Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Om Myrcella blir giftet bort til en Martell-fyr så ja, da kan det skje om Tommen dør/blir drept, men hun er vel ikke lovet bort til noen hun?

 

Mener hun er lovet bort. Hun ble jo sendt dit og er rimelig sikker på at hun skulle giftes bort til en av dem.

 

Bran er forresten i ferd med å ta en Walt. Sykt hvor mye han har vokst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun er lovet bort til en Martell ja. Dette fikk vi jo vite i forbindelse med det sluet påfunnet til Tyrion hvor han fortalte 3 ulike historier om hvor han hadde tenkt å sende Myrcella til 3 ulike menn (Pycelle, littlefinger og Varys) for å se hvem av dem som kunne holde kjeft. Pycelle strøyk på den testen for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

JAAAAAAAAAA! Endelig, har venta alt for lenge på detta. Godt å bli kvitt horungen.

 

Utover det fikk jeg virkelig sansen for Ramsay og Bolton etter denne episoden. Ser frem til at Ramsay tar Moat Cailin(jeg har trua på at han får til det, f.eks. ved hjelp av Theon/Reek) og den videre historien til Bolton-familien. Ja, liker Stark-familien og de som er igjen, men syns ikke Bolton er en dårlig erstatning.

Lenke til kommentar

Det var litt dumt at Joffrey døde. Jeg har alltid syntes det var morsomt å si til andre som ser på GoT at jeg heier på Joffrey. For ultimat effekt så er det viktig å si at man også ønsker at noen snart tar rotta på Arya og Daenerys.

 

Nå må jeg finne en ny person å heie på.

Lenke til kommentar

Det var litt dumt at Joffrey døde. Jeg har alltid syntes det var morsomt å si til andre som ser på GoT at jeg heier på Joffrey. For ultimat effekt så er det viktig å si at man også ønsker at noen snart tar rotta på Arya og Daenerys.

 

Nå må jeg finne en ny person å heie på.

Arya er jo rå! Hun er faktisk blitt favoritten min. Daenerys er jeg mer usikker på, men hun kan nok bli interessant etterhvert, spesielt nå da det ser ut til at hun kan miste kontrollen over dragene sine. Hva skjer da? Pluss, hun driver jo befrir slaver over alt, så hun kan nok virke som "helten" her, om det da er noen. Vil tippe hun er en av de som overlever serien. Med mindre dragene går berserk i siste episode og dreper alle sammen. :p

Lenke til kommentar

Sant du tenker på smykket som hun fikk av Dontos? Jeg tenkte at det måtte være noe spesielt med det. Hun hadde seks smaragder/amethyster (?) i halskjedet på lunchen på morgenlunsjen. Når jeg da spolte fremover for å se senere, så kunne jeg kun bare se fem. Jeg tenkte at de bare var skjult bak kragen hennes, men nå er det åpenbart at det er Alerie som har stjelt den ene.

 

Alt dette gjør hun når hun snakker om hvor forferdelig det er å drepe en mann i sitt eget bryllup.

Lenke til kommentar

Svaret ligger ihvertfall i smykket, det er jeg overbevist om.

 

Teori:

Dantos er med på det, tydeliggjøres gjennom at han er kjapt ute med å hente Sansa, og er den som gir Sansa smykket med unnskyldningen om at det er hans familie sitt smykke.

Siden det blir bryllup og Sansa er gift med onkelen til Kongen er det liten tvil om at hun vil sitte i nærheten av kongen.

 

Når tiden er inn, henter den som mest sannsynlig er hjernen bak det hele, Oleana, en stein fra smykket som enten er dyppet i gift eller at steinen er giftig i seg selv.

Hun dypper den i koppen når hun har anledning, ganske ofte siden Joffrey er en bajas og det er mye underholdning, aå er det bare å lene seg tilbake, være i kameraets fokus ved flere anledninger som f.eks ved bryllupet, og nyte suksessen.

Lenke til kommentar

Sant du tenker på smykket som hun fikk av Dontos? Jeg tenkte at det måtte være noe spesielt med det. Hun hadde seks smaragder/amethyster (?) i halskjedet på lunchen på morgenlunsjen. Når jeg da spolte fremover for å se senere, så kunne jeg kun bare se fem. Jeg tenkte at de bare var skjult bak kragen hennes, men nå er det åpenbart at det er Alerie som har stjelt den ene.

 

Alt dette gjør hun når hun snakker om hvor forferdelig det er å drepe en mann i sitt eget bryllup.

Hvem er Alerie? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...