Gå til innhold

Mass Effect 2 - Utforsk og diskuter Sci-Fi kjempen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har såååå lyst til å begynne med ME2 etter jeg hørte all GOTY podcastene til Giantbomb, men har lyst å fullføre ME1 først. Dessverre klarer jeg ikke ME1. De latterlige unødvendige kjøresekvensene hvor du blir bombardert av en haug rakettidioter ødelegger hele spillet for meg.

Er det slik at jeg MÅ fullføre ME1 først eller kan jeg gå løs på ME2 med engang?

Lenke til kommentar

Spillet blir en del morsommere og føles mer gjennomført (the devil is in the details osv.) hvis du importerer. Alle mako-seksjonene er gjennomførbare med litt kreativ bruk av hit and run-taktikker. Dersom det viser seg helt umulig, så finnes det arkiver på internett hvor du kan laste ned en save å bruke. Bare å finne en med de avgjørelsene og bakgrunnen du ville ha valgt, legge i save-mappen til ME1 og kjøre på. Du får velge utseende og klasse om igjen uansett, så det eneste du eventuelt mister er ditt custom utseende fra eneren.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Ah Takker. Skulle jo nesten ha gjennomført spillet da. Får bare slite meg igjennom. Kan ikke være så mange partier med Mako. Fant forævrig ut at Hit and run funket bra. Eller evt Pedal to the metal. Overfører du slike saves på minnestick og putter i xboxen? Kunne vært moro å hatt det for å prøve andre med andre valg. Tviler på at jeg fullfører ME1 mer enn en gang.

Lenke til kommentar

Plattform betyr litt. På PC er det lett å låne en annens ME1-karakter (masseffectsaves.com). Det skal lite til å finne noe "bedre" enn defaulten. Selvfølgelig får man fortsatt ikke den samme tilknytningen til figuren, men i det minste har man noen flere valgmuligheter.

 

PS3-versjonen skal få en "interactive comic" som lar spilleren gjøre noen ME1-valg for ME2. Ser det er blitt påstått at Xbox og PC-spillere vil få tilgang til denne, men isåfall tydeligvis ikke med en gang.

 

Så anbefaler vel egentlig å holde ut ME1. Unngå sideoppdrag (bonus: Unngå mye Mako-gameplay) og spillet er kjapt unnagjort.

Lenke til kommentar

Jeg har selv omsider fått spilt dette nå, og er på min tjuefemte time. Liker spillet utrolig godt, men det er ikke til å komme unna at jeg savner store deler av Mass Effect i spillet. At de velger å fjerne enkelte elementer er greit, og å ønske å tilføre serien noe nytt er fint - dessverre er kampene som nå er blitt mer viktige mindre interessante i mine øyne.

 

Før valgte jeg lagsmedlemmer etter skills og våpen, nå fler jeg at det spiller en mye mindre rolle fordi jeg føler at jeg ikke har den samme kontrollen over kampene som jeg hadde i det første spillet. Nå flyr de to jeg har med meg mye mer rundt på egenhånd og herjer og jeg syns det er fryktelig synd. Jeg savner også det å kunne egendefinere våpnene etter behov, nå er det jo totalt uinteressant hva våpenet heter og gjør. Ikke føler jeg at skytinga fungerer spesielt godt heller, coversystemet er dårlig gjennomført og kameraet er alt for nærme Shepard. Jeg er interessert i hvor mange fiender jeg har rundt meg og hvor de er, ikke hvor fine våpnene til Shepard er på kloss hold.

 

Føler kanskje at de ikke har laget et godt skytespill og med seg i fallet også dratt ned rollespill-kvalitetene til Mass Effect.

 

Men det er til gjengjeld alt jeg har å sette fingeren på. Jeg elsker universet, karakterene (selv de jeg hater) og kvaliteten som ligger bunnen av produksjonen er overveldende. Angrer bare på at jeg valgte å spille som Soldier.

Lenke til kommentar

Jeg brukte soldier slik som Misteltein foreslår. Miranda og Garrus brukte jeg oftest, men óg Mordin og Grunt. Concussive Shot er til tider uvurderlig! Var forøvrig ingen plasser som var mer vanskelige enn andre, ikke like mye som første gjennomspilling. Første gang man er i Collector-skipet er fortsatt et h*lvete, men å gå for de som ikke er Harbinger samtidig som man svekker Harbinger er nøkkelen. Tar man Harbinger èn gang må man ta ham igjen opptil flere ganger hvis man ikke tar noen andre. Sørg også for å levle opp Unity!

Lenke til kommentar

Miranda er fin å ha for helsebonusen, men eg endte med å bruke to companions med sniper rifle på insanity, sidan dei med det våpenet lar være å løpe fram for å daue heile tida. Makan til suicidale lemmings skal man leite lenge etter...

Man trenger jo heller ikkje å bry seg med å ha et balansert party, sidan biotics er såpass ubrukelig på alt over normal. Egentlig litt teit at 3 soldier-typar er det beste insanity-partyet.

Lenke til kommentar

Synes egentlig det meste gikk veldig greit på Insanity, men jeg slet veldig på kolonien som ble angrepet halvveis gjennom spillet, og på Collector skipet etterpå. Det som gjør det vanskelig er de gutta som kaster shockwave etter deg (lenge siden jeg har spilt nå, husker jo nesten ingen navn!), etter min erfaring i alle fall. Alt annet gikk stort sett meget greit.

Lenke til kommentar

Fullførte spillet nå, og jeg er jævlig skuffa over måten slutten utspant seg på. Legger det i spoiler jeg.

 

 

At jeg mistet Jacob var greit, den så jeg komme. Derfor valgte jeg også ham som døråpner fordi jeg regnet med at det ville være et selvmordsoppdrag. Jeg bruke ham lite, og jeg spiller ikke Mass Effect-serien for å være sammen med mennesker. (Da spiller jeg heller The Sims :p) Verre var det at Thane ut av det blå døde.

For det første likte jeg godt Thane, og derfor hadde jeg ham også på laget mitt som en av de to jeg kunne ta med meg. For det andre liker jeg forbanna dårlig at et lagsmedlem dør når jeg ikke har tilsynelatende mulighet til å påvirke hvilket det er. Heldigvis lever både Garrus og Tali, de har vært med før og det gleder meg at de får være med i nummer tre også.

.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...