Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg som nettopp oppdaget at hvis man holder inn powerknappen og trykker på home så tar man screenshot?! :D Brilliant.

 

 

 

 

Har forøvrig for meg at telefonen ble vesentlig raskere i sense menyene med 2.3.4

 

Testet dette akkurat, men fikk det ikke til. Hvor lagres bildene evt?

De ligger under kamerabilder i galleriet. Du skal også høre også kameralyden og få opp en grå boks som sier at det er tatt akjermbilde når du trykker power + home.

Lenke til kommentar

Power + home samtidig, eller? Jeg har nå testet det meste flere ganger, men det skjer ingenting. Ikke at det er så ekstremt viktig, men kjekt å vite uansett.

 

Noen som kan gi meg en grei forklaring på hvordan man enklest og best mulig kan legge over filmer man har på pc`n til mobilen? Må man convertere de? Håper noen har en god forklaring!

Lenke til kommentar

Power + home samtidig, eller? Jeg har nå testet det meste flere ganger, men det skjer ingenting. Ikke at det er så ekstremt viktig, men kjekt å vite uansett.

 

Noen som kan gi meg en grei forklaring på hvordan man enklest og best mulig kan legge over filmer man har på pc`n til mobilen? Må man convertere de? Håper noen har en god forklaring!

 

Enkleste måten å legge over filmer til telefonen er ved å koble til telefonen til PCen via USB, velge "Diskstasjon" istedet for "kun ladning". Finn frem til sd kortet under Min Datamaskin/Computer, disken heter som regel "Removable Disk" eller noe lignende. Flytt over filmfilene dine dit. Om avspiller, standard avspiller er "Galleri", ikke klarer å spille av filen så last ned en annen fra Market (Movo f.eks) som støtter flere formater. Enn så lenge har jeg ikke trengt det på de filene jeg har prøvde å spille av.

 

Skal altså ikke være nødvendig å konvertere noe som helst for å få spilt de av.

Lenke til kommentar

Power + home samtidig, eller? Jeg har nå testet det meste flere ganger, men det skjer ingenting. Ikke at det er så ekstremt viktig, men kjekt å vite uansett.

 

Noen som kan gi meg en grei forklaring på hvordan man enklest og best mulig kan legge over filmer man har på pc`n til mobilen? Må man convertere de? Håper noen har en god forklaring!

 

Enkleste måten å legge over filmer til telefonen er ved å koble til telefonen til PCen via USB, velge "Diskstasjon" istedet for "kun ladning". Finn frem til sd kortet under Min Datamaskin/Computer, disken heter som regel "Removable Disk" eller noe lignende. Flytt over filmfilene dine dit. Om avspiller, standard avspiller er "Galleri", ikke klarer å spille av filen så last ned en annen fra Market (Movo f.eks) som støtter flere formater. Enn så lenge har jeg ikke trengt det på de filene jeg har prøvde å spille av.

 

Skal altså ikke være nødvendig å konvertere noe som helst for å få spilt de av.

 

Ok. Da får jeg prøve det. Tenkte at det egentlig at det var det beste alternativ. Hvilken avspiller bruker folk?

Lenke til kommentar

Er det bare min telefon som har oppført seg heeeelt merkelig etter den siste oppdateringen??

 

Telefonen min kan finne på å:

 

- Når jeg åpner tlf (etter å ha trykt passord) så hender det at den går rett på kameraen. Selv om jeg aldri trykte på det.

 

- Telefonen "fryser" litt noen ganger

 

- Når jeg bruker telefon, sender mail, surfer, sender sms etc. og skal trykke på home knappen (uten å holde inn power) så tar den bilder. Dette gjør den helt til jeg har trykt på home knappen. Når jeg åpner telefonen igjen, bruker den vanligvis å funke igjen...

 

Dette begynner å bli passe irriterende faktisk...

Lenke til kommentar

Er det bare meg som nettopp oppdaget at hvis man holder inn powerknappen og trykker på home så tar man screenshot?! :D Brilliant.

 

 

 

 

Har forøvrig for meg at telefonen ble vesentlig raskere i sense menyene med 2.3.4

 

Testet dette akkurat, men fikk det ikke til. Hvor lagres bildene evt?

 

Rett i galleriet. Fungerer også helt fint hos meg med 2.3.4

Lenke til kommentar

Angående synkronisering osv med Facebook trenger jeg litt hjelp.

 

Jeg vil gjerne ha telefonen stilt slik at jeg kun får varsler om 'Notifications' og personlige meldinger (Chat) som folk sender til meg. Noen spessielle innstillinger jeg må gjøre for å oppnå dette? Det funker foreløpig, men vet ikke om jeg da også synkroniserer masse annet piss i tillegg.

 

Er det noen måte å se hvor mange MB som er Roamet på telefonen? Bare så jeg ikke overskrider avtalen med tele2 ^^

 

EDIT:

 

Annen ting om facechatten. Jeg får meldinger, og jeg kan se hva folk skriver i statuslinjen øverst på telefonen, men så fort jeg går inn på chatten er ikke meldingen der! Den prøver å laste, men bare gamle meldinger dukker opp! Serdeles frustrerende.

