Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Det var vel mest det at hun innså at Theon var borte og at Reek har tatt over. Han bet jo henne i armen og satt seg tilbake i buret og var ikke akkurat gira på å dra. Lurer på hvordan det kommer til ende opp med Reek, om han blir i Ramsay sin tjeneste til the end eller om det er noe håp for at Theon kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert mye mer glorifisert i bøkene, er vel noe av det som ble nedpriotert.

Driver og leser bøkene nå. Har tenkt å slutte før jeg når serien da. Men gleder meg til jeg kommer så langt som vi er i serien nå. Er noen små forskjeller i fra bøkene, men ikke nok til at det er nevneverdig.
Lenke til kommentar

 

Sikkert mye mer glorifisert i bøkene, er vel noe av det som ble nedpriotert.

Driver og leser bøkene nå. Har tenkt å slutte før jeg når serien da. Men gleder meg til jeg kommer så langt som vi er i serien nå. Er noen små forskjeller i fra bøkene, men ikke nok til at det er nevneverdig.

 

les topic da..."BOKPRAT IKKE LOV!" herregud altså, også av en moderator og alt.. ;)

Endret av Dipol
Lenke til kommentar

 

Sikkert mye mer glorifisert i bøkene, er vel noe av det som ble nedpriotert.

Driver og leser bøkene nå. Har tenkt å slutte før jeg når serien da. Men gleder meg til jeg kommer så langt som vi er i serien nå. Er noen små forskjeller i fra bøkene, men ikke nok til at det er nevneverdig.

Leser du den norske utgaven?

Lenke til kommentar

 

Og Mace da, herlig karakter. Spiller rollen sin perfekt.

 

 

Enig. He needs more love! Akkurat stakkarslig og stusselig nok til å være en sånn teit adelsmann.

 

Føyer meg til folks oppfatninger av episoden: Mye rart i starten, spesielt redningsaksjonen, men så tar det seg opp i rettssaken.

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Det er greit at Mace ikke er den slueste "politikeren" som finnes, men jeg synes han er fremstilt vel patetisk. Han er tross alt overhodet til kanskje den mektigste familien i Westeros, med den klart største hæren, som gikk til krig mot den sittende kongen og Lannister familien. Så, etter at Renly døde, forhandlet han seg frem til å få datteren sin giftet bort til kongen, mot at han støttet Joffrey som den rettmessige kongen. Så reddet han King's Landing fra Stannis. Ikke nok med det, men hans hær var den eneste som slo Robert Baratheon på slagmarken da han slo seg opp som konge, og beleiret Storm's End i ett år, og han overga seg, uten å bli slått, først når kong Aerys var død. Han er ingen stor kriger selv, men en modig leder, og jeg er litt skuffet over at han har blitt fremstilt som en klovn i de siste episodene.

 

Min favorittkarakter er også en Tyrell, nemlig (liten spoiler):

 

Min favoritt er altså Garlan Tyrell (som ikke er i TV-serien), broren til Willas (heller ikke med), Loras, og Margaery.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Av det som har kommet fra så virker det mer for meg at det er Olenna som er det virkelige overhodet i Tyrell-familien, og hvem kom egentlig best ut av giftemålet mellom Joffrey og Margary? For meg var det Lannister-gjengen som gikk fra å tape krigen til å ha et solid overtak. Tyrell & co hadde klart seg fint uten innblandingen, noe Olenna sa i en eller annen episode.

 

Joffrey var jo også overhodet til Barratheon-familien og konge, den klart mektigste personen i Westeros, men det var jo ikke han som styrte, det var Tywin. Føler det er noe av det samme med Mace Tyrell, mulig han på papiret er sjef, men det er andre som styrer for han.

Lenke til kommentar

Tror de med vilje overdriver klovneriene til Mace litt for å få folk til å skjønne at han kanskje har navnet sitt, og andre personers arbeid, å takke for at han har den betydningen han har.

 

Men jeg er ikke enig i at Olenna i praksis er familiens overhode. Det virker ikke som om Mace lytter spesielt mye til hennes meninger når han tar sine beslutninger. Bare hør hvor mye Olenna latterliggjør og klager over alle avgjørelsene han har gjort, så skjønner du fort at hennes mening ikke veier så tungt hos Mace/Tyrrels generelt. At de kanskje burde ha lyttet mer til henne er muligens en annen sak. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...