Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmz,

 

Noen av dem jeg husker i farten

 

Det var en som endrer på perkene, fjerner alle de base perkene som gir 20% mer per, som det er 5 av, og heller la det til level progression slik at end result på lvl 100 i en skill er det samme som om du tok alle 5, men at det tar mye lengre tid å få den fulle effekten. Dette balanseres ved at du frigjør de perkene til å bruke på andre ting da, men spillet var visst mye vanskeligere.

 

Fletching at forges - gjør pil og bue craftable.

 

UFO modden (ultimate follower O-ettelerannet) gir deg mye mye mer kontroll over folka du får med.

 

FFXI injector er jo must have :)

 

Darker nights

Darker dungeons

torches in skyrim - folk har fakkler og bruker dem! Perfekt i kombinasjon med darker nights modden :D

cloaks in skyrim - kapper :D

Winter is Coming - Game of thrones style kapper

En som bare legger til high res nebula texture på himmelen... "oooh sooo pretty...." - spesiellt med darker nights modden.

Wild horses (?) - legger till flokker med villhester

W.A.T.E.R. modden. forbedrer vanneffekter o.l.

 

Henter alt via skyrim nexus med modmanageren deres. 1 click installering, fantastisk greit.

 

 

Prøver å holde meg til ting som endrer spillet, men fremdeles er i spillet ånd. D.v.s. holder meg langt borte fra gamebreaking eller über items.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen som bruker SKSE nå med Steam oppdatert Skyrim?

Jeg får bare melding om Please update to the latest version of Skyrim. Men jeg har jo den siste som Steam har gitt meg.

 

SKSE fungerer fint for meg, er du sikker på at du har nyeste versjon av SKSE?

 

 

 

Foretrekker forresten helt klart mus og tastatur, må ha et par brune innabords før jeg takler konsollspaker D:

Lenke til kommentar

I starten spilte jeg over 100 timer med xbox kontroller, men så tenkte jeg at jeg skulle prøve å la tastaturet får prøve seg litt og trives faktisk med tastatur også nå :)

 

Men det kan ha noe å gjøre med at jeg har flyttet i mellomtiden. Før hadde jeg pc og tv rett ved siden av hverandre, så satt/lå som regel i sofaen å spilte skyrim på tv da, mens nå sitter jeg på en stol på en pult.

 

Så alt i alt er det litt det samme for meg hva jeg bruker, kommer litt an på hvor jeg sitter å spiller.

Lenke til kommentar

Er det noen som bruker SKSE nå med Steam oppdatert Skyrim?

Jeg får bare melding om Please update to the latest version of Skyrim. Men jeg har jo den siste som Steam har gitt meg.

SKSE fungerer fint for meg, er du sikker på at du har nyeste versjon av SKSE?

 

Jeg tok vekk alt av Skyrim på disken (bortsett fra savegames som ligger et annet sted), lastet så ned fra Steam på nytt og la inn SKSE og mods. Nå funker det i hvertfall å starte med SKSE loader, men SKY UI mod ingame rapporterer fortsatt at den ikke finner SKSE. Strange...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skjønner ikke hvordan man blir rik, får kun solgt mage drakter til magen i Dragonreach, hørt noe om å jobbe eller lage dolker, men skjønner ikke hvor jeg selger ting. Alt er så elendig merket.

 

Skaff deg en kone, hun vil som seg hør og bør jobbe for deg dag ut og dag inn, easy money ;)

 

Utover det så er det å putte perks i Speech treet og selge det man kommer over av våpen og andre ting. Bare i Whiterun har man jo minst 4 steder man kan selge stæsj, bla a våpen og armor til Warmaiden (rett til høyre ved inng til byen) eller The Drunken Huntsman (rett over gaten for Wermaiden). Spesielt innbringende er det å selge ting man har enchantet først.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan man blir rik, får kun solgt mage drakter til magen i Dragonreach, hørt noe om å jobbe eller lage dolker, men skjønner ikke hvor jeg selger ting. Alt er så elendig merket.

 

Skaff deg en kone, hun vil som seg hør og bør jobbe for deg dag ut og dag inn, easy money ;)

 

Utover det så er det å putte perks i Speech treet og selge det man kommer over av våpen og andre ting. Bare i Whiterun har man jo minst 4 steder man kan selge stæsj, bla a våpen og armor til Warmaiden (rett til høyre ved inng til byen) eller The Drunken Huntsman (rett over gaten for Wermaiden). Spesielt innbringende er det å selge ting man har enchantet først.

 

Har bare frost enchantment, hvordan lærer man å enchante? I Winterfold eller noe?

Lenke til kommentar

 

Har bare frost enchantment, hvordan lærer man å enchante? I Winterfold eller noe?

 

Er bare å gå til et hvilken som helst enchanting table. Du finner ett table i dragonsreach i Whiterun. Det du tjener mest penger på er å enhcante ting med banish daedra og leach health. For å få disse enchantene så må du først finne ett våpen som har det og så går du til ett enhcanting table med våpenet for å lære den nye enchanten. Våpenet blir ødelagt i prosessen.

 

Hvis du skal ta dark brotherhood questline så har astrid "Blade of woe" som har leech health. Du kan stjele den fra henne hvis du har perken som lar deg stjele equipped weapons fra folk. Men tror du uansett får den kniven fra henne et godt stykke ut i questlinen.

 

Det er også en random sjanse for at du kan finne våpen tilfeldig på dine reiser med disse enchantene. Banish må du nok være litt høy level for å finne.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan man blir rik, får kun solgt mage drakter til magen i Dragonreach, hørt noe om å jobbe eller lage dolker, men skjønner ikke hvor jeg selger ting. Alt er så elendig merket.

 

Elendig merket? I hver eneste by er det jo butikker med skilt som viser at du kan selge ting, så prater du bare med de som jobber der, slik som du ville gjort i ethvert annet spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...