Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så er det noen her som har noe erfaring med å spille som knight er det moro? :)

 

Når du skriver 'knight / paladin' - tenker du da på en build med heavy armor og 2hander, uten nødvendigvis å dyppe innom restoration, eller med?

 

Uansett, startet med noenlunde samme ambisjoner som deg med min andre character. Gikk litt 1hander, gikk litt 2hander - gikk litt lei - så jeg kjørte på med litt sneak og archery i tillegg. Nå kan jeg gjøre alt ganske greit, og kampene er mye mer dynamiske ettersom jeg har langt flere valgmuligheter.

 

Hvorfor ikke gjøre litt av alt? Spillet gir deg jo alle forutsetninger til å gjøre nettopp det. Hadde i grunn helt låsing på å spille en archetype character i starten, men jeg må si at spillet ble mye mer interessant etter at jeg gav litt slipp og lot meg 'rive med'.

 

I tillegg om du fokuserer på flere skills så gir jo dette potensielt muligheten til å nå et høyere level, enn om du kun fokuserer på et par, og stopper progresjon når du når lvl 100 i hver av kategoriene. Om dette er interessant/nyttig/viktig er ikke opp til meg å bedømme, men det kan være en faktor, spesielt om du spiller på en høyere vanskelighetsgrad og har behov for litt kjøtt på beinet (om du ikke vil bruke mye tid på smithing og enchanting).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

noen som har oppdaget at spillet bugger seg mer etter kjøp og installasjon av dawnguard? hadde et par snedige ctd hver gang jeg quick travla til riften fra en bestemt posisjon, samme som på en ny game hvor jeg snakket med riften vakten på utsiden første gang hvor han låste opp og jeg fremdeles ikke slapp inn og heller ikke gjør uten å quick travle direkte til byen.

Lenke til kommentar

Er en stund siden jeg har vært her og snakket om Skyrim. Siden jeg for en stund siden fikk gløden tilbake, tenkte jeg å bable litt i vei! Jeg kom tilbake da Dawnguard kom. Jeg fikk mer dilla på spillet enn noensinne. Jeg tror ikke dette har noe med expansionen å gjøre. Det er nok heller det at jeg hadde hatt en lengre pause fra sjangren. Mange hundre timer ble det jo i Cyrodiil, og jammen ble det ikke noen hundre i Skyrim også, så jeg var nok litt mett en stund. Så fenget Skyrim meg med sitt utrolige landskap igjen, og det er like vanskelig å løsrive meg fra kjeksboksen for å gå på jobb som det pleide å være.

Når det gjelder Dawnguard likte jeg utvidelsen. Jeg føler Bethesda er flinke til å gi valuta for pengene med utvidelsene sine. Selv hadde i hvert fall ikke jeg ventet noe så omfattende.

Det er et par ting som skuffet meg med Dawnguard, som jeg akter å sette i spoiler.

 

Siden du får valget mellom å bli med vampyrgjengen eller vampyrjegerne, hadde jeg ventet en litt større forskjell i questlinen. Ja, det er noen forskjeller i dialog, og omgivelsene i basene er ulike, men questene er til syvende og sist like. Jeg hadde ikke lest noe om dette på forhånd, så etter at jeg var ferdig med questlinen på vampyrsiden, loadet jeg en tidligere fil og ble med jegerne. Jeg gjorde quest på quest i håp om at jeg snart skulle få oppleve noe helt nytt, men dette uteble.

En annen ting er at jeg syntes Demon Lord var kronglete å styre. Det tar altfor lang tid å skifte form. Misforstå meg rett, jeg finner det ikke noe annet enn realistisk at å skifte form tar mer enn ett sekund. Men problemet for meg er den delayen før forvandlingen skjer. Igjen, jeg har ikke lest noe rundt, og for alt jeg vet er dette et "problem" som vil bli fikset.

