Gå til innhold

Mass Effect 2 - Utforsk og diskuter Sci-Fi kjempen


Anbefalte innlegg

Faktisk aldri prøvd Sentinel, fordi jeg synes det virker litt kjedelig, så den diskusjonen holder jeg meg unna. :p

 

Tenker å spille gjennom som Sentinel også en gang. Aller helst skulle jeg hatt en nedlastbar save fra ME1 der ingen romanser var fullbyrdet (oi, så malerisk), sånn at jeg kan velge Tali i ME2 uten å bedra noen... Men i verste fall får jeg spille ME1 enda en gang, og lage en sånn save selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sentinel i ME 1 er dritkult faktisk. Selv hardcore ble en tur i parken etter en liten stund, og det til tross for at jeg dytta de fleste poengene mine inn i Renegade-linja frem til den var over halv-full. At det gikk såpass bra kan skyldes at jeg har den 250 kills med maskingevær og følgelig kan trene meg opp på den, noe Sentinel ikke egentlig skal i følge menyen i starten.

Lenke til kommentar

Jack Wall fortsetter ikke som komponist i ME3. Clint Mansell som lagde soundtracket i "Black Swan" og "Requiem For a Dream" blir den nye.

 

Film Composer Clint Mansell to Score Mass Effect 3

 

Jack Walls egen kommentar på Bioware forumet.

 

Dear People Who Love Mass Effect -

So...maybe it's time to actually say something?

 

Working on the Mass Effect series was epic. It was mind-bending, soul-coughing, astral-plane traveling delicious loveliness - all the way. The games themselves are works of art. I wouldn't change one note of it that myself, Sam, David, Richard or Jimmy wrote. As you may have noticed by now, I am not returning to score the final game. The reasons are much too complicated to explain here, but suffice to say that the people at BioWare and I are still friends and we all really still like each other a lot. More importantly, the score for ME3 will be great and even more important than that, the game will liikely be (being BioWare and all) super duper fantastic.

Clint Mansell is cool. Enjoy.

Oh and thanks to everyone for the kind words here and over the years. For those of you who didn't say nice things, that's cool too. I'm still searching for the perfect chord. If you guys see it laying around, let me know, ok?

See you in another game in another crazy universe!

 

-Jack

 

Er litt skeptisk til dette selv da soundtrackene til ME og ME2 er fantastiske.

Lenke til kommentar

Clint Mansell er ein fantastisk komponist, ingen tvil om at Wall gjorde ein bra jobb, men eg har trua på at Mansell kan gjere ein minst like bra jobb.

 

Du kan velge en ekstra våpenklasse litt uti spillet, og spesialiserte klasser (Soldier, Vanguard, Infiltrator) kan velge en unik oppgradering til primærvåpenet sitt, altså Shotgun og Sniper Rifle for henholdsvis Vanguard og Infiltrator. Soldier kan velge alle tre, men er også den eneste klassen som kan få oppgradert Assault Rifle.

 

Selv foretrekker jeg en Adept med Assault Rifle.

 

Ah ok. Uansett er Sentinel en dårlig klasse. Mulig den blir bedre etter hvert, men fra starten er den rimelig skral. Å belage seg på å bruke biotiske evner for så å bli amputert av lange ventetider (og svake krefter i tillegg) når det er disse du i stor grad er avhengig av er bak mål. Når de i tillegg lett unngås av fiendene dine er det enda verre.

 

Som sagt, jeg spiller på hardcore. Var nettopp og hentet Archangel, og overload er ikke en gang kraftig nok til å ta halvparten av skjoldet til fiendene som kom etter meg. Dessuten virker ikke overload på våpen lenger (med mindre det kommer med flere nivåer), noe som gjør den enda dårligere. Power Armor ryker etter 8-9 skudd, som er fint lite når du er nærmest omringet, særlig fordi den okkuperer mye tid du kunne ha brukt på å bruke andre krefter.

 

Å seie at den er ein dårleg klasse blir heilt feil, det er ingen "dårlege" klassar i ME2. Bruk dei rett, og alle er gode.

