Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Noen som vet når anmeldelsen kommer på forsia?

Vil gjerne finne ut av om spillet er verdt å kjøpe ps3 og ratt for.

Gjorde det med GT4.

 

Om det var verdt pengene når du kjøpte GT4 så er det vel grunn til å tro at det vil gjøre igjen.

 

Nja, inntrykket mitt til nå er at GT5 er en resirkulering av GT4 der den største featuren er en skademodell som ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nja, inntrykket mitt til nå er at GT5 er en resirkulering av GT4 der den største featuren er en skademodell som ikke fungerer.

 

I grove trekk er det nok ikke så veldig mye nytt å hente i GT5. GT serien har egentlig aldri greid å virkelig utvikle seg siden starten ( i 97), og har du spilt et av spillene vil mye av opplegget sikkert virke kjent. Ikke dermed sagt at GT5 er blottet for nye ting. Er du tilstrekkelig nok intressert i bil er jeg sikker på at bedre bilfysikk (ihvertfall på premium bilene), online delen, lekker grafikk (særlig på premium bilene), samt en skademodell (selv om den ikke perfekt) vil gjøre spillet til godt kjøp lell. Så spørs det bare hvor mye du bryr om disse tingene da, og om hvor mye nytt du forventer.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

 

Nja, inntrykket mitt til nå er at GT5 er en resirkulering av GT4 der den største featuren er en skademodell som ikke fungerer.

 

I grove trekk er det nok ikke så veldig mye nytt å hente i GT5. GT serien har egentlig aldri greid å virkelig utvikle seg siden starten ( i 97), og har du spilt et av spillene vil mye av opplegget sikkert virke kjent. Ikke dermed sagt at GT5 er blottet for nye ting. Er du tilstrekkelig nok intressert i bil er jeg sikker på at bedre bilfysikk (ihvertfall på premium bilene), online delen, lekker grafikk (særlig på premium bilene), samt en skademodell (selv om den ikke perfekt) vil gjøre spillet til godt kjøp lell. Så spørs det bare hvor mye du bryr om disse tingene da, og om hvor mye nytt du forventer.

 

Oja, jeg bryr meg om de tingene, har kost meg ufattelig mange timer med gt4. Men vet ikke om gt5 er verdt de 5000 kronene jeg må ut med (ps3, spill og ratt)? Antakeligvis ikke.

Endret av pettersg
Lenke til kommentar

Bytta AC: Brotherhood mot GT5 hos spaceworld idag, uten ekstra kostnad. De opererer med at du kan bytte et spill med et annet innen en uke, og siden jeg hadde gjort meg ferdig med Brotherhood vil jeg kalle det en god deal ;) (bare et lite tips til de som ikke vet om dette)

 

Anyway..akkurat ferdig med, den utrolig lange, innstalleringen av spillet og lurer på om noen har et godt tips til kjøp av førstebil? :D

Lenke til kommentar

hallo.

skulle bare spørre for en venn, personlig har eg ikke fått gt5 enda (pågrunn av komplett suger)

 

men vet noen kosen man får til voice chat mens man kjører mot venner på nettet, har hørt det går ann :p

 

 

Ja det var meg hehe, fant det ikke ut. Vis noen kunne være så snill og sendte meg en pm til

på forumet. bruker ps3 til surfer så er veldig og stress og sjekke forumet.

 

Gjerne Legg meg til som venn nick Ervik82

 

Tusen tusen takk

 

Best Regards Richard Ervik

Lenke til kommentar

Bytta AC: Brotherhood mot GT5 hos spaceworld idag, uten ekstra kostnad. De opererer med at du kan bytte et spill med et annet innen en uke, og siden jeg hadde gjort meg ferdig med Brotherhood vil jeg kalle det en god deal ;) (bare et lite tips til de som ikke vet om dette)

 

Anyway..akkurat ferdig med, den utrolig lange, innstalleringen av spillet og lurer på om noen har et godt tips til kjøp av førstebil? :D

 

Jeg kjøpte meg en Civic Type R :p (Premium bil) til 19 980cr

Lenke til kommentar

å? så bilen kan få dårligere ytelse av å crashe? for hørte mange sa at det ikke hadde noen konsekvenser for bilen annet en litt skade i utseende.

Ingen anelse, men sannsynligvis ikke. Jeg refererte til en ideell verden. I GT4 løste de problemet med å hindre gassing i tre sekunder etter en kollisjon. For så vidt en helt grei måte å løse det på det også.

 

Oja, jeg bryr meg om de tingene, har kost meg ufattelig mange timer med gt4. Men vet ikke om gt5 er verdt de 5000 kronene jeg må ut med (ps3, spill og ratt)? Antakeligvis ikke.

Rattet fra GT4 fungerer vel enda, så du slipper kanskje kjøpe nytt ratt?

