Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere har fått meg til å innse at jeg ikke har fått med meg stort av storyen. Nå skal jeg se gjennom alt på nytt, og har Game of Thrones Wiki på siden hvor jeg kan søke opp alt jeg lurer på. Er på episde 3 i sesong 1 og sitter her som et eneste stort "Aaaaaaaah" :p

Lenke til kommentar

Oida. Ble litt mye tull på meg her, beklager det. For det første, jeg mente egentlig Olenna. Jeg trodde det var moren til Margaery, og brukte bare en simpel slektstavle for å finne navnet på henne. Jeg ser nå at Sansa ikke hadde smykket på seg under morgenlunsjen heller, og det stemmer at hun hadde totalt 7 smaragder - hvor Olenna tok én av de.

 

Hadde egentlig håpet Arya skulle få æren av å avslutte Joffrey.

 

MEN!

 

Nå er jo Margaery dronning. Hva vil det si mtp maktbalansen fremover? Tror dette faktisk kan bli den beste sesongen så langt, og det sier ikke rent lite :D

Margaery mister vel dronningtittelen sin nå? Cersei ble vel "Queen regent" fordi arvingen var hennes eget barn, og var ung. Margaery har ingen barn som tar over - det er Tommen sin oppgave nå. Han blir konge.

 

Margaery må vel gifte seg med Tommen for å bli dronning igjen. Ikke at det er en umulighet... Hun har jo et par konger på samvittigheten allerede...

Lenke til kommentar

Grunnen til at Margaery kunne gifte seg med Joffrey in the first place var jo at ekteskapet aldri ble "gjennomført" som man sier... Ikke for det, det ble det sikkert, men hvite løgner og så videre. Ekteskapet med Joffrey ble åpenbart heller aldri gjennomført, så derfor bare copy/paster man fra forrige bryllup og setter inn Tommen i stedet for Joffrey, i stedet for Renly.

Men hvem kommer etter Tommen? Lesbisk bryllup med whatshername Lannister? Bytte ut Margaery med Loras?

 

Eller King Hodor, som allerede antydet?

Lenke til kommentar

Ekteskapet med Joffrey ble åpenbart heller aldri gjennomført,

 

Ikke? Vielsen så rimelig gjennomført ut.

 

Kan ikke tenke meg at Margaery kan gifte seg meg Tommen, det hadde blitt for rart selv i Westeros.

Motiviet til Olenna & co er jeg utrolig usikker på. Eneste som føles naturlig er at det var for å komme seg unna Joffrey og pakten med Lannisters. Men selv ikke det er jeg overbevist over.

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med å forstå de ulike motivene folk har for å drepe Joffrey.

 

Olenna/Margaery som mordere gir bare mening dersom Margaery beholder dronningtittelen. Jeg ville egentlig tro at Margaery var queen regent nå. Om Margaery mister dronningtittelen vil det jo være Cersei eller Tywin som har det beste motivet.

 

Et motiv kan jo være at Tyrell ikke vil ha en dronning som er gift med en psykopat som misbruker henne, så de dreper han og gifter heller bort Margaery til Tommen, som ikke virker like sadistisk. Så lenge ingen mistenker de, burde det gå bra.

Lenke til kommentar

 

Et motiv kan jo være at Tyrell ikke vil ha en dronning som er gift med en psykopat som misbruker henne, så de dreper han og gifter heller bort Margaery til Tommen, som ikke virker like sadistisk. Så lenge ingen mistenker de, burde det gå bra.

 

 

Tyrell har hele tiden vært klar over hva slags person Joffrey er. De har aldri virket bekymret over det. Margaery har da også vært den som faktisk har klart å kontrollere Joffrey, mye mer enn Cersei og Tywin.

 

Så det betyr at Tyrell ikke har funnet noen anledning til å drepe Joffrey før nå. Det er litt vel tynt i mine øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så fikk jo Cersei endelig en grunn til å kvitte seg med broren. Han drepte jo tross alt moren under fødselen også.

 

Ser alle snakker om bryllupet, så skifter spor litt.... klarer ikke å slutte å syns synd på theon, aka Reek. Virkelig fått gjennomgå den fyren. Selv om an fortjener det, er det liksom synd på ham :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...