 

Å seie at du har svake krefter verker rart, Warp og Overload er to av dei nyttigaste abilities i spelet, og Sentinel kan ta ned alle slags forsvar. Du seier du ikkje tok halvparten av skjolda med Overload, hadde du oppgradert Overload? Ingen skills er spesielt gode før dei blir oppgradert ;)

På trinn 3 og 4 så funker det på våpen også, og gjer henholdsvis 3 og 6 sekunder med "Weapons Overheat Length".

 

Oppgrader Tech Armor (beklager for at eg gav feil namn tidligare) til Power Armor (offensive Sentinels bruker nok heller Assault Armor though, men til og med det gjer +75% shield strength, og når den går ned får du ein boost på 50% shield i ei kort stund, nok til å komme deg i cover) og du får +100% Shield Strength. Dette gjer at du kan vere dobbelt så lenge ute av cover, noko som uten tvil er nyttig. Ein Q&Q Sentinel kan bevege seg nærare fienden, mens ein Sniper-Sentinel (eventuelt ein Assault Rifle-Sentinel som er litt defensiv) kan bevege seg meir, og dermed flanke fienden. Tech Armor gjer deg ikkje udødeleg, men den auker mobiliteten og overlevelsessjansen din på slagmarka drastisk.

 

Og Warp er og blir ein av dei nyttigaste abilities, det er nok den eg bruker mest, enten karakteren min har den sjølv eller det er companions. Skader Armor, Barriers og Health, og kan brukast til å detonere andre Biotics.

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar

@Flosshatt: Selvfølgelig forventer jeg ikke å være Gud med karakteren min riktig enda, og siden jeg spiller på mer enn normal forventer jeg heller ikke at de faller som fluer. Men jeg hadde det langt morsommere når jeg spilte som Soldier, for da kunne jeg gjøre ting der og da, ikke vente på at ferdighetene mine skulle bli klare. Vet også at ferdighetene mine blir bedre over tid, men det er en fattig trøst for det er nå jeg spiller, og da er det nå jeg forventer å ha evner nok i forhold til utfordringene.

 

Jeg syns i grunnen ikke lydsporet til Mass Effect er så all verdens. Et par ålreite låter, men det er ingen låter i det spillet jeg husker så fort jeg har skrudd det av. For de som er litt usikre på hvem Mansell er er det han som har komponert Lux Æterna, som er brukt i utallige film- og spilltrailere siden den debuterte i Requiem for a Dream. Ser frem til å høre hva han har å by på i dette spillet!

Lenke til kommentar

At arrene mine ikke gror er greit, det er jo liksom forståelig. men røde øyne? Ser jævlig dumt ut for det første, for det andre lurer jeg på hvor de kommer fra? Er jo gjort rimelig klart at Shepard er like mennesklig som i ME, og der var det da ingen half-assed Terminator-kopi å spore.

 

Vet om medbay-utvidelsen men jeg syns arrene kledde den sinte kommandøren min ganske godt så jeg har ikke brydd meg noe mer med den. Verre med de idiotiske øynene hennes.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Spillet svarer på hvor arrene kommer fra, og hvorfor de blir verre for en hardcore renegade (om man kjøper det er en annen sak). Og Shepard er fortsatt Shepard, men "oppgradert" .

 

Øynene er vel samme sak, implantater og rusk for å reparere og oppgradere Shepard. Tipper Reaper tech var involvert, uten at jeg kommer på noen klare hint i den retning i ME2. Den nye tegneserien avslører ihvertfall at The Illusive Man

selv har opplevd å bli utsatt for en Reaper-innretning

.

Lenke til kommentar

Arrene syns jeg bare en en fin moderering, BioWare har vel hatt et ønske om å beholde litt tradisjonelle rollespillelementer hva karakterprogresjon angår, og ingen ting viser vel mer bad assery enn noen arr. Røde øyne burde vært forbeholdt fotoshooten etter fyllerunden med Dr. Shakwas.

 

Shepard er forøvrig ikke oppgradert, det spesifiseres tidlig i spillet når Miranda sier hun ønsket å gjøre det men Illusive Man nektet fordi han ville ha Shepard slik Shepard var når han/hun døde. Nå kan det jo hende det er løgner ute og går, men da virker det jævlig klønete gjort at det bare vises om Shepard er renegade og for gjerrig til å fikse på ansiktet sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...