Gå til innhold

Mass Effect 2 - Utforsk og diskuter Sci-Fi kjempen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg har misforstått men uansett - det ser teit ut. Dessuten er det merkelig det ikke slår noen å kanskje si i fra at du faktisk har anlagt et alvorlig tilfelle av røde øyne.

 

Om jeg skrur ned vanskelighetsgraden i spillet, kan jeg da skru den opp igjen når jeg begynner med Lair of the Shadow Broker-DLC'en og få achievementen for å ha gjennomført den på hardcore eller høyere? Sitter fast på et oppdrag jeg ikke har mulighet til å unngå, og jeg har greid å "lagre spillet mitt opp i et hjørne". Jævlig irriterende, men sånn får det vel bli. Gidder ikke bruke enda flere timer på å dø på den samme flekken.

Lenke til kommentar

Om jeg skrur ned vanskelighetsgraden i spillet, kan jeg da skru den opp igjen når jeg begynner med Lair of the Shadow Broker-DLC'en og få achievementen for å ha gjennomført den på hardcore eller høyere?

Skal gå fint om du skrur den opp før du snakker med Liara for å starte oppdraget. Visstnok; jeg har ikke testet det.

Lenke til kommentar

For å få achievement for å fullføre spillet på Insanity så kan du ikke endre settingen. Finnes det achivement for å fullføre spillet på hardcore?

 

Nei, bare for insanity. Derfor vurderer jeg å sette ned til easy for å bli ferdig med så mye som mulig av den Sentinel-dritten. Trenger ikke snakke med Liara før jeg er på slutten, så det burde gå an å skru tilbake på hardcore før jeg gjør det.

Lenke til kommentar

Insanity er ikke så vanskelig, men jeg anbefaler at man spiller igjennom på soldier for å plukke opp snipern(legion-snipern) man finner som soldier(og infiltrator?) på første collector-skipet. For å så runde spillet en gang, og forsette på den i et nytt spill på insanity. Den snipern pluss barrier som ekstra-ability var en livredder.

 

Pluss man må huske å utnytte en paragon/renegade situasjon for å spare tid/"krefter" på det.

Lenke til kommentar

Å gå ned til normal var jo på grensen til å være kjedelig, men det ble faktisk mye mer morsomt å være Sentinel da egenskapene jeg bruker (særlig Warp) faktisk gjorde noe mot fienden fremfor å bare kile dem litt under haka og bulke barrieren deres litt.

 

Satte det opp på hardcore igjen så fort jeg landet på Illium, ble venn med leiemorderen i dag og tenkte jeg skulle ta Lair of the Shadow Broker i morgen. Etter det setter jeg spillet ned på normal igjen bare for å bli ferdig med gjennomspillingen, 2 måneder på rad i Mass Effect-universet begynner å bli nok. Skal jeg spille gjennom på hardcore og insanity skal jeg definitivt bruke Soldier.

Lenke til kommentar

For min del er det mest det med våpnene og lagkameratene som er viktigst.

 

Våpnene er, som det står i den artikkelen, fullstendig uinteressante i ME 2, og kanskje den største skuffelsen i forhold til ME. Jeg elsket å hele tiden lefle med våpnene mine, se om jeg fikk noe bedre og forandre amo etter hvilke fiender jeg sloss mot. Det ga et mye bedre inntrykk av å være et rollespill. Og når jeg ikke lenger trenger å bry meg særlig om våpnene mine føles det ikke egentlig som et skytespill heller, hvor du føler du bør ha en viss kontroll på arsenalet.

 

Angående lagkamerater er 12 alt for mange. Ikke at jeg egentlig føler at noen av dem er direkte dårlige eller unødvendige, men det finnes ingen grunner til at man skal gidde å bruke alle sammen. For eksempel er det meningsløst å gå rundt med Miranda når man er Sentinel selv, for da får du bare en karakter som er en kopi av deg. Og da er det bedre å fylle på med noen som har andre ferdigheter for å få et så bredt nedslagspunkt som mulig. At de i tillegg ikke er veldig "levende" ombord på Normandy er også en bakdel, å prøve å snakke med Garrus mens han fortsatt er opptatt med kanonene er liksom så døvt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...