Gå til innhold

Gamer.no ble årets spillmedie igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herreguuuuuuuuuud! Jeg skrev et ganske langt innlegg, men så trykte jeg på feil knapp og dermed ble det slettet.

 

Uansett, gratulerer så ufattelig mye, gamer.no! Dere fortjener det. Dere er lett den beste norske spillsiden vi har i Norge. Kvalitet foran kvantitet er det inntrykket jeg har av dere, i motsetning til spill.no (som jeg oppfatter som den ene reèlle konkurrenten - hvor jeg føler at de prøver å gjøre siden så kommersiell så mulig!). Jesus, den eneste måten å melde seg opp på siden er ved å bruke mobilnummeret - dette bruker de atpåtil til å sende meg reklame. Dø.

 

Vel, her er mine bulletpoints som understreker hvor jeg føler at dere er de riktige vinnerne:

 

1. Gamer.no er den mest seriøse spillsiden (tar leseren på alvor, ikke slik som jeg har inntrykk av spill.no, hvor de prøver å melke leseren for mest mulig penger), her satser de på skikkelig innhold fra skribentene sine. Dere fikk meg til å innse verdien av konseptet kvalitet foran kvantitet - et eksempel på dette er mr. Furevik sin jobb. F.eks misliker jeg nynorsk til de grader. Likevel leser jeg de fleste artiklene herr. Furevik kommer med, fordi jeg vet at gamer.no sine skribenter leverer kvalitet. Jeg bryr meg ikke om at nynorsk er et skriftmål djevelen har kokt sammen når han var på verdens værte syretrip.

Kanskje et dårlig poeng, men det jeg prøvde å forklare var at jeg leser Furevik sine anmeldelser (etc. / hva det enn måtte være) fordi jeg føler at skribentene til gamer.no ikke kommer med artikler som bare er for å generere mest klikk. Dere verdsetter substans.

 

2. Dere har skribenter/anmeldere som tør å ta upopulære valg. Det at dere gav Uncharted en "dårlig" karakter (7..? har ikke sjekket og akkurat nå gidder jeg ikke - det kan godt være at jeg tar feil, i såfall kan du bytte ut unch. med et annet AAA-superspill som har fått under forventet karakterz), synes jeg er modig. Det føler jeg viser at anmeldelsene kommer fra privatpersoner (som kan mye om dattttttaspeeeel), altså - jeg har det inntrykket at dere ikke følger strømmen, men lar deres skribenter virkelig være seg selv / ta de valgene de selv føler for. De blir ikke presset av noen andre til å gi "x-spill" den-og-den karakteren. Dette har jeg ikke akkurat inntrykket av at andre norske spillmedier gjør heller, altså at de selger seg selv. Likevel føler jeg at skribentene deres tør å ha meninger som ikke bare kommer for å behage massene.

 

3. Jeg kommer ikke på noe annet argument egentlig. Likevel ville jeg lett ofret alle de andre spillsidene i Norge (GameReactor, Spill.no & Pressfire) for å ha gamer.no. Likevel skal jeg innrømme at PressFire har tatt seg veldig opp siden oppstarten av siden. De er veldig ofte først ute med spillnyheter / anmeldelser.

 

GLHF & <3 gamer.no. Lots'a love!

Endret av Rodrigues
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må si meg enig i mye av det Rodrigues pointerer ut om Gamer.no sin holdning. Er bra at skribentene for lov til å fyre løs med sine meninger uten å bli sensurert (GameSpot skandalen anyone?) og klarer å holde en seriøs, men likevel humoristisk stil. Gamer har kanskje ikke så altfor mange oppdateringer når det kommer til nyheter, men når de først dukker opp så er de velskrevne og ikke klipp/lim/google translate som mange andre sider...

 

 

Når det kommer til resten av kåringene:

 

Som flere har sagt, RDR er på ingen måte ett dårlig spill, men synes ikke det er så bra at det fortjener all heder og ære det har fått. Mass Effect 2 burde vunnet iallefall en av prisene synes nå jeg. Alt i alt er det iallefall bra å se at gullstikka har skjerpet seg mer enn før når det kommer til kåringene.

Lenke til kommentar

Godt fortjent og er årsaken til at jeg fortsatte hos gamer.no med ny bryker når dere gikk ut :) Dere i tillegg til noen utenlandske har vært min viktigste kilde til informasjon og inspirasjon rundt spill.

 

Nå etter sammenslåingen av forumene kommer jeg nok ikke til å bruke innlegg.no brukeren noe særlig men uansett godt å ha dere lett tilgjengelig etter nyttår. Stå på videre og gi oss like mye glede av å laste siden deres fremover :).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...