Endret av Bordplate
Lenke til kommentar

Er det bare min telefon som har oppført seg heeeelt merkelig etter den siste oppdateringen??

 

Telefonen min kan finne på å:

 

- Når jeg åpner tlf (etter å ha trykt passord) så hender det at den går rett på kameraen. Selv om jeg aldri trykte på det.

 

- Telefonen "fryser" litt noen ganger

 

- Når jeg bruker telefon, sender mail, surfer, sender sms etc. og skal trykke på home knappen (uten å holde inn power) så tar den bilder. Dette gjør den helt til jeg har trykt på home knappen. Når jeg åpner telefonen igjen, bruker den vanligvis å funke igjen...

 

Dette begynner å bli passe irriterende faktisk...

 

Jeg kan svare ja på alle punktene...

 

 

 

Lenke til kommentar

Er det bare min telefon som har oppført seg heeeelt merkelig etter den siste oppdateringen??

 

Telefonen min kan finne på å:

 

- Når jeg åpner tlf (etter å ha trykt passord) så hender det at den går rett på kameraen. Selv om jeg aldri trykte på det.

 

- Telefonen "fryser" litt noen ganger

 

- Når jeg bruker telefon, sender mail, surfer, sender sms etc. og skal trykke på home knappen (uten å holde inn power) så tar den bilder. Dette gjør den helt til jeg har trykt på home knappen. Når jeg åpner telefonen igjen, bruker den vanligvis å funke igjen...

 

Dette begynner å bli passe irriterende faktisk...

 

Jeg kan svare ja på alle punktene...

 

Nå har jeg prøvd å factory resette telefonen...TO ganger. Sliter fortsatt med det samme.

 

Er det noen som har peiling på hva f*en dette er?? *frustrert*

Lenke til kommentar

Er det bare min telefon som har oppført seg heeeelt merkelig etter den siste oppdateringen??

 

Telefonen min kan finne på å:

 

- Når jeg åpner tlf (etter å ha trykt passord) så hender det at den går rett på kameraen. Selv om jeg aldri trykte på det.

Har ikke hatt noe slikt problem... er kamera en av de fire appsene du har som "hurtigapper" eller hva man skal kalle det? (Der hvor man drar ringen opp for å låse opp skjermen). Kan jo være at hvis du er litt unøyaktig/utålmodig i fingerne at du gjør en slags bevegelse så fort, rett etter å trykket inn passord, at du slår på kameraet. En annen ting; prøv å bytt plassene til de fire appsene (Dersom kamera er en av dem såklart). Har du fortsatt samme problem?

 

- Telefonen "fryser" litt noen ganger

Tja.. dette skjer ytterst sjeldent hos meg' date=' men det hender. Hvis jeg feks lar mange programmer kjøre samtidig blir det mindre arbeidsminne å jobbe med... da kan den fryse. Tips: er du ferdig med en app, så avslutt den. Det sparer du også strøm på :)

 

- Når jeg bruker telefon, sender mail, surfer, sender sms etc. og skal trykke på home knappen (uten å holde inn power) så tar den bilder. Dette gjør den helt til jeg har trykt på home knappen. Når jeg åpner telefonen igjen, bruker den vanligvis å funke igjen...

Haha, dette skjedde med meg én gang for noen dager siden... hvorfor? Aner ikke. Jeg tipper at vi som skriver om dette "problemet" sikkert har oppdaget en slags snarvei som tar en slags serie med prs'er (bilder av skjermbilde). Morsomt om jeg har rett :p

 

Dette begynner å bli passe irriterende faktisk... Nå har jeg prøvd å factory resette telefonen...TO ganger. Sliter fortsatt med det samme.

 

Er det noen som har peiling på hva f*en dette er?? *frustrert*

Skjønner jeg godt! Kjenner deg ikke, så jeg kan ikke si meg 100 % sikker, men det som slår meg er at du muligens er av den typen som kan bli "utolmodig"/rastløs eller noe i fingrene.. finner ikke det riktige ordet.. altså; "stryker fingrene ekstra mye/ofte over skjermen, men uten "grunn""... :p no offence, så klart.. :) Kan godt være jeg tar feil, men det er inntrykket mitt.. Tips: ro ned fingerbruken, så ser du kanskje etterhvert at mobilen blir mer lydig :p

Endret av jvdp
Lenke til kommentar

@swero Hender det ofte? Eller av og til? Og er det random hvem som blir "ukjent" eller er det faste kontakter? En eller flere? :p ble litt mange spørsmål.. fyi så tror jeg, uten å være helt sikker, at det går an for en person å skjule nr sitt, så når personen ringer står det ukjent/etc på mottaker sin tlf, altså deg.. og da er det ikke noe som er feil, bare jævla irriterende for oss som blir oppringt av folk som skjuler nr sitt ;) men gi mer info om det jeg tror ikke stemmer

Endret av jvdp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...