Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

Noen som bruker Android Revolution HD på Sensation? Erfaringer? Vurderer om jeg skal roote og legge inn eller la vær.

 

Jeg brukte Revolution i en liten periode. Jeg deler gjerne hvorfor jeg gikk tilbake til stock...

 

Jeg fulgte slavisk oppskriftene som lå hos XDA, før jeg la inn Revolution...

Det resulterte i at telefonen ble mindre/dårlige i responsen, samtidig som den plutselig fikk et sinnsykt battery-drain...

Det var en tirsdag, og jeg hadde ladet telefonen på kvelden. På onsdagen hadde jeg et kundebesøk i jobben som var én times kjøring unna, og her MÅTTE jeg være kl 0700 på morgenen... Altså, jeg måtte i teorien stå opp 05:30... Klokken 09:20 våknet jeg alt for uthvilt i sengen mi. Hva med telefonen, spør du? - jo, den hadde tappet hele batteriet i løpet av natten. LOL.

Enda godt det var min tredje siste dag i jobben ;)

 

Mulig jeg bare har vært uheldig med Revolution, for jeg leser jo mye bra om det. Samtidig så tror jeg at jeg har gjort alt riktig på forhånd, da jeg "trikset og mixet" masse med min Htc Hd2 da jeg hadde den, så erfaring med å legge inn Custom Rom er der.

 

Oppdater oss gjerne med erfaring om du velger å prøve.

 

 

Jeg kan ikke annet en å si at batteriet og telefonen er merkbart bedre etter at jeg begynnte med custom rom, Revolution med stock kernel er et sikkerstikk.

Er nå på 3.0.0 og ble enda bedre med denne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan man bytter ut default nettleser? Skulle gjort så jeg fikk på Miren hver gang jeg åpnet en link fra mail f. Eks.

 

Jeg sluttet med Miren browseren.. Både på sensation og desire oppdaget jeg at den låg å brukte mye datatrafikk av seg selv..

Selv når telefonen låg i ro om natten oppdaget jeg at miren browseren hadde brukt 4 mb data til tross for at den var avsluttet på kvelden og telefonen ikke hadde vært brukt... måtte kjøpe 3g watchdog pro for å finne ut hva som brukte så mye data... var da jeg oppdaget det..

 

Kan jo være tilfelding, men har altså skjedd på begge mine android telefoner...

Lenke til kommentar

Hei Er det flere som ikke har fått den siste oppdateringen? Jeg har kjøpt telefonen i England, hvis det har noe å si

Hva slags firmware er det du har nå?? høres nesten ut som du din er operatørmerket..

 

Kjøpte den i England uten noen abonnement, bruker chess nå

Har nå 2.3.3

Når jeg prøver å oppdatere så kommer det, ingen oppdatering finnes for telefonen.

Lenke til kommentar

Hei Er det flere som ikke har fått den siste oppdateringen? Jeg har kjøpt telefonen i England, hvis det har noe å si

Hva slags firmware er det du har nå?? høres nesten ut som du din er operatørmerket..

 

Kjøpte den i England uten noen abonnement, bruker chess nå

Har nå 2.3.3

Når jeg prøver å oppdatere så kommer det, ingen oppdatering finnes for telefonen.

Men hva heter firmwaren din?? 2.3.3 er bare versjonstypen av Android..

Lenke til kommentar

Har pr i dag Desire Hd, men lurer litt på å bytte til Sensation, er Sensation en forbedring av Desire HD?

 

Har den bedre batteritid? er den kjappere osv..

 

 

Hadde HD før, ville ikke byttet til Sensation hvis jeg kunne valgt på ny... Sensation er kun marginalt raskere, mye dårligere batteri (ivertfall på min, hadde også batterisluk problemer med HD'en men de klarte jeg å luke ut, har ikke fått det til med Sensation), den har veldig dårlig dekning/samtalekvalitet (har gitt HD'en til samboeren og ser tydelig dekningsforskjell med samme operatør) og får veldig ofte tilbakemeldinger på at folk hører meg dårlig.

 

I tilegg savner jeg den store skjermen på HD'en og klarer egentlig heller ikke å se noe forskjell på oppløsningen samt at HD'en virker mye mer solid bygget og ligger bedre i hånden.

 

La inn Sense 3.0 på den gamle HD'en og det går som smurt så da er ikke forskjellene store.

 

Min Sensation restarter seg selv også relativt ofte til tross for nyeste oppdatering, opplevde aldri det på HD'en verken med custom eller andre room's jeg prøvde ut...

