Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en liten teori om hvem som er moren til Jon Snow. Jeg betegner den selv som høyst usannsynlig, men den hadde passet inn i en ordentlig twist og jeg er usikker på om det er noen fakta som gjør det helt umulig.

 

Først kan jeg si at jeg bare har lest bok 1 og de 10 første kapitlene av bok 2, så jeg vet ikke noe mer om Jon sin mor enn hva som har kommet fram i tv-serien. Har heller ikke blitt spoilet om noe som helst (vet ikke engang om mysteriet har blitt avslørt i bøkene eller ikke), så alt av denne teorien er basert på tv-serien.

 

Teorien: Lyanna Stark (søsteren til Ned) er moren til Jon, men Ned er ikke faren. Faren er Rhaegar Targaryen (sønnen til The Mad King) som vi vet kidnappet Lyanna av en eller annen grunn. Kanskje fordi han fant ut at det lå noe i Stark-genene som han hadde bruk for (som vi ser med Bran), hvem vet. Grunnen til at Ned tok Jon som sin egen var av redsel for at Robert og co skulle drepe ungen (som tross alt var han nevø), som de gjorde med de andre Targaryen-ungene. Eneste måten å redde ungen på og samtidig sikre han en god og trygg oppvekst var å ta han med til Winterfell, og eneste måten å ikke få folk til å stille spørsmål om hvorfor han har med seg en unge tilbake etter krig var å si at det var hans egen.

 

Dette gjør at Jon ikke bare har Stark-blod i seg, men også Targaryen-blod. Noe som gjør han enda mer interessant for sluttplanene til serien. Drager, Warger osv, det kan jo bli kult.

 

Så, info rundt teorien om hva som skjedde for de som er litt usikre på hva vi vet skjedde og som kan backe dette opp. Mye nevnt før i innlegget.Rett meg gjerne hvis noe er feil.

 

Lyanna Stark ble kidnappet av Rhaegar Targaryen og etter at Rickard og Brandon Stark ble drept av The Mad King startet dette Roberts Rebellion. Denne tok ca 1 år om vi skal tro det som står på gameofthrones.wikia som baserer seg på tv-serien (dette har sikkert blitt sagt i tv-serien, men kan ikke helt huske når. Eventuelt har det blitt sagt i noe av bonusmaterialet. Uansett er det fra tv-universet).

 

Robert drepte Rhaegar, og som kjent vet drepte Jaime The Mad King, Elia Martell (kona til Rhaegar) og hennes unger ble slaktet og kona til The Mad King stakk av med Viserys og fødte deretter Dany, noe som resulterte i hennes død. Lyanna Stark døde i armene til til Ned da han prøvde å redde henne (hbo sin guide til familie), og Robert ble konge. Da Ned kom hjem til Winterfell etter krigen hadde han med seg en gutt som var Jon(Litt usikker på hvor gammel han var, men var vel veldig ung).

 

Så, noen som tror at det kan være noe i dette? Eller har jeg glemt noe veldig åpenbart som ødelegger hele teorien? Eller kanskje vi får vite på siste side i siste bok /siste scene at Ned bare fant seg en hore på den lokale resturanten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Heller litt mot det jeg også. Det er noe mer, noe viktig med Jon snow.

Mistenkte også at han muligens var Cersei og Robert sin førstefødte. At barnet rett og slett ikke døde :p

 

Uansett så bør man vel ikke diskutere for mye utenfor episodene, selv om man kommer med teorier :p

Lenke til kommentar

Trå forsiktig nå bokfolk. Det er lett å komme med "teorier" fra bøkene.....

 

Så svare forsiktig.

 

Ja, folk som har lest bøkene burde kanskje ikke komme med noe, de vet sikkert noe mer, i alle fall de som har lest alt. Men som sagt så trenger du ikke å bekymre deg for det som jeg har skrevet her. Her er alt fra tv-serien. (+ bonusmatriele fra dvdene osv, men det er jo tv-serien).

 

Du kan stole på meg når det gjelder det å diskutere bokprat osv. Jeg kommer ikke til å diskutere noe der man som bokleser vet noe mer enn de som bare har sett tv-serien.

 

Heller litt mot det jeg også. Det er noe mer, noe viktig med Jon snow.

Mistenkte også at han muligens var Cersei og Robert sin førstefødte. At barnet rett og slett ikke døde :p

 

Men Jon ble vel født lenge før Cersei og Robert ble sammen? Robert skulle jo egentlig gifte seg med Lyanna. Og uten at jeg helt har kontroll på når Cersei og Robert ble sammen så var vel dette en stund etter krigen var over, og da var vel også Ned tilbake i Winterfell med Jon?

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...