 

 

Uansett, nå er jeg en level 29 khajit som i tillegg til å fullføre de achievements jeg har igjen, løper rundt og gjør det jeg føler for å gjøre og jeg koser meg fortsatt med Skyrim. På denne saven har jeg gjort ferdig Dark Brotherhood og er straks ferdig med mainquestet. Jeg ønsker meg uniformen fra Thieves Guild men

ugh, Thieves Guild var skuffende i forhold til i Oblivion, spør du meg (og ja, jeg vet jeg får uniformen omtrent med en gang, men den oppgraderte får jeg jo ikke før slutten :( )

.

Jeg er sneaky sneaky, som jeg pleide å være i Oblivion og når jeg slåss minner katten meg om King fra Tekken!

Jeg har ikke telling på hvor mange hundre timer med underholdning Skyrim har gitt meg, men jeg er sikker på at det blir et par hundre til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilken vanskelighetsgrad spiller dere på?

Jeg prøver for det meste på master nå men må av og til ned på litt letter for å klare å slå noen av fiendene.

Hva gjør dere for å klare å ta de vanskligste på master?

 

Jeg spiller på Master synes det er mye morsommere. Bruker Fus Roh Da når jeg har lite magicka og bruker enten thunderbolt eller lightingbolt dual cast slik at fienden ikke klarer å angripe deg. Holder meg også på lang avstand. Før da jeg spilte som kriger -med sverd og sånn- så brukte jeg mye block og powerattacks. Alt går ut på å "stagger" fienden. Var ganske stress før da jeg måtte bruke robesog jeg døde av et slag eller da man fyrte ice storm (tror det er hva det heter) mot meg som endte i en rask død.

Lenke til kommentar

Noen andre her som får stadig "Beklager.

Det oppstod en feil under behandling av forespørselen:

Denne gjenstanden eksisterer ikke. Den kan ha blitt fjernet av skaperen.

 

Her får du en kobling til hjemmesiden for Steam-samfunnet." beskjeden når du prøver å få adgang til mods på steam workshop? Kan ikke sjekke ut noen :(

 

Edit: Har 6stk installert hos meg, og de funker alle sammen.

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar

Vel perksene var:

 

Smithing: Alle heavy armors til daedric armor (og arcane blacksmith) altså "høyresiden" av smithing og ikke Dragon Armor.

 

Heavy Armor: Fullt på alt utenom Reflect Blows.

 

Block: Shield Wall 5/5, Power Bash, Deadly Bash, Disarming Bash og Quick Reflexes. Gjør det mye enklere å blokkere mot fiender.

 

One handed: Armsman 5/5, Bladesman 3/3 (brukte kun sverd), Fighting Stance, Critical Charge, Savage Strike (morsomt å kutte av hodet til fienden :p)

 

Two handed: Barbrian 5/5, Skullcrusher 3/3 (brukte warhammers), Champions Stance og Devastating Blow.

 

Var nok en del høyere enn level 15 da :) Men på master så må du også slå fienden mye mer, og da levler du opp raskere for one handed og two handed (og block) ettersom at du får erfaring for hvert slag og ikke hvor mye skade du påfører fienden. Å komme til level 100 i smithing er ikke vanskelig i det hele tatt :p Bare å masseprodusere iron daggers og hide bracers. Trodde først at jo mer våpenet eller rustningen var verdt jo mer xp fikk jeg, svei av mange penger pga. det dessverre.

 

Edit: Til noe annet, gjorde sånn at J'Zargo er i The Blades, fullførte akkurat College of Winterhold historien og vil at pusekatten min skal følge etter meg, men finner dessverre ikke J'Zargo i Sky Haven Temple. Er det mulig at han har gått tilbake til College of Winterhold?

 

Edit 2: Crisis averted, jeg fant han luskende utenfor Sky Haven Temple.

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har 233 timer registrert spill tid i Skyrim på Steam nå. Må bare si at dette, Oblivion og Fallout 3 er av de få spillene jeg har brukt masse tid på.

 

Man kan si my rart om Bethesda sine spill, men de klarer iallefall å holde meg pal bak skjermen.

 

Skyrim er i mine øyne ikke bare et spill, men et kunstverk.

 

Det vi trenger nå er noen skikkelig digre ekspansjoner med nye landområder. Slik som Shivering Isles til Oblivion. Dawnguard var helt OK, men ikke det helt store.

 

Så jeg håper på mye, mye mer her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...