 

Anyway..akkurat ferdig med, den utrolig lange, innstalleringen av spillet og lurer på om noen har et godt tips til kjøp av førstebil? :D

Jeg kjøpte meg en Civic Type R :p (Premium bil) til 19 980cr

Jeg gikk for en FTO "et-eller-annet" '91 modell. Fungerer bra i de første løpene, men må vel uansett bytte bil / tune før Clubman? Om det var et bra valg eller ikke vet jeg ikke. Tar uansett ikke lang tid før man kan kjøpe noe bra.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Nei det her var ikke noe spesielt gøy bil spill...ser mer på menyer og laste skjermer en kjøring. Til tider dårlig grafikk,ræva musikk og tar jo en forbanna evighet med masse piss før en kan ha det gøy.

 

5år på dette er tragi komiskt...sikkert for all del gøy når en har lagt 10timer i spillet slik at en låser opp ting og tang...men for min del så er jeg nok blitt dritt lei innen da. Gedigen skuffelse...

 

Og spillet klikket slik at PS3 låste seg mens jeg skriver dette....æsj for en skuffelse.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen problemer med spillet, men lastetidene tok nesten knekken på meg. Jeg er allergisk mot loadingskjermer mellom menyer. Selve kjøringen var god og spillet ser jo mer enn bra nok ut, om enn litt skuffende etter all hypen den har fått. Det er dog veldig tydelig at dette er et Gran Turismo spill i hvordan menyene er satt opp. Føler kanskje at de var litt gammeldagse.

 

Skal følge planen min om å skaffe meg et ratt før jeg begynner på "orntli".

Lenke til kommentar

Heisann, har spørt får men hadde værti utrolig kult om det var noe gutter eller jenter

som kunne tenke seg og legge meg til som venn på ps3 Niick:Ervik82

Fleste rl venner spiller pc så.

 

Får ikke vært på forumet så veldig stress for meg og få lagt til folk har ikke

trådløst.

 

Spill jeg

GT5

Mafia2 (dlc)

Assissian Creed Brotherhood og nr 2 av det.

Red Dead Redemtion (alle dlc til det)

Two Worlds 2 er på vei.

¨

Hilsen Ervik82

Takker og bukker:)

Lenke til kommentar

Har heller ikkje hatt nokon problemer med spillet. Til tider er lastetidene til å drepe seg på. Etter å ha tatt B-lisensen fikk eg tre biler som hamna i noke dei har kalla car delivery og eg må inn der og hente dei for å få dei inn i garasja mi. Etter å ha henta den første var lasteskjermen på vei tilbake til hovedmenyen so long att eg rakk å hente pcen ut av dvale, kome inn her finne fram denne tråden og lese 4 siste innlegga før hovedmenyen kom !

Men når eg henta bil nr to var same lasteskjerm berre på eit par sekund...

 

Grafikken er fin men som Lakus seier, den lever ikkje opp til hypen. Skade er vell i praksis fråverande, vertfall på det lille eg har sett so langt. Sjølve kjøyringa derimot er absolutt herlig og kamera frå insida av bilen er nett so fantastisk som eg hadde håpa den skulle vere (gjer det litt ekstra surt att denne ikkje finst på standardbilane).

 

Når det kjem til sjølve kjøyringa er dette det beste bilspillet eg har vore borti. Resten av pakka rundt synest eg so langt varierer frå bra (grafikk) til ræva (skade).

 

Online har eg ikkje våga meg ut på enda :p

 

 

@Drakor, kan legge deg til eg. Har mangel på bekjente med ps3 sjølv :p

Endret av PinguShow
Lenke til kommentar

Hvor mange premium biler er det? Virker som om jeg bare kommer til å kjøre disse da.

Det er bare ~200, så da går du nok tom fort :(

 

Har heller ikkje hatt nokon problemer med spillet. Til tider er lastetidene til å drepe seg på. Etter å ha tatt B-lisensen fikk eg tre biler som hamna i noke dei har kalla car delivery og eg må inn der og hente dei for å få dei inn i garasja mi. Etter å ha henta den første var lasteskjermen på vei tilbake til hovedmenyen so long att eg rakk å hente pcen ut av dvale, kome inn her finne fram denne tråden og lese 4 siste innlegga før hovedmenyen kom !

Men når eg henta bil nr to var same lasteskjerm berre på eit par sekund...

 

Når det kjem til sjølve kjøyringa er dette det beste bilspillet eg har vore borti. Resten av pakka rundt synest eg so langt varierer frå bra (grafikk) til ræva (skade).

@lastetider: jeg har også opplevd svært varierende lastetider, tidvis skremmende lange. Håper dette er noe som lar seg patche.

 

@kjøring: enig at denne er bra, men synes det er mangler litt før det når opp til rFactor / LFS. Ikke at jeg er misfornøyd med kjørefølelsen. Mangler egentlig bare å få rattet til å fungere, så blir jeg rimelig fornøyd (Logitech Wingman Formula Force GP).

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...