Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Deilig at Joffrey er død, selv om jeg hadde håpet det skulle vært litt mer brutalt.

 

Hadde håpet det var Sansa som skulle ta å skjære opp Joffrey også steke han forså å servere han til gjestene. Litt skuffende at han "bare" ble forgiftet. Synes det var nærmere hvordan man dreper en person i barne-tv enn i Game of Thrones.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Sant du tenker på smykket som hun fikk av Dontos? Jeg tenkte at det måtte være noe spesielt med det. Hun hadde seks smaragder/amethyster (?) i halskjedet på lunchen på morgenlunsjen. Når jeg da spolte fremover for å se senere, så kunne jeg kun bare se fem. Jeg tenkte at de bare var skjult bak kragen hennes, men nå er det åpenbart at det er Alerie som har stjelt den ene.

 

Alt dette gjør hun når hun snakker om hvor forferdelig det er å drepe en mann i sitt eget bryllup.

Hun har seks steiner etter at bestemora er borte og fikser på håret.

Ser det tydelig i scenen der Sansa henter opp koppen for Tyrion.

 

I tillegg zoomes det inn på sprekken i kaka og der ligger det flere døde duer. Og eg mener man ser at det ikke er alle som er døde av sverdet til Joffrey. Så de har nok vært borti paien underveis. Men denne er litt tynn, da eg mener at hvis paien var såpass hissig forgiftet så ville ingen av duene overlevd.

 

Nå ser vi jo ikke at paistykket joffrey spiser kommer fra paien med duene heller. Så....

 

Men sånn utenom det så er hvertfall han hoffnarren som henter Sansa involvert. neppe alene, men med noen mektigere folk. Om det er vinen eller paien.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Olenna Tyrell er bestemora til Margaery, også kjent som "the queen of thorns", og det er hun som utveksler blikk med Tyrion i bryllupet.

 

Alerie er mora til Margaery, henne ser man vel bare så vidt?

 

edit: sorry, glemte å refreshe sida før jeg svarte :p

Endret av kaize
Lenke til kommentar

Jeg tenkte at det måtte være noe spesielt med det. Hun hadde seks smaragder/amethyster (?) i halskjedet på lunchen på morgenlunsjen. Når jeg da spolte fremover for å se senere, så kunne jeg kun bare se fem.

 

Alt dette gjør hun når hun snakker om hvor forferdelig det er å drepe en mann i sitt eget bryllup.

 

Mulig jeg er blind, men jeg kan virkelig ikke se at hun har på seg halskjedet under lunchen. Hun har det derimot på seg under vielsen.

 

Og som Jotun sier så ser det ut som det er 6 smaragder også etter Olenna har vært å pratet med henne. Stopp episoden på ca 46.34.

 

Ellers, alle er jo mistenkte, men ser ikke helt hvorfor Olenna skulle ønske å drepe Joffrey. Selv i Westeros er det vel litt på kanten å gifte seg med en tredje konge? Og hvis ikke Margaery gjør det har ikke Tyrell noen som helst makt, bare forpliktet seg til å støtte Lannister/"Baratheon" i en krig som hun selv har sagt hun er imot.

 

Riktignok er det kanskje noe i det siste. Hun har jo sagt hun synes det var dumt å forplikte seg til Joffrey og det har sikkert ikke blitt mindre tvil for henne etter å funnet ut hvordan Joffrey er. Men samtdig er det kanskje litt sent å trekke seg tilbake til Highgarden nå, spesielt siden Loras er forpliktet til Cersei.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Hadde egentlig håpet Arya skulle få æren av å avslutte Joffrey.

 

MEN!

 

Nå er jo Margaery dronning. Hva vil det si mtp maktbalansen fremover? Tror dette faktisk kan bli den beste sesongen så langt, og det sier ikke rent lite :D

 

Tommen er konge slik jeg har skjønt arverekkefølgen. På samme måte var Stannis konge hvis Joffrey & co ikke var Roberts barn, selv om Cersei fortsatt var lovlig gift med Robert.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

 

Hadde egentlig håpet Arya skulle få æren av å avslutte Joffrey.

 

MEN!

 

Nå er jo Margaery dronning. Hva vil det si mtp maktbalansen fremover? Tror dette faktisk kan bli den beste sesongen så langt, og det sier ikke rent lite :D

 

Tommen er konge slik jeg har skjønt arverekkefølgen. På samme måte var Stannis konge hvis Joffrey & co ikke var Roberts barn, selv om Cersei fortsatt var lovlig gift med Robert.

