Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... Ja, Theon fortjener straff... Er det det GRRM gjør, kanskje? Akkurat som Jaime som mister hånda? Snur vårt bilde av en person ved å straffe ham, for så å skrive om figuren fra en annen vinkel?

 

Edit: "Skrive om" blir jo her vise frem, men samme poeng.

Hvordan kan du sammenligne Theon med Jaime? Jeg har egentlig aldri forstått hvorfor noen skulle mislike Jaime noe særlig. Bortsett fra å dytte ned en unge fra et tårn, så finner jeg ikke mange andre grunner til å mislike fyren. Og selv det var jo det eneste fornuftige å gjøre, fra hans ståsted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Håper det blir Theon som tar seg av Ramsay til slutt. Litt rettferdighet er det tross alt i dette universet.

Tja. Theon sacka Winterfell, drepte og brant opp to små unger osv. Vil nå si at det har skjedd en viss grad av rettferdighet.

 

helt enig, samt voldtok han ikke noen også?

 

 

Nja, var vel frivillig sex med Osha.

Lenke til kommentar

Apropo Ramsay, hvor tror dere blodet han hadde på overkroppen når han møtte Yara og co kom i fra? Med tanke på at han ca samtidig hadde det gøy med ei jente?

 

Tror nok vi snakker generelt fucked up her, og jovial på Saw-slemmingnivå.

Tja. Han var ikke særlig populær da han sloss mot Ned Stark.

Da han akkurat hadde fått vite at kona til ned hadde satt broren hans i et fangehull...?

Lenke til kommentar

Apropo Ramsay, hvor tror dere blodet han hadde på overkroppen når han møtte Yara og co kom i fra? Med tanke på at han ca samtidig hadde det gøy med ei jente?

 

Tror nok vi snakker generelt fucked up her, og jovial på Saw-slemmingnivå.

Antok det var heftig sadosex, jeg. Eventuelt at kjerringa likte å klore. Har opplevd kvinnfolk som har dratt blod på den måten under sex. Det var på ryggen for min del da.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Apropo Ramsay, hvor tror dere blodet han hadde på overkroppen når han møtte Yara og co kom i fra? Med tanke på at han ca samtidig hadde det gøy med ei jente?

 

Tror nok vi snakker generelt fucked up her, og jovial på Saw-slemmingnivå.

 

 

Tipper han hadde kjempet seg gjennom Yara's menn, og at det var blod fra de han var dekt i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja. Theon sacka Winterfell, drepte og brant opp to små unger osv. Vil nå si at det har skjedd en viss grad av rettferdighet.

 

Theon sacket ikke Vinterfalll, det var det Ramsay som gjorde.

 

Theon: Inntar Vinterfall, henretter ser Rodrik, dreper to unger og brenner dem.

 

Ramsay: Dreper sine "allierte", flår sine fiender, skjærer av penisen til Theon, kutter i fingrene hans og bedriver også mer ren psykologisk tortur, jakter ned en hore sammen med kjerringen sin og lar hundene rive henne ihjel.

 

De som vil slå moralske dommer får gjøre det, grunnen til at jeg misliker Ramsay er at han bruker tortur på en ikke-instrumentell måte (noe lord Bolton også kritiserte han for). Det faktum at jeg som mann også avskyr folk som kutter penisen av menn, er selvsagt også et moment i min avveielse. :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hmm... Ja, Theon fortjener straff... Er det det GRRM gjør, kanskje? Akkurat som Jaime som mister hånda? Snur vårt bilde av en person ved å straffe ham, for så å skrive om figuren fra en annen vinkel?

 

Edit: "Skrive om" blir jo her vise frem, men samme poeng.

Hvordan kan du sammenligne Theon med Jaime? Jeg har egentlig aldri forstått hvorfor noen skulle mislike Jaime noe særlig. Bortsett fra å dytte ned en unge fra et tårn, så finner jeg ikke mange andre grunner til å mislike fyren. Og selv det var jo det eneste fornuftige å gjøre, fra hans ståsted.

 

Jaime drepte jo han Lannister duden som han delte fangenskap med, samt fangevokteren.

Lenke til kommentar

Klart Theon fortjente litt vondt han også, men når du ser hvordan Ramsay har behandlet han, med amputasjon og tortur i kombinasjon med hjernevask for å ødelegge han på den måten, så er jeg fortsatt ikke i tvil om at jeg unner Theon litt payback. Mannen har jo ikke akkurat vært heldig, og slikt føler vi jo sympati med.

 

Ramsay er jo mye mer sadistisk enn Joffrey. Joffrey var liksom en skikkelig drittunge, men ikke like bestialsk.

Lenke til kommentar

Ser man diskuterer Ramsay og Joffrey her nå, og jeg må bare skyte inn at Joffrey er jeg veldig glad man er kvitt nå, en bra karakter, men fy f... så annoying... De har klart å lage en karakter som irritererte meg så grenseløst med alt han sa og gjorde. Siden de klarte dette, har de gjordt alt riktig, men som sagt, godt han er borte :-)

 

Ang. Ramsay, må jeg bare si at denne er også utrolig godt spilt av skuespillern, glimt av genialt galskap skinner igjennom all torturen. En tydelig psykopat. Jeg liker ham. Og Theon får jo selvfølgelig som fortjent, men man må jo føle med stakkaren, å få sitt lem kappet av, er jo noe man kan føle store sympati med.

Endret av Xandathrii
Lenke til kommentar

En tydelig psykopat.

 

Tror ikke han er noen psykopat. Han bryter ingen lover så vidt jeg forstår? Alt han gjør er jo "rett". Det han derimot er, er en skikkelig sadist.

 

Eller du kan kanskje si han er en psykopat, men det jeg tenkte på var antisosial personlighetsforstyrrelse.

 

Sadistisk personlighetsforstyrrelse er ingen offisiell diagnose, men mange mener det bør være det.

 

Det er noe annet enn antisosial.

 

Antisosial går ut på ikke klare å forholde seg til samfunnets lover og regler.

 

Sadistisk er nytelse i å mishandle andre. Nytelse av f.eks. å torturere andre.

 

Jeg vil tro Joffrey var mer antisosial enn sadist, mens Ramsay er motsatt.

 

Syns dette er litt interessant... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...