Lenke til kommentar

http://www.xda-developers.com/android/first-htc-sensation-rom-with-enabled-full-dual-core-support

 

Do you know how dual core processors work? They contain two central processing units integrated into one circuit, just think of it as a four-lane highway as opposed to a two-lane one. Dual-core processors can handle twice as much data without making the processors themselves any faster.

XDA Recognized Developer mike1986. presented today the first HTC Sensation ROM capable of full dual-core support. Basically, this means that you will take full advantage of the new processor giving you more smoothness and perhaps a bit more of speed when you are multi tasking on your shinny Sensation. Moreover, the CPU is automatically over-clocked up to 1.83 GHz instead the 1.29 GHz that comes by default. Lastly, the ROM is Android 2.3.4 Gingerbread from the official HTC RUU 1.45.401.2, which includes HTC Sense 3.0.

The developer mentions that the Andreno200 has improved configuration for better quality and performance

 

 

Enjoy! :)

Lenke til kommentar

Sliter med

 

A)

Uninstall av prog. Alt er borte, men den vil ikke slette miniatyr bildene! Jeg har kald restartet et par ganger, hjalp ikke.

 

B)

Har fyllt opp 8 gb kortet med bilder, Spotify og et par apps. Har kjøpt et nytt 32 gb kort

Hva er den greiste måten å få over alle data på?

 

C)

 

Telefon app. Hvordan rensker jeg fullstendig for kontakter? Har prøvd forskjellige Clean app. Tar det meste, men en kontakt er klin umulig å få vekk.

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar

Har pr i dag Desire Hd, men lurer litt på å bytte til Sensation, er Sensation en forbedring av Desire HD?

 

Har den bedre batteritid? er den kjappere osv..

 

 

Hadde HD før, ville ikke byttet til Sensation hvis jeg kunne valgt på ny... Sensation er kun marginalt raskere, mye dårligere batteri (ivertfall på min, hadde også batterisluk problemer med HD'en men de klarte jeg å luke ut, har ikke fått det til med Sensation), den har veldig dårlig dekning/samtalekvalitet (har gitt HD'en til samboeren og ser tydelig dekningsforskjell med samme operatør) og får veldig ofte tilbakemeldinger på at folk hører meg dårlig.

 

I tilegg savner jeg den store skjermen på HD'en og klarer egentlig heller ikke å se noe forskjell på oppløsningen samt at HD'en virker mye mer solid bygget og ligger bedre i hånden.

 

La inn Sense 3.0 på den gamle HD'en og det går som smurt så da er ikke forskjellene store.

 

Min Sensation restarter seg selv også relativt ofte til tross for nyeste oppdatering, opplevde aldri det på HD'en verken med custom eller andre room's jeg prøvde ut...

Jeg har også gitt min Desire HD til dama. Om du tar opp f.eks. vg.no på Desire HD og Sensation, så ser i alle fall jeg, tydlig forskjell på skarpheten på teksten.

Om det er nok til at jeg ville byttet telefon, er en annen sak, men det er forskjell. Sensation er skarpere, men jeg synes Sensation er dårligere på farger.

Når jeg sammenlikner Desire HD med min Sensation, så er hvitt mer grått på Sensation. Desire HD har bedre hvitfarge synes jeg.

Lenke til kommentar

Hei Er det flere som ikke har fått den siste oppdateringen? Jeg har kjøpt telefonen i England, hvis det har noe å si

Hva slags firmware er det du har nå?? høres nesten ut som du din er operatørmerket..

 

Kjøpte den i England uten noen abonnement, bruker chess nå

Har nå 2.3.3

Når jeg prøver å oppdatere så kommer det, ingen oppdatering finnes for telefonen.

Men hva heter firmwaren din?? 2.3.3 er bare versjonstypen av Android..

 

Hei

Firmware er: 1.35.401.1

Lenke til kommentar

@bordplate

 

Sjekk alle innstillinger under lyd, volum osv. Få også den du snakker med til å sjekke innstillingene sine... og sjekk om det er støv i de hullene der lyden kommer ut. Kommer også an på dekningen tror jeg...

 

@b3ndik

 

Se om du finner noe på google... spør også de du kjøpte mobilen hos

Endret av jvdp
Lenke til kommentar

Hallo. Har kjøpt Htc sin billader til min Sensation. Det jeg synes er dumt er at det forhåndsinnstilte navigasjonsprogrammet starter automatisk når jeg docker. Jeg har kjøpt Copilot, og er godt fornøyd med den. Hvordan kan jeg få slått av at navigasjon starter automatisk? Noen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...