 

Nå er jeg dum, Tommen?

Elsker hvordan serien ble enda mer interessant, rene påskekrimen; hvem forgiftet kongen? Det blir forhåpentligvis avslørt 1. påskedag. :)

Tipper det er Margaery.

Lenke til kommentar

 

 

Hadde egentlig håpet Arya skulle få æren av å avslutte Joffrey.

 

MEN!

 

Nå er jo Margaery dronning. Hva vil det si mtp maktbalansen fremover? Tror dette faktisk kan bli den beste sesongen så langt, og det sier ikke rent lite :D

 

Tommen er konge slik jeg har skjønt arverekkefølgen. På samme måte var Stannis konge hvis Joffrey & co ikke var Roberts barn, selv om Cersei fortsatt var lovlig gift med Robert.

 

Nå er jeg dum, Tommen?

Elsker hvordan serien ble enda mer interessant, rene påskekrimen; hvem forgiftet kongen? Det blir forhåpentligvis avslørt 1. påskedag. :)

Tipper det er Margaery.

 

 

http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Tommen_Baratheon

Lenke til kommentar

Oida. Ble litt mye tull på meg her, beklager det. For det første, jeg mente egentlig Olenna. Jeg trodde det var moren til Margaery, og brukte bare en simpel slektstavle for å finne navnet på henne. Jeg ser nå at Sansa ikke hadde smykket på seg under morgenlunsjen heller, og det stemmer at hun hadde totalt 7 smaragder - hvor Olenna tok én av de.

 

Hadde egentlig håpet Arya skulle få æren av å avslutte Joffrey.

 

MEN!

 

Nå er jo Margaery dronning. Hva vil det si mtp maktbalansen fremover? Tror dette faktisk kan bli den beste sesongen så langt, og det sier ikke rent lite :D

Margaery mister vel dronningtittelen sin nå? Cersei ble vel "Queen regent" fordi arvingen var hennes eget barn, og var ung. Margaery har ingen barn som tar over - det er Tommen sin oppgave nå. Han blir konge.

Lenke til kommentar

Nå er jeg dum, Tommen?

 

 

Lillebroren til Joffrey. Også incestbarn av Cersei og Jaime. Myrcella er det siste barnet, men hun er tross alt jente så kommer sist i arverekkefølgen. Hun er derimot lovet bort til Martell-gjengen, de som hater Lannisters.

 

Okey. For å oppsummere det med smykket til Sansa. Det er egentlig 7 smaragder, men i det Sansa hjelper Tyrion er det MINST 6, men det kan jo være 7 siden de siste smaragdene er helt inntil kjolen. Er det noen som har sett et helt klart bilde hvor det maks er 6 stykker?

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

 

Nå er jeg dum, Tommen?

 

 

Lillebroren til Joffrey. Også incestbarn av Cersei og Jaime. Myrcella er det siste barnet, men hun er tross alt jente så kommer sist i arverekkefølgen. Hun er derimot lovet bort til Martell-gjengen, de som hater Lannisters.

 

Okey. For å oppsummere det med smykket til Sansa. Det er egentlig 7 smaragder, men i det Sansa hjelper Tyrion er det MINST 6, men det kan jo være 7 siden de siste smaragdene er helt inntil kjolen. Er det noen som har sett et helt klart bilde hvor det maks er 6 stykker?

 

 

Ser tydelig at steinen helt til høyre mangler:

 

NcOq94y.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Okey. For å oppsummere det med smykket til Sansa. Det er egentlig 7 smaragder, men i det Sansa hjelper Tyrion er det MINST 6, men det kan jo være 7 siden de siste smaragdene er helt inntil kjolen. Er det noen som har sett et helt klart bilde hvor det maks er 6 stykker?

 

DsLJ9jP.jpg

 

bo54DjY.jpg

 

Det siste bildet er fra hvor Sansa fikk smykket fra Dentos i den første episoden. Her ser en at det er 7 stk, og at hver "trekant" har hver sin smaragd. Hvis en ser skikkelig etter på det første bildet, så kan man telle seks stykk. Den ene trekanten på det siste bildet går også over kragen til Sansa. Ingen smaragd i sikte der. Det var akkurat der Olenna fiklet med smykket hennes også.

 

 

edit;

Too late. Jeg håper at det nå banes vei for at Hodor tar over tronen. Old but gold:

 

64104-Hodor-Iron-Throne-Game-of-Thro-1Qe

 

Endret av Quote
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...