Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

å? så bilen kan få dårligere ytelse av å crashe? for hørte mange sa at det ikke hadde noen konsekvenser for bilen annet en litt skade i utseende.

Ingen anelse, men sannsynligvis ikke. Jeg refererte til en ideell verden. I GT4 løste de problemet med å hindre gassing i tre sekunder etter en kollisjon. For så vidt en helt grei måte å løse det på det også.

 

Oja, jeg bryr meg om de tingene, har kost meg ufattelig mange timer med gt4. Men vet ikke om gt5 er verdt de 5000 kronene jeg må ut med (ps3, spill og ratt)? Antakeligvis ikke.

Rattet fra GT4 fungerer vel enda, så du slipper kanskje kjøpe nytt ratt?

 

Anyway..akkurat ferdig med, den utrolig lange, innstalleringen av spillet og lurer på om noen har et godt tips til kjøp av førstebil? :D

Jeg kjøpte meg en Civic Type R :p (Premium bil) til 19 980cr

Jeg gikk for en FTO "et-eller-annet" '91 modell. Fungerer bra i de første løpene, men må vel uansett bytte bil / tune før Clubman? Om det var et bra valg eller ikke vet jeg ikke. Tar uansett ikke lang tid før man kan kjøpe noe bra.

 

Du tjener sykt med penger på "Special Events". Har du ratt og pedaler(?) så blir "Special Events" kjempe lett :) Mye xp får du også!

Lenke til kommentar

Hei folkens.

 

Har et problem med online delen på GT5. Helt vilkårlig om jeg kommer online eller ikke, men stort sett ikke.

 

Når jeg går på "Open lounge", får jeg en melding som sier noe sånt som at ...."cannot connect....." (Skal skrive mer utfyllende seinere idag, ikke ved PS3n nå).

 

På forhånd takk for svar :)

 

 

PS3 onlinenavn: Wilderness-84

Lenke til kommentar

Er det noen måte å sortere bilene etter merke? Tok meg en liten snurrerundt i Arkademodusen, men fant ikke noen mulighet for å sortere bilene etter merke. Litt tungt å ha hundrevis av biler i "tilfeldig" rekkefølge.

Sjekket innom arkademodus jeg også, men fant ikke noen sorteringsmuligheter.

 

Du tjener sykt med penger på "Special Events". Har du ratt og pedaler(?) så blir "Special Events" kjempe lett :) Mye xp får du også!

Jepp, kjørte go-kart (intermediate) i går og fikk skaffet nok penger til å kjøpe det jeg trengte (TVR Tuscan Speed Six :D). Sliter litt med Beginner på Top Gear.

 

Ratt og pedaler: jeg har, men det fungerer dessverre ikke som det skal. Koblet det til PCen nå, og det funker ikke helt der heller. Måtte spleise ledningen til pedalene, og spleisen ble tydeligvis ikke god nok.

 

 

Har et problem med online delen på GT5. Helt vilkårlig om jeg kommer online eller ikke, men stort sett ikke.

Det er problemer med høy tilgang til online-delen av spillet. Ligger en melding om det på nyhetssiden inne i GT5 (øverst til høyre på velkomstskjermen). Det virker som om dette også, i alle fall delvis, er skyld i de lange lastetidene i GT-modus, da spillet gjerne vil oppdatere profil online titt og ofte.

Lenke til kommentar
Jepp, kjørte go-kart (intermediate) i går og fikk skaffet nok penger til å kjøpe det jeg trengte (TVR Tuscan Speed Six :D). Sliter litt med Beginner på Top Gear.

 

Ratt og pedaler: jeg har, men det fungerer dessverre ikke som det skal. Koblet det til PCen nå, og det funker ikke helt der heller. Måtte spleise ledningen til pedalene, og spleisen ble tydeligvis ikke god nok.

 

Hoho! Ja! TopGear eventen er vanskelig, imo. Ihvertfall den med Lotus! Jeg spinner hele tiden ut :p

Endret av Macintosh
Lenke til kommentar

For meg er det mest naturlig å sammenligne med Forza 3, som jeg har liggende. Og foreløpig, så har jeg bare premium biler. Der er grafikken nok hakket bedre enn Forza 3, men det skulle vell bare mangle? Kjøringen er forsåvidt helt grei, ikke akkurat LFS realistisk, men det er på ingen måter Forza 3 heller. Grafikken på banen derimot er jo helt elendig! Gresset er elendig og bakgrunnene ser jo dårligere ut og mindre relalistisk enn GT HD som var en slags promotering vi fikk servert på PS3 sin release. Loadinger som folk klager bryr jeg meg ikke om, klart det er irriterende med loadinger, men spillets gameplay blir på ingen måter dårligere på grunn av dette.

