Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

@swero Hender det ofte? Eller av og til? Og er det random hvem som blir "ukjent" eller er det faste kontakter? En eller flere? :p ble litt mange spørsmål.. fyi så tror jeg, uten å være helt sikker, at det går an for en person å skjule nr sitt, så når personen ringer står det ukjent/etc på mottaker sin tlf, altså deg.. og da er det ikke noe som er feil, bare jævla irriterende for oss som blir oppringt av folk som skjuler nr sitt ;) men gi mer info om det jeg tror ikke stemmer

Hittil har det gjeldt alle som ringer. Jævlig irriterende....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som bruker Android Revolution HD på Sensation? Erfaringer? Vurderer om jeg skal roote og legge inn eller la vær.

 

Jeg brukte Revolution i en liten periode. Jeg deler gjerne hvorfor jeg gikk tilbake til stock...

 

Jeg fulgte slavisk oppskriftene som lå hos XDA, før jeg la inn Revolution...

Det resulterte i at telefonen ble mindre/dårlige i responsen, samtidig som den plutselig fikk et sinnsykt battery-drain...

Det var en tirsdag, og jeg hadde ladet telefonen på kvelden. På onsdagen hadde jeg et kundebesøk i jobben som var én times kjøring unna, og her MÅTTE jeg være kl 0700 på morgenen... Altså, jeg måtte i teorien stå opp 05:30... Klokken 09:20 våknet jeg alt for uthvilt i sengen mi. Hva med telefonen, spør du? - jo, den hadde tappet hele batteriet i løpet av natten. LOL.

Enda godt det var min tredje siste dag i jobben ;)

 

Mulig jeg bare har vært uheldig med Revolution, for jeg leser jo mye bra om det. Samtidig så tror jeg at jeg har gjort alt riktig på forhånd, da jeg "trikset og mixet" masse med min Htc Hd2 da jeg hadde den, så erfaring med å legge inn Custom Rom er der.

 

Oppdater oss gjerne med erfaring om du velger å prøve.

Lenke til kommentar

Ja det hørtes jo ganske spesielt ut mtp. at de reklamerer for at Revolution faktisk er snillere mot batteriet :p

 

Har nok tenkt til å prøve, må bare få tatt backup av innholdet jeg har nå og forsikre meg om at jeg finner en RUU som fungerer dersom jeg vil gå tilbake til stock.

Lenke til kommentar

Noen custom kernels og radio har medført til stort strømforbruk for enkelte med Revolution HD. Nyeste versjon med stock kernel skal være veldig bra. Hoppet også av Revolution HD på v1.1.7 pga høyt strømforbruk og enkelte småbugs. De kjører nå v3.0.0.

 

Bruker selv rooted stock rom 2.3.4, og er foreløpig fornøyd med det. Når Revolution HD er stabilt nok, blir jeg nok å installere det igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med at enkelte kontakter bare vises med nr i sms applikasjonen.

Jeg får altså ikke opp navnet på den som sender sms, men bare vedkomendes nr til tross for at de er lagret i telefon listen...

 

Flere som har dette problemet og eventuelt en fiks?

 

Problemet har plutslig kommet.. for en uke siden fungerte det helt fint på de kontaktene som nå har problemer...

Lenke til kommentar

Kjøpte sensation for 15 min siden og tenker å roote nå. Hadde desire i over ett år og hadde den roota og s-off. Hvor mye kan man overklokke før den blir ustabil? 1.5 ghz, mer, mindre?

 

edit: og hvilket rom anbefales med tanke på fart? og helst sense ikke aosp/miui

 

Takk

 

Ikke meningen å være frekk eller noe, men beste måten å få svar på de spørsmålene er nok å leite seg litt frem selv på f.eks: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1112

 

Ser at en av de meste populære ROMene overklokker til 1.83Ghz på og er Sense, så kan vel kikke litt på Revolution.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte sensation for 15 min siden og tenker å roote nå. Hadde desire i over ett år og hadde den roota og s-off. Hvor mye kan man overklokke før den blir ustabil? 1.5 ghz, mer, mindre?

 

edit: og hvilket rom anbefales med tanke på fart? og helst sense ikke aosp/miui

 

Takk

 

Ikke meningen å være frekk eller noe, men beste måten å få svar på de spørsmålene er nok å leite seg litt frem selv på f.eks: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1112

 

Ser at en av de meste populære ROMene overklokker til 1.83Ghz på og er Sense, så kan vel kikke litt på Revolution.

 

Ok, takk. :new_woot:

Lenke til kommentar

Akkurat skaffet meg denne mobilen og har planer om å bytte simkort osv senere i kveld.

 

Det jeg lurer på er om det finnes noen måte å overføre SMS'ene fra HTC Heroen min til denne?

 

Heroen støtter desverre ikke den overføringsfunksjonen man får under "wizarden" når man starter mobilen første gang, så har kun overført kontaktene og holder på å formatere 32gb minnekortet mitt as we speak (tatt backup av hele greia for å legge inn musikken osv igjen etter det står i nye mobilen).

 

Noen tips? Å overføre fra heroen til en plass, for så å overføre videre til Sensationen er helt greit, bare jeg får ting med meg over =)

Lenke til kommentar

Akkurat skaffet meg denne mobilen og har planer om å bytte simkort osv senere i kveld.

 

Det jeg lurer på er om det finnes noen måte å overføre SMS'ene fra HTC Heroen min til denne?

 

Heroen støtter desverre ikke den overføringsfunksjonen man får under "wizarden" når man starter mobilen første gang, så har kun overført kontaktene og holder på å formatere 32gb minnekortet mitt as we speak (tatt backup av hele greia for å legge inn musikken osv igjen etter det står i nye mobilen).

 

Noen tips? Å overføre fra heroen til en plass, for så å overføre videre til Sensationen er helt greit, bare jeg får ting med meg over =)

 

Ikke testet selv, men fant denne på Market

Endret av Kultom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...