Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Hva så om en busk ikke knuser om du kjører inn i den? Dette er Gran Turismo 5 folkens! Vi skal kose oss med masse biler, herlige baner, rå grafikk og vanvittig kjørefysikk, ikke drive å kjøre ned busker og stenger...

 

Samme når det gjelder biler; ja, det er standard og premium biler, men, det er faktisk 220 premiumbiler. Og hva er det folk klager på når de gjelder de 40 Nissan Skylinene? Er det et problem når PD bare har brukt litt ekstra tid på å modifisere en tidligere modellert hovedmodell? Skjønner meg ikke på folk som absolutt skal kjøre ned busker og pinner, hvor mye betyr det i den store sammenhengen? Her prater vi bilsim; kjørefølelse og kjørefysikk av ypperste klasse, spekket med helt vill grafikk og et hav av biler, også Itter folk og klager..

 

Kjenner jeg blir lei meg innerst i hjerteroten..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

? Her prater vi bilsim; kjørefølelse og kjørefysikk av ypperste klasse

..

 

Nå hadde ikke prologue'n god kjørefølelse og fysikk av ypperste klasse, så det blir jo spennende å se hva anmelderne mener om det. At spillet vil se pent ut er det vel ingen tvil om, og det skulle vel også bare mangle når man har brukt så lang tid på spillet. Når kommer gamer med sin anmeldelse?

Lenke til kommentar

Hva så om en busk ikke knuser om du kjører inn i den? Dette er Gran Turismo 5 folkens! Vi skal kose oss med masse biler, herlige baner, rå grafikk og vanvittig kjørefysikk, ikke drive å kjøre ned busker og stenger...

 

Samme når det gjelder biler; ja, det er standard og premium biler, men, det er faktisk 220 premiumbiler. Og hva er det folk klager på når de gjelder de 40 Nissan Skylinene? Er det et problem når PD bare har brukt litt ekstra tid på å modifisere en tidligere modellert hovedmodell? Skjønner meg ikke på folk som absolutt skal kjøre ned busker og pinner, hvor mye betyr det i den store sammenhengen? Her prater vi bilsim; kjørefølelse og kjørefysikk av ypperste klasse, spekket med helt vill grafikk og et hav av biler, også Itter folk og klager..

 

Kjenner jeg blir lei meg innerst i hjerteroten..

 

Først kan jeg jo si at jeg selv ikke bryr meg så mye, men i et spill på denne skala så tror jeg de feste forventer at alt er med. I en bilsim er riktignok det viktigste at kjørefølelsen/fysikken er riktig, men for mange ligger også noe av kjøreopplevelsen i konsekvensene det har hvis en skulle kræsje, og at noe av realismen forsvinner når skader og rekvesita på banen ikke påvirkes. Irritasjonen stiger kanskje også et hakk når en i bakhodet vet at PD har lagt inn 500 biler ingen bryr seg om (ovedrivelse I know) istedet for å fokusere på en mest mulig realistisk opplevelse på banen.

 

Jeg tror denne tankegangen og forventningene rundt spillet vil føre med seg en del middelmådig kritikk, siden spillet ser ut til å være mye av det samme som tidligere innstalasjoner, og ikke en videreutvikling slik mange kanskje forventer. Det føles nemlig ut som om det er en trend at bilspill med en "overfladisk" realisme slik som Race driver grid er det folk vil ha. Spill med god skademodell og fartsfølelse, og da vet jeg ikke om GT sitt kjedelig gammalmodige tilnærming vil føre fram.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Fikk en hyggelig mail fra Elkjøp akkurat, siden jeg er en av dem 700 første som forhåndsbestilte så får jeg en kode til Audi R10 som er eksklusiv til Elkjøp :)

 

Og ikke nok med det...får 20% på alt av spill og tilbehør ut uka...me like!

 

EDIT: Steike...og ikke nok med det. Det er -20% på spill om du kjøper 3 spill....sjekket akkurat og en får 40% rabatt om en bruker begge disse!

Da får en Assasins Creed: Brotherhood til 242kr, Fallout: New Vegas 255kr og Dance Central til 263kr....det er faen meg et heftig tilbud!

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Hva så om en busk ikke knuser om du kjører inn i den? Dette er Gran Turismo 5 folkens! Vi skal kose oss med masse biler, herlige baner, rå grafikk og vanvittig kjørefysikk, ikke drive å kjøre ned busker og stenger...

