Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

min batteri varer veldig lite. hatt mobilen i to tre dager nå. men lurte på en ting. etter jeg begynte i ny jobb og jobben ligger en plass der det er dårlig med 3g dekning. har merket at mobilen hopper hele tiden fra 3g/H til Edge på sensationen. kan dette være grunnen til at batteriet tappes så fort? men i dag har jeg bare vært hjemme og her er det full dekning på 3g. har ikke auto synk på og har sendt noe sms, vært på vg og facebook. men etter ca 7 timer har eg bare 30 % batteri igjen. og da var den på lading hele natten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som ønsker å roote sin Sensation, så er det laget en fin guide her: [Guide] to S-off, Install ClockWork, Rooting, SuperCID & Getting S-on back(noobproof)

 

hva får du når du rooter en htc? hva er positive med det?

 

Du kan legge inn customRom, overklokke, forandre opstartsbilder/animasjoner osv... Bruker selv Revolution Rom og min Sensation er en helt annen mobil etter at jeg la inn det. Bruker mindre strøm og er raskere. Jeg fikk en bug med den seneste oppgraderingen fra HTC, den ble jeg også kvitt med den nye Rom.

Lenke til kommentar

Mange bra roms ute til Sensation nå. Har prøvd LeeDroid og InsertCoin på Desiren, og de lager også roms for Sensation. Denne gangen har jeg derimot gjort som kaospiloten, og installert Android Revolution HD. Har nettopp lagt den inn, så det er litt tidlig å vurdere hvor bra den er. Virker lovende så langt da :D

Lenke til kommentar

fyi så er det noe feil med bruker eller tlf i dette tilfellet.

 

Noe feil er det garantert, men det kan like gjerne være en app som har hengt seg.

 

 

Det som jeg ser når jeg fyrer opp "Advanced Task killer" er at applikasjoner som jeg IKKE har påkalt starter opp av seg selv.

 

Jeg kan nevne i fleng:

 

Dokkmodus; Kalender; Kart; Youtube; og flere som ikke akkurat NÅ var oppe når jeg sjekket telefonen.

 

Jeg starter ATK og legger fra meg telefonen og IKKE har den i lommen, etter en tid er flere av de ovennenvnte startet opp av seg selv. Hva som enn gjør at telefonen lever sitt eget liv vet jeg ikke, men etter at jeg har klart å løpe på ei dataregning på 1200 kroner på 4 dager må vel noe SERIØS gjøre for å fikse hva_enn_som_skjer.

 

Har slått av Mobilt nettverk, for å ikke påløpe meg noe mer Datatrafikk, har da heller ikke noen Sync av E-poster, som jo er litt av vitsen med telefonen, jeg surfer ikke, og da i såfall KUN på Wifi.

 

Bruker ikke/har ikke Facebook eller Twitter eller andre 'sosiale medier'

 

Har noen gode innspill på hva som jeg kan gjøre?

 

Skal jeg begynne med å tilbakestille telefonen til Fabrikkstandard?

Endret av Flattop
Lenke til kommentar

@Flattop: Last ned et stats program (f.eks bare søk stats på market) og finn en som overvåker E/3G/H trafikken din så ser du jo fort om du har unormalt mye datatrafikk uten at telefonen er i bruk.

 

En tilbakestilling er ikke sikkert er nødvendig. Jeg hadde heller tatt en runde igjennom appsene du har installert og se hvilke som har full tilgang til nettverk og evt. avinstallere dem eller fjerne muligheten for å bruke nettverk.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min nye sensation :D Siden jeg starter med telefonen helt på nytt nå; har folk tips til noen smarte ting jeg bør ha eller skaffe meg? Ting som bør gjøres? Hva med rooting? Er det noe jeg bør gjøre? Er det komplisert? Har jo lest mye om at man det er mange fordeler med rooting, så er det noen ulemper?

Endret av jvdp
Lenke til kommentar

Har slått av all kommunikasjon, samt alt som ser ut til å bruke strøm unødig.

 

Har fått markant bedre kapasitet på strømmen. Har også latet ned 3G Watchdog for å monitorere bruk av Datatrafikk.

 

Må nå bruke en viss tid på å få telefonen brukervennlig igjen. Starte opp igjen programmer og App'er slik at den fungerer som man VIL, og ikke at den er slik den ser ut til å måtte være for å kunne vare mer enn en halv dag...

 

Dette som oppdatering på hva som skjer..

 

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar

Satt inn evo 3d batteri nå og kalibrerte den når den var fulladet med batteri calibrator fra market, selv med en del surfing holdt den seg da på 100% i 2timer før og hadde minimal med prosenttap i standby med alt av autosync på.. kjører LeeDroid rom med setcpu profil på skjerm av med 192-492mhz max..

Lenke til kommentar

Er det flere som har fåd støv mellom inner og ytter skjerm? Dette er min Sensation nr.3 med støv mellom skjermene, de to første oppdaget jeg det de første dagene etter jeg hadde fått telefonen og fikk ny umidelbart, på nr.3 kom det støv mellom skjermene etter 2-3 ukers bruk.man ser det ekstra godt i sol lys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...