 

Jeg lurer virkelig på hva Polyphony Digital har holdt på med i alle disse årene? Og hva utsettelsene har ført til. Lurer på åssen det endelige produktet hadde vært, om det ikke hadde blitt noen utsettelser, Dette var utrolige skuffende greier. Jeg hadde ærlig talt ikke høye forhåpninger etter å ha lest rundt i disse dager, men det er vel logisk av meg å forvente mer enn Forza 3? Nei, jøss. Jeg håper faktisk ikke dette spillet selger noe særlig, for slappe spillstudioer som dette fortjener ikke penger til nytt slapt arbeid. Mine penger kan de få, da jeg gir dem for den gleden serien har gitt meg helt til GT4.

 

Det verste av alt er at dette spillet kommer til å selge bedre enn spill som LittleBigPlanet og Uncharted. Synd, men merkevare står så sterkt i forhold til varemerker.

 

Jeg valgte å gjøre dette relativt kort, men kan skrive mer utdypende om noen føler de trenger det.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd spillet selv enda, men det virker som de fleste klager på lang produksjonstid og tenker at hvis de har brukt 5år på det så må spillet være dobbelt så bra som et spill de har brukt 2,5 år på. Noe som er logisk da noen faktisk klarer å lage veldig bra bilspill på halve tiden. Ja jeg ser på deg Forza 3, sittende glisende i hjørnet nå ;)

 

En kan virkelig lure på hva de virkelig har brukt all tiden på der borte i Japan. Er sjefen lei og gir ikke full innsats lengre, fokuserte han på feil ting? Det virker som en eller annen plass så gikk ting virkelig galt under utviklingen av spillet. Ifølge det jeg har lest. Det at det kommer patcher med online del osv rett etter lansering er bare latskap, hvorfor i alle dager kommer det som en patch og ikke på disken, spesielt når det allerede var forsinket.

 

Jaja, om 5 år så har vi GT6 og Forza 6 å diskutere :D

Lenke til kommentar

Det er en ting men se her da: http://www.justin.tv/afflictedstudio/b/274586610

 

Jeg kan skrive en lang liste over ting som er feil her :p

Det her er så langt ifra en simulator som du får det. Elendige lyder, 0 fysikk på kjøringen. Kræsjer du i en annen bil så reagerer bilene som en bumpy bil på tivoli.

Musikken er grusom, merkelig valg dem har gjort på menyene. Rotete meny med events som krever ditten og datten. Håpløst særlig med all loadingen mellom hver skjerm. Nettspillingen bar preg av folk som utnyttet 0 fysikk, de la seg inni hverandre i svingene for å bli dytta framover i svingen. Sjokkert over at det fikk 8/10 av IGN, er spent på om gametrailers rater dette bra. Det kan de umulig gjøre.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

At folk forventer at ett spill skal være perfekt etter 5 år i utvikling er jo helt latterlig! Bare se på andre spill som ff13 og Too Human. Spillene har vært under utvikling så å si like (too human var vell under utvikling i nesten 10 år og ff 13 i 5 år) lenge men de var uansett dårlige (for de fleste) fordi folk forventet alt for mye av spillene. Jeg har spillt spillet i 4 timer og jeg stor koser meg. Kanskje fordi jeg ikke forventet så alt for mye av spillet?

Lenke til kommentar

Jeg forventet ikke altfor mye, men jeg forventet like mye som det Forza 3 klarte. Det kan da være for mye å forvente? Altså, spillet i seg selv er bedre enn Forza på karriere delen. Men når menyene er så lite innovative og grafikken så svak, så er det klart man blir skuffet. Jeg driter i om spillet har brukt 5 år eller 10 år. Faktumet er at Turn 10 har klart å slippe tre fullverdige spill (Forza, Forza 2 og Forza 3). Mens PD har fokusert på GT5 i mellomtiden, og likevell så klarer Forza 3 nesten å levere samme kvalitet på produktet. Selvfølgelig kan jeg forvente mer enn Forza 3. Ingen har snakket og skrevet noe om perfekt av det jeg har fått med meg, men det finnes da grenser på hvor polert et spill kan forventes etter noen års utvikling når konkurrentene klarer dette med kortere utviklingstid.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, når PD gang på gang sier de vil utsette release for "den siste finpussen", og sier at "spillet kan lanseres når som helst" i evigheter såpass lenge så jo, DA FORVENTER JEG PERFEKT!

 

Eller, i alle fall uten alle de store manglene det har nå.

 

GT5 virker på mange måter som bilversjonen av ett japansk dating spill. Veldig mye fokus på å ta bilder, vise replays og slikt og kanskje for lite på innholdet - jeg mener, de hadde hatt cockpitview på langt flere biler om ikke de hadde feilprioritert på ett eller annet punkt!

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Ser ut som at eg gjorde en god avgjørelse i å la vere å kjøpe dette spillet her ved lansering ihvertfall.

 

EDIT: Mye av grunnen til at folk reagerer er vel fordi vi har Forza serien, og ser man utviklingstiden på denne serien kontra GT5, kan man jo spørre seg sjøl om hva som egentlig skjer hos Polyphony og om prioriteringene som har fått fokus i GT5 er de rette.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...