 

Samme når det gjelder biler; ja, det er standard og premium biler, men, det er faktisk 220 premiumbiler. Og hva er det folk klager på når de gjelder de 40 Nissan Skylinene? Er det et problem når PD bare har brukt litt ekstra tid på å modifisere en tidligere modellert hovedmodell? Skjønner meg ikke på folk som absolutt skal kjøre ned busker og pinner, hvor mye betyr det i den store sammenhengen? Her prater vi bilsim; kjørefølelse og kjørefysikk av ypperste klasse, spekket med helt vill grafikk og et hav av biler, også Itter folk og klager..

 

Kjenner jeg blir lei meg innerst i hjerteroten..

 

Jeg blir skuffet når de ikke fikser ting som har irritert meg siden det første spillet.

Lenke til kommentar

Okay for de av dere som ville ha en mini rewiev så skal dere få det. Før jeg begynner og legge ut så bør det vel kanskje nevnes at etter GT1 så har jeg spilt Forza serien grundig.

 

Spillet starter med en kalibering av skjerm og litt småjusteringer på "hjemmesiden" din i spillet. ikke noe stress. Jeg begynte med og ta en lisens for og få en god start og etter utallige sølv medaljer, en gull og en bronze så var lisensen på plass.

Kjørte litt gokart og jeg må jo inrømme det at det er et heller nervæst stykke kjøretøy, men det er sikkert sånn det er og kjøre en 100cc kart ikke vet jeg. Men der stoppet også morroa.

Av alle funksjonene som spillet skal ha så er de kun inkludert et minimum på et generelt nivå. Det er lite en kan gjøre med bilene når det kommer til deler og lakk for og si det sånn.

Fysikken er helt grei men for og si det sånn så er det mer spennende og kjøre kia'en min i 70kmh enn og frese rundt i 200 med en civic type r med det meste av deler på sport nivå. Alle bilene jeg prøvde ga meg egentlig denne følelsen. 1000 biler og hjemme snikra baner hjelper ikke GT5 i land for min del for dette var generelt for dårlig.

Noe av det som irriterte meg mest var vel hvor lite du får bestemme vanskelighets grad og det virker som om at det er svert lite cup'er og race og kjøre, Så jeg ser for meg at det blir mye repitisjon for og få litt "cr" i kassen.

 

Før fanboy flamingen starter så er dette min opplevelse av spillet og det er mulig at en med mindre forventinger og krav kan kose seg en god stund med denne.

 

Som et tilegg så kan jeg jo si at "apex" boken som fulgte med ikke var dum, men 728 kr for hele pakka var ikke verdt det.

 

Så herved er GT5 collectors edition (lille versjonen) til salgs og bor du i Haugesunds området så kan du få den imorgen for den nette sum av 650 spenn.

Lenke til kommentar

aner ikke om denne linken er posta her tidligere, men ja, dette gir jo t fint innblikk i hva du kan forvente deg http://www.gamespot.com/shows/now-playing/?now_playing_gran_turismo_520101122&tag=topslot;img;1

 

Spørsmål,

rykter på nett, sier at det kun er collector edition som får premium cars? dette kan vel ikke stemme? da har man jo virkelig skutt seg selv i hodet etter 5år

 

Annet,

bilene tar skade, du kan se lese/se mere her, http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=132933

 

Hva så om en busk ikke knuser om du kjører inn i den? Dette er Gran Turismo 5 folkens! Vi skal kose oss med masse biler, herlige baner, rå grafikk og vanvittig kjørefysikk, ikke drive å kjøre ned busker og stenger...

 

Samme når det gjelder biler; ja, det er standard og premium biler, men, det er faktisk 220 premiumbiler. Og hva er det folk klager på når de gjelder de 40 Nissan Skylinene? Er det et problem når PD bare har brukt litt ekstra tid på å modifisere en tidligere modellert hovedmodell? Skjønner meg ikke på folk som absolutt skal kjøre ned busker og pinner, hvor mye betyr det i den store sammenhengen? Her prater vi bilsim; kjørefølelse og kjørefysikk av ypperste klasse, spekket med helt vill grafikk og et hav av biler, også Itter folk og klager..

 

Kjenner jeg blir lei meg innerst i hjerteroten..

