Gå til innhold

Mass Effect 2 - Utforsk og diskuter Sci-Fi kjempen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kan man se en preview av Genesis, den interaktive historien/tegneserien (først og fremst) ment for PS3-folket, som ikke får ME1:

 

http://www.youtube.com/watch?v=cvvAe_KGovs&feature=player_embeddedl

 

http://www.youtube.com/watch?v=YRUTDRb0jbI&feature=player_embedded

 

 

Skal si det går unna. Tviler vel på om valgene vil virke særlig meningsfulle. Men noen av dem er i det minste der.

Lenke til kommentar

For min del virket de veldig overfladiske når de ble gjort sånn. Man får ikke noe forhold til Wrex for eksempel. Mitt syn er farget av at jeg har spilt ME, så jeg vet hva jeg savner. For de som ikke har gjort det kan det hende det er bra nok.

 

Uansett ålreit at de lager en slik, det er en grei måte å komme seg gjennom det grunnleggende for historien uten å lese seg ihjel på nettet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er ganske utvilsomt mye, mye bedre å spille eneren, om man har mulighet til det.

 

Tegneserisaken funker dårlig som en erstatning. I beste fall er den bedre enn ingenting. Vitkigst, den interaktive biten hvor man faktisk foretar de vesentligste valgene får man (ihvertfall foreløpig) bare på PS3.

 

Starter man på ME2 med en fersk Shepard (gjelder PC og Xbox) , så får man ikke tatt disse og heller ikke div. andre valg, de er tatt for deg. Og default-valgene er "kjipe" på den måten at spilluniverset mangler noen bikarakterer og menneskeheten er generelt mindre populære i det galaktiske samfunnet. Høres sært ut, men her er det også det å ha spilt ME1 kommer inn.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Er det viktig at jeg spiller igjennom eneren for å spille toeren? Gjør det noe på spillopplevelsen, eller kan jeg bare se de 2 videoene som ble postet over?

 

Jeg spilte gjennom ME2 uten å ha fullført ME1, og jeg følte ikke at jeg gikk glipp av så mye. De har lagt til rette i ME2 at man kan spørre om ting man ikke vet om, og da har man en ganske grei oversikt på det viktigste etter hvert.

 

Jeg elsket ME2 etter fullførelsen, og det førte til at jeg spilte gjennom ME1, før jeg nå kjører gjennom ME2 igjen. :)

 

Du klarer deg uten, men det er selvfølgelig en bonus hvis du har muligheten til å spille begge.

Endret av Villanden
Lenke til kommentar

ME2 virker mye fattigere om du ikke importerer. For min del var nesten alle default-valgene feil i forhold til det jeg valgte i ME1, så jeg gikk for reinstall og ny gjennomspilling av ME1 da jeg hadde spilt halvveis gjennom nummer to uten å først importere (selv om man kan laste ned saves). Gamle ME1-saven forsvant i en nødformatering, ellers hadde det naturlig nok ikke vært noe problem :p

 

Da jeg så begynte med ME2 på nytt, nå med importert save, dukket det opp massevis med detaljer, referanser og små hendelser som alle tidligere var kuttet fordi jeg ikke hadde importert. Ingenting av det påvirker det grunnleggende gameplayet, men... The devil is in the details.

Lenke til kommentar

Grunnen til at Default-Shep ikkje hadde like mange detaljar som Importert-Shep er fordi Default-Shep er Renegade. Og Renegade-Shep liker gjerne å avslutte ting på staden (og da helst med staden), som gjer at det er fleire "lause trådar" i ME2.

Når eg importerte ein Renegade-Shep så merka eg ikkje så mykje forskjell frå Default-Shep (nokre side quest som Default ikkje hadde fullført, men alle dei viktige beslutningane var mykje det same), så viss du planlegg å spele ein Renegade-Shep er Default like greitt, viss bonusane frå å importere ikkje er så altfor viktige (og det er dei strengt talt ikkje).

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar

Bare jeg som syns de har fjernet mye av moroa ved å være Sentinel i ME 2? Det tar jo så lang tid å lade opp igjen enkelte av evnene, og du har ikke akkurat kjempegode våpen tilgjengelige heller. Spiller på hardcore, og møter en del vorcha som jo regenererer helsen sin. I dette tilfellet til fullt før jeg har fått tømt magasinet og ladet på nytt.

 

At det i tillegg kreves at de evnene du bruker skal fly frem og faktisk treffe målet uten å gå i veggen først er enda mer irriterende.

Lenke til kommentar

Whaat? Sentinel er jo kanskje den gøyaste classen i spelet! Du har Power Armor, som gjer at du kan berre ta insane mengdar med skade før du må i cover (fungerar perfekt med shotgun), du har Warp som er ein av dei nyttigaste abilities i heile spelet (damage + stopper health regeneration + funker mot barriers og armor), du har Overload som også er veldig nyttig, og du har Throw og Cryo Blast, som begge er nyttige viss dei blir brukt godt.

 

Det beste med Sentinel er nok korleis du kan vere så mykje. Du kan bruke Shotgun og Power Armor og vere heilt oppi fienden, du kan halde tilbake, ta ned shields/barrier/armor og støtte companions, eller du kan berre ha ein mix av dette!

 

Den einaste klassen som er like gøy (eller kanskje til og med gøyare) må vere Infiltrator. Den kjedeligaste syns eg var Engineer.

Lenke til kommentar

Du kan velge en ekstra våpenklasse litt uti spillet, og spesialiserte klasser (Soldier, Vanguard, Infiltrator) kan velge en unik oppgradering til primærvåpenet sitt, altså Shotgun og Sniper Rifle for henholdsvis Vanguard og Infiltrator. Soldier kan velge alle tre, men er også den eneste klassen som kan få oppgradert Assault Rifle.

 

Selv foretrekker jeg en Adept med Assault Rifle.

Lenke til kommentar

Du kan velge en ekstra våpenklasse litt uti spillet, og spesialiserte klasser (Soldier, Vanguard, Infiltrator) kan velge en unik oppgradering til primærvåpenet sitt, altså Shotgun og Sniper Rifle for henholdsvis Vanguard og Infiltrator. Soldier kan velge alle tre, men er også den eneste klassen som kan få oppgradert Assault Rifle.

 

Selv foretrekker jeg en Adept med Assault Rifle.

 

Ah ok. Uansett er Sentinel en dårlig klasse. Mulig den blir bedre etter hvert, men fra starten er den rimelig skral. Å belage seg på å bruke biotiske evner for så å bli amputert av lange ventetider (og svake krefter i tillegg) når det er disse du i stor grad er avhengig av er bak mål. Når de i tillegg lett unngås av fiendene dine er det enda verre.

 

Som sagt, jeg spiller på hardcore. Var nettopp og hentet Archangel, og overload er ikke en gang kraftig nok til å ta halvparten av skjoldet til fiendene som kom etter meg. Dessuten virker ikke overload på våpen lenger (med mindre det kommer med flere nivåer), noe som gjør den enda dårligere. Power Armor ryker etter 8-9 skudd, som er fint lite når du er nærmest omringet, særlig fordi den okkuperer mye tid du kunne ha brukt på å bruke andre krefter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...