesifikt nå.

 

Tja, jeg vet, utifra sjanger og film klipp fra f.eks. X-Com at det blir som samtlige andre generiske FPS. Ikke at jeg har noe imot FPS, men X-Com spilte jeg ikke fordi jeg likte FPS. Da spiller jeg Bioshock, Halo, etc etc. Faktisk ligner X-Com og Bioshock ganske mye på hverandre, bare at bioshock drar steampunken vesentlig lengre.

 

Så, tror poenget er ikke så mye at de ikke er gode spill, de er bare ikke gode spill utifra grunnpilarene fansen har kommet til å elske opp gjennom årene. Og det kan man lett vite uten å ha spilt det med tanke på all informasjonen som kommer ut.

 

Håper de toner det nye Hitman ned litt lavere enn Splinter Cell, jeg vil ikke påstå man har flere valg når det å knekke nakken på en, poppe 3-4 også bare plaffe ned resten ved full auto er så ufattelig mye enklere enn å skulle snike. Har sett mange utviklere skryte over at alarmer går og ekstra fiender kommer, vel, det hjelper ikke når fiender nærmest aldri er farlig lengre.

 

Jeg tar gjerne mer tempo, mer valg, dra en telefon kabel og kvele noen. Bare jeg får virkelige valgmuligheter og mye moro med å være en kaldblodig snikmorder. Men vil gjerne at "snik" delen skal være hovedfokus. Delen de forteller om i starten virker ganske grei, om man har politiet på nakken kan det lett bli skyting. Er det mulighet å separere en, drepe han og ta drakten hans er det enda bedre.

 

Krysser fingrene for denne serien fortsatt, er i det minste ikke FPS...

Lenke til kommentar

Håper bare at de ikke gjør som deler av det siste Splinter Cell spillet. Mye fete nye effekter, og nytenking i spillet, men det faktum at du var mer en John Machlain enn San Fisher irriterte meg veldig samt det faktum at enkelte av banene var det ikke mulig å stealthe igjennom...

 

Husker Hitman 1 med glede, hvor du kunne være supersneaky og kun knerte et ytterst fåtall av personer og komme seg unna uten at noen oppdaget det...for meg er det det som er Hitman serien. Ikke run in, gunz blazing. Får nok av det i andre spill....

Lenke til kommentar

Folk som kjøper spill nå er enda mindre kvalitetsbevisste enn musikk og filmkjøpere, og det sier jaggu ikke lite.

Tull, det kommer flere gode spill nå til dags enn det har gjort noen gang.

 

Det er vel en smule subjektivt. Jeg spiller ikke halvparten av det jeg gjorde før, nettopp fordi det går lenge mellom hvert spill jeg liker.

Hitman Absolution er dog et spill jeg gleder meg til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...