 

Enig, det er her farming simulatoren kommer inn i bildet! Tror vi vil se mange skuffelser når det gjelder buskene (må bare le litt) :rolleyes:

Endret av Roaa
Lenke til kommentar

aner ikke om denne linken er posta her tidligere, men ja, dette gir jo t fint innblikk i hva du kan forvente deg http://www.gamespot....g=topslot;img;1

 

Spørsmål,

rykter på nett, sier at det kun er collector edition som får premium cars? dette kan vel ikke stemme? da har man jo virkelig skutt seg selv i hodet etter 5år

 

Annet,

bilene tar skade, du kan se lese/se mere her, http://www.gtplanet....ad.php?t=132933

Og det spillet har de brukt så mange år på å utvikle :o Ser ut som det blir en stor fiasko hele greia.

Grafikken er jo rett å slett drit dårlig iforhold til hva man hadde forventet etter å ha sett skryte trailerne.

Endret av Dennis
Lenke til kommentar

Joda, kan nok virke skuffende, men å si at grafikken ikke er bra, det er nok å dra den litt langt spør du meg. Du har to kategorier, og dette har vi jo vist om LENGE, i hvert fall vi som virkelig har fulgt opp spillet. Bilen tar mer skade, jo høyere level du er i (dette er også bare noe som er sagt, men flere og flere bekrefter dette)

 

Uansett, jeg kjøper spillet :) for meg personlig, er dette mer undeholdene en 80minutter på en kino, som koster opp i mot 100kr. Så kan du gange prisen med timene og se hvor dyr underholdning DET er, i forhold til spillet.

 

Det er også en bugg, som jeg lo jævlig av, du rygger like raskt med en go-cart, som du kjører framover. Dette blir fikset i en patch, eller så er det fikset i den kommende versjonen allerede :)

Lenke til kommentar

Det er også en bugg, som jeg lo jævlig av, du rygger like raskt med en go-cart, som du kjører framover. Dette blir fikset i en patch, eller så er det fikset i den kommende versjonen allerede :)

også er det en bug når det kommer til delene du kjøper til bilene, nederst til venstre så står det: "quantity of parts owned" eller noe i den duren og rekorden min der er 0 samme hvor mange av samme delen jeg har kjøpt, men det blir mer flisespikkeri og har forsåvidt lite med spillet og gjøre.

Lenke til kommentar

bilene tar skade, du kan se lese/se mere her, http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=132933

 

Den eine videoen der får meg nesten til å ville grine, å sjå ein Ferarri bli kasta titalls meter opp i lufta etter ein kollisjon for so lande uskada var ikkje akkurat det eg hadde sett for meg. Må sei att frå det eg har sett til no virke det som om det fortsatt ikkje har skikkelige konsekvensar å kræsje.

Lenke til kommentar

Hvorfor har det ikke kommet anmeldelser av spillet? Vanligvis kommer de noen dager før lansering. Er utgiverne redd for dårlige anmeldelser eller hva??

 

Fordi online delen ikke åpner før i morgen, denne må jo også testes ut, vi vil jo ikke ha halve anmeldelser?

 

Yamauchi sier at "skaden kommer senere"

 

så da kan det godt tenkes at dette har noe med levels og gjøre (erfaringen du får i spillet), og husk at dette kun gjelder premium cars, ikke de andre!

Endret av Roaa
Lenke til kommentar

De fleste har 24, og de jeg har ringt og snakket med i dag, har allerede fått spillet (men de nekter å slege før i morgen, doh!) det blir i hvert fall ikke utsolgt, gamestop i Stavanger hadde fått inn 200 spill, platekompaniet rundt 200 (disse kan du ikke forhåndsbestille hos) osv.. men dette er jo "standard" utgaven men likevel, håper virkelig ikke folkene som har bestilt fra gamestop må vente så lenge...

 

Anyway, nå skal online delen være åpen, for de som ikke viste det - http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=133127

 

Men, siden patchen er såpasse stor, og jeg ikke kunne finne noe offisiell liste over hva som er patched, kan vi jo håpe på endel fixes (more damage?)

Endret av Roaa
Lenke til kommentar

Fikk mail fra Elkjøp i dag om at spillet er sendt så da er det bare å håpe på at det kommer i morgen. Vurderer å kjøpe meg et ratt nærmere juletider, men vi får se om jeg liker spillet godt nok først. Er egentlig ikke verdens største bilspill-fan, men visse titler må man likevel skaffe seg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...