Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Mace blir kanskje fremstilt noe overdrevent som patetisk adelsmann, men synes det fungerer fett. Litt comic relief. Og som Teipball sier, å være overhodet til en mektig familie er ikke nødvendigvis = god politiker eller en sterk personlighet.

 

Tjah, kan godt være han gjør en god jobb med å administrere landområdene sine, men når han møter i Kings Landing med sterkere og sluere personligheter blir han plutselig ferskingen som ikke spiller spillet og ikke har naturlig nok autoritet utenfor sine egne områder (om han i det hele tatt har det der da, heh).

 

Han fungerer fordi han fremstår litt godtroende og litt svak i personligheten, men det er i mine øyne bare fordi han virker som en genuint hyggelig fyr som er behjelpelig og littegranne ynkelig og når han møter Tywin så kommer det fort fram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det kan være en ganske god beskrivelse av Mace, ja. Og jeg tror det er Olenna som trekker i trådene. Selv om Mace selv ikke sier dette og hun ikke sier "gjør ditt og datt" direkte, fremstår det som om det er hun som står bak alt. Klart Mace har gjort en del som hun ikke liker, hun kan ikke styre alt.

 

Men uansett, det ser ut til at folk liker Mace som karakter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var så bra når Tywin brukte Mace som sin personlige sekretær i rådet, og Mace lystret uten å trekke en mine engang. :)

Og når Tywin avbrøyt Mace når han takket for tilliten osv. Tywin er en jævel men for en fantastisk karakter og skuespiller. Dominerer jo alle scenene han er i, muligens en av mine favoritter.

Lenke til kommentar

 

Snodig opplegg hele den redningsaksjonen. Tar med seg et helt skip med krigere, reiser i flere dager for så å løpe hjem med halen mellom beina. Makes no sense.

Tok vel flere måneder å komme dit. Er jo helt på andre siden av Westeros.

 

Nei, det gjorde det ikke. Hun var jo oppe i nord der allerede. Husker ikke akkurat hvor, men hun var oppi der et sted...

Lenke til kommentar

 

 

Snodig opplegg hele den redningsaksjonen. Tar med seg et helt skip med krigere, reiser i flere dager for så å løpe hjem med halen mellom beina. Makes no sense.

Tok vel flere måneder å komme dit. Er jo helt på andre siden av Westeros.

 

Nei, det gjorde det ikke. Hun var jo oppe i nord der allerede. Husker ikke akkurat hvor, men hun var oppi der et sted...

 

 

Ja stemmer det, rotet litt der.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Han fungerer fordi han fremstår litt godtroende og litt svak i personligheten, men det er i mine øyne bare fordi han virker som en genuint hyggelig fyr som er behjelpelig og littegranne ynkelig og når han møter Tywin så kommer det fort fram.

 

Enig her, synes ikke akkurat at han er patetisk, men blir kanskje litt som et får i en ulveflokk i King's Landing. Virker som han er stolt over tittelen og familien sin. Oppfører seg adelig og veldig pompøs med nesa opp i været og rett i ryggen. Formaliteter er viktig for han, også de som er unødvendige. Bare en klassisk, litt små naive, "upper class" borger som er det totalt motsatte av slu :love:

Lenke til kommentar

Om man skal reise med båt må man likevel rundt hele Westeros. Blir som å reise med båt fra Narvik til Luleå på den svenske østkysten. Er litt vanskelig å dra båten gjennom hele sverige :)

 

Nå husker ikke jeg detaljene fra denne episoden hvor de reiste av gårde i sesong 3. Mulig de reiste til fots og i så fall er ikke veien så lang så det burde ikke ta så himla lang tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om man skal reise med båt må man likevel rundt hele Westeros. Blir som å reise med båt fra Narvik til Luleå på den svenske østkysten. Er litt vanskelig å dra båten gjennom hele sverige :)

 

Nå husker ikke jeg detaljene fra denne episoden hvor de reiste av gårde i sesong 3. Mulig de reiste til fots og i så fall er ikke veien så lang så det burde ikke ta så himla lang tid.

 

Sjekka mappet her: http://quartermaester.info/ (husk å bytt til "Episodes" i stedet for "Chapters" oppe til høyre".

 

Mener de kom med båt i denne episoden så det var der jeg misforstod litt.

Lenke til kommentar

 

 

Tok vel flere måneder å komme dit. Er jo helt på andre siden av Westeros.

 

Nei, det gjorde det ikke. Hun var jo oppe i nord der allerede. Husker ikke akkurat hvor, men hun var oppi der et sted...

 

 

Nei. Hun var sammen med Balon i/på The Iron Islands. Hun sa hun skulle reise med skip og da må hun rundt Westeros, noe som ville tatt måneder.

 

Ramsey og Reek skulle jo forøvrig til Moat Cailin. Rart de ikke hadde dratt enda egentlig.

 

Derfor jeg lurer på om redningsaksjonen egentlig skulle være i en tidligere episode, men pga at tidligere episder ble fullstappet så flyttet de denne hit. Locke har jo dratt fra Dreadfort til The Wall, og så videre til Crasters Keep, mens Ramsay ikke har kommet seg ut av huset enda.

Lenke til kommentar

 

Nei. Hun var sammen med Balon i/på The Iron Islands. Hun sa hun skulle reise med skip og da må hun rundt Westeros, noe som ville tatt måneder.

 

 

Når man befinner seg på the iron islands trenger man jo en båt for å komme seg noe som helst sted, men man kunne jo f.eks. tatt båten til Moat Cailin og så gått derfra. Det er dog ikke helt i deres stil å gjøre det, ettersom det er sjøen og skipsfart de forstår seg på og vet å dra fordeler av.

Lenke til kommentar

 

 

Nei. Hun var sammen med Balon i/på The Iron Islands. Hun sa hun skulle reise med skip og da må hun rundt Westeros, noe som ville tatt måneder.

 

 

Når man befinner seg på the iron islands trenger man jo en båt for å komme seg noe som helst sted, men man kunne jo f.eks. tatt båten til Moat Cailin og så gått derfra. Det er dog ikke helt i deres stil å gjøre det, ettersom det er sjøen og skipsfart de forstår seg på og vet å dra fordeler av.

 

 

Poeng. Det tenkte jeg ikke på.

Lenke til kommentar

synes det er merkelig at GoT ikke har mer enn 10 episoder per sesong, burde ihvertfall hatt 12, muligens 16, over 20 ville ødelagt kvaliteten, er ikke så sikker på ett par til episoder i sesongen hadde ødelagt nevneverdig!

 

Husk at hver episode er 10-20 minutter lenger enn de fleste andre serier. Så i realiteten er det kanskje 13-15 episoder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...