Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg håpar du bryr deg meir om folka du jobbar med enn det min gjer.

 

Nå jobber jeg mest i forhold til EØS/utenlandske trygdemyndigheter og det er sjelden noen er avhengige av meg for å få pengeutbetalinger. Dagpengesaker har jeg ingenting med. Det er også å viktig å skille mellom NAV og sosialen. Dagpenger er noe man har opparbeidet seg rettigheter til, det er ikke sosialhjelp. Enten så har man rett til dagpenger eller så har man ikke det, så det skulle være ganske klare saker.

Lenke til kommentar

Vel, saksbehandlerne skal bare eksekvere regelverket. Det er ikke deres jobb å mene noe som helst om en person under 25 har krav på dagpenger, hvis det faktisk er opparbeidet rettigheter. Men nå er det heller ikke sånn at NAV lokalt kan velge og vrake i gode saksbehandlere, det er det altfor mange lokalkontorer til, og det sitter mye rart rundt omkring. Hvis man ikke får noe man har krav på kan det være greit å få en advokat innen trygderett til å se på saken.

Lenke til kommentar

Noe av poenget med alle trygdeytelser er at de skal oppleves som mindre fristende enn vanlig lønn, samtidig som nødvendighetene blir dekt. Forventningene til trygdeordningene i Norge er høye, for det er ikke mange - hvis noen - trygdesystemer i Europa som er like generøse. Men så er også skatter og avgifter i særklasse, så det skulle egentlig bare mangle. Dessverre er ikke noe av dette spesielt fremtidsrettet. Samtidig som man behøver høye skatter og avgifter for å betale for alle som ikke jobber (flere enn de som jobber), bidrar dette i tur til at det blir mindre vekst og dermed et vanskeligere arbeidsmarked, som igjen fører til at man må ha enda mer penger til trygdeytelser. Det er en ond spiral hvis åpenbare konsekvenser blir holdt tilbake av den enormt lønnsomme olje- og gassindustrien, som sosialistene paradoksalt nok motarbeider. Dette er ikke et lett land å bli klok på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du klarer deg kommer veldig ann på hvor du bor da, jeg hadde ikke klart meg med under 6000 i mnd i Tromsø. Bare boutgifter gikk 4500-5000 kr, så skal resten dekke mat og andre utgifter for en mnd? Da skal du leve sparsomt.

Boutgifter og sosial stønad er 2 forskjellige ting. Og du får husleie dekket, uten at det har effekt på hvadu får i livsopphold. Var livsopphold vi snakket om nå

Lenke til kommentar

http://open.spotify.com/track/4rwpZEcnalkuhPyGkEdhu0

 

Tåpelig, repeterende og litt harry, men likevel fascinerende og fengende. Yay

Jeg ser dine forsøk på å bringe tråden tilbake til det normale. Og jeg liker det.

Du mener tilbake til random innlegg om hva man har gjort i dag, og generelt enmer ingen gidder å diskutere? :p

 

@Bundy: Ok.

Endret av Rider_of_Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...