Gå til innhold

Spill ID - Finn navnet på et glemt spill (Fra Innlegg.no)


Anbefalte innlegg

Hei. Da var det jeg som trenger hjelp, etter å ha lett lenge. Det er ganske lenge siden jeg spilte spillet, og det sitter som et vagt minne, men her kommer det jeg husker.

 

Det foregår på en øy, jeg er ganske sikker på at man spiller en strandet person. Enten et menneske eller en hund, er litt usikker der. Det er 2D, pek og klikk. Fargene er ganske sterke, og en av tingene jeg husker det gikk an å gjøre er å hugge palmer på stranden og bygge trehytter. Det er mulig at spillet heter noe med Robinson Crusoe, men jeg er ikke sikker. Perioden da jeg mener jeg spilte dette er fra 1996-2000, men kan godt være både eldre og nyere. Om spillet var på norsk eller engelsk husker jeg ikke. Var forresten til windows, 95 eller 98 tror jeg.

 

Håper noen kan hjelpe meg! :)

 

Jeg fant nettopp et spill på loftet som heter "Robinson - Et spennende overlevelsesspill". Overraskende nok virket det på Windows Vista av alle ting :D

 

Det er hvertfall den versionen jeg tenkte på :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje litt flaut men, Spillet går ut på å bygge en sånn evil lair base! Det hele fåregår i litt sånn theme hospital stil der du rekruterer minions gjør slemme oppdrag rundt om i verden beskytte vulkan øya di og leier inn spesial minions med spuer krefter! Jeg kommer bae ikke på hva spillet heter!! Takker og bukker for svar!

Evil Genius?

Takker og bukker:-) Elsker å være slem!!!

 

Hehe..husker dette spillet...det er helt genialt! Som en fantastisk klisje mellom James Bond og Austin Powers, hvor du bygger ditt classy "volcano lair", mwhaha! Anbefales på det sterkeste om du likte spill som Dungeon Keeper, theme hospital og den type:) Ingenting som å ta over verden fra sin hemmelige base med hjelp av henchmen og folk i gule overtrekksdrakter med hjelm, mens du sloss mot superagenter:D Bare synd at det er ingen main character med en hvit pusekatt:P

Lenke til kommentar

Hehe, Evil Genius var ikke så gale nei. Men det var av og til ganske frustrerende, spesielt når du blir angrepet av flere superagenter på en gang, eller når den russiske henchmanen din bestemmer seg for å begynne å skyte med bazooka inne i basen din. facepalm.gif

 

EDIT: Så det ikke blir helt off-topic - jeg leiter etter et spill:

- Det handler om neandertalere / huleboere - du er en av dem

- Det er ikke Prehistorik eller Ugh

- Det er mer som en simulator; du må spise, kan kle på deg, har inventory, o.l.

- Det har et eventyrspill-lignende brukergrensesnitt, der du kan styre med musen (tror jeg) og du kan også skrive inn hva du skal gjøre

- Jeg spilte det som en demo fra et eldre spillblad

Endret av KMK
Lenke til kommentar
Det var et spill jeg spilte for en del år siden. Så vidt jeg husker så var det et plattform spill der man skulle velge mellom å to kaniner som kan kunne spille som. De hadde noen slags laser/plasma pistoler. slik jeg husker det var det ganske god grafikk til å være den tiden..

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Jazz_Jackrabbit_(video_game)

 

Jazz Jackrabbit, tilfeldigvis laget av samme mann som er producer av Gears-serien ;)

Lenke til kommentar

høres kanskje dølt ut, men spilte ett spill engang som gikk ut på å frakte mennesker ut av ett kjøpe senter eller lignende, man kunne bruke forkjellige teknikker på å få dem videre, blant annet å skyte noen av dem..tror det var ett plattform spill. Jeg prøver å finne igjen dette spillet, noen som kanskje vet hvilket spill det er?

det er ett 123spill type spill.

Lenke til kommentar

Jeg leter etter et spill jeg spilte for noen år tilbake, jeg tror det fulgte med en Komputer-CD, Det var et actionspill sett ovenfra og ned, og man skulle slåss mot aliens. Om jeg husker riktig starter første bane med at man er på utsiden av en base, og resten av banene utspiller seg da inne i den basen. Jeg husker det var plenty med forskjellige våpen og monstre, og det var også ganske vanskelig. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hva ett spill heter. Husker dette:

 

- Lillefot Spill

- En T-REX

- Ett stort fotspor

- En labyrint

- Dårlig grafikk (Windows 98/95 Spill tror jeg)

 

 

Jeg husker det spillet :lol: Tror det het lillefot og den forbudte dalen eller noe i den duren

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...