Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

fy fabianski for en episode, beste på en lang tid i GoT, dæven Peter Dinklage leverte en god nominasjon til emmy der! Var også mye interresant som skjedde i episoden, var litt merkelig hvordan søsteren har brukt 8 episoder på å komme seg bort til broren for å så bare "FUCK THIS LETS GO HOME" eller noe i den dur. Hun så jo naturligvis at han var allerede borte, må også si han spiller bra! spennende å se om han virkelig forandres til Theon eller om planen til Ramsay funker!

 

også well played av Davos, kjekt å få se den sangomsuste Iron Bank, de som sitter med den egentlige makten i westeros ^^

 

awesome det med dragen og :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Tywin vs Jamie? Og Tywin dreper Jamie. Jeg tror Jamie dør snart. Han har vært så good guy i det siste..

 

Eg trur at Tywin meir eller mindre blir tvunget til å velge Jamie som champion. Å forsvare kongen er tross alt Jamies jobb, sjølv om kongen nå er drept. Eg er også usikker på kor mange det er som veit at Jamie ikkje er god med venstrehånda.

 

Dersom Tyrion stiller personleg for å kjeme for seg sjølv mot Jamie så vil dette tvinge Tywin til å gripe inn.

For Tywin vil begge utfalla bli katastrofale.

Dør Tyrion så vil nok Jamie aldri forlate Kings Guard og dermed føre slekta vidare.

Dersom Jamie dør så vil nok også arverekka døy ut då Tyrion neppe vil særlig behjelpelig på den fronten etter rettsaka.

Lenke til kommentar

 

Hva med Tywin vs Jamie? Og Tywin dreper Jamie. Jeg tror Jamie dør snart. Han har vært så good guy i det siste..

 

Dersom Jamie dør så vil nok også arverekka døy ut då Tyrion neppe vil særlig behjelpelig på den fronten etter rettsaka.

 

 

Hvorfor det? For Tyrion så betyr det jo at han blir Lord of Casterly Rock og noe sier meg at han ikke avstår fra å få seg unger for å på en eller annen måte hevne seg på faren sin, det gagner jo ingen.

Lenke til kommentar

Det som er interessant er jo ikke hvem som slåss, men hvem som vinner! Kommer Tyrion til å få lov til å "take the black" hvis hans fighter taper? Neppe... Han tråkka jo hardt på planen til Tywin. Så det eneste håpet hans er å vinne. Og da velger han faen ikke Jaime, det er sikkert!

Lenke til kommentar

Dessuten var planen om å sende Tyrion til muren forbeholdt den situasjonen der han hadde tilstått drapet på Joffrey (formildende)

 

I det øyeblikket han ber om trial by combat er en tilståelse umulig. Dermed blir også en evt mildere straff hvis Tyrion skulle tape sin trial by combat vanskelig for Tywin å begrunne, uansett om Tywin aldri så mye ønsker å redde Tyrions liv.

Lenke til kommentar

Selv håper jeg det blir Jamie som blir valgt ut..

 

Det er fordi at hvis Jamie blir beseiret, så dør han.. og da taper jo også Tyrion, og dermed dør han.. Og akkurat DET tror jeg ikke skjer, at BEGGE to dør.. Så min spådom er at hvis Jamie blir valgt, så overlever de begge, for da må noen annen dø! :)

 

 

I hvert fall det jeg håper på! ;)

Lenke til kommentar

Selv håper jeg det blir Jamie som blir valgt ut..

 

Det er fordi at hvis Jamie blir beseiret, så dør han.. og da taper jo også Tyrion, og dermed dør han.. Og akkurat DET tror jeg ikke skjer, at BEGGE to dør.. Så min spådom er at hvis Jamie blir valgt, så overlever de begge, for da må noen annen dø! :)

 

 

I hvert fall det jeg håper på! ;)

det er Game of thrones vi ser på, akkurat slike ting skjer i denne serien :O :p med en gang du liker en karakter så kabooom. Så man vet jo aldri :D

Lenke til kommentar

For meg høres teorien om at Mountain slåss for kongen og Oberyn velger å slåss for Tyrion som veldig realistisk. Oberyn får da sin hevn og Tyrion havner i gjeld til ham.

Jeg tviler faktisk på dette scenarioet. Jeg ser ingen grunn til at Oberyn skulle ønske å kjempe for Tyrion, og jeg ser heller ikke noen grunn for Tyrion til å velge han. Oberyn har vist seg å være en stor motstander av Lannisterfamilien, og jeg skjønner ikke hvorfor han skulle ønske å hjelpe Tyrion ut denne situasjonen. Vet vi egentlig hvordan han er i kamp?

Lenke til kommentar

 

 

Selv håper jeg det blir Jamie som blir valgt ut..

 

Det er fordi at hvis Jamie blir beseiret, så dør han.. og da taper jo også Tyrion, og dermed dør han.. Og akkurat DET tror jeg ikke skjer, at BEGGE to dør.. Så min spådom er at hvis Jamie blir valgt, så overlever de begge, for da må noen annen dø! :)

 

 

I hvert fall det jeg håper på! ;)

 

 

det er Game of thrones vi ser på, akkurat slike ting skjer i denne serien :O :p med en gang du liker en karakter så kabooom. Så man vet jo aldri :D

 

 

hehe.. Sant nok! Jeg har sett risikoen og vurdert den.. Men, jeg klarer ikke å se for meg at BEGGE disse to fra King's Landing skal forsvinne slik.. Men, aldri si aldri! :p

Lenke til kommentar

 

For meg høres teorien om at Mountain slåss for kongen og Oberyn velger å slåss for Tyrion som veldig realistisk. Oberyn får da sin hevn og Tyrion havner i gjeld til ham.

Jeg tviler faktisk på dette scenarioet. Jeg ser ingen grunn til at Oberyn skulle ønske å kjempe for Tyrion, og jeg ser heller ikke noen grunn for Tyrion til å velge han. Oberyn har vist seg å være en stor motstander av Lannisterfamilien, og jeg skjønner ikke hvorfor han skulle ønske å hjelpe Tyrion ut denne situasjonen. Vet vi egentlig hvordan han er i kamp?

 

Vel, dersom Tywin velger The Mountain til å kjempe for seg er nok det mer enn god nok grunn for Oberyn til å kjempe for Tyrion.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...