Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noen her faktisk testet Bayonetta-demoen på både 360 og PS3? Jeg har testet begge, og forskjellene er for svarte ikke SÅ enorme som enkelte skal ha det til. Merker litt dobbel-moralisme her, spesielt fra en bruker som nærmest latterliggjør folk som mener at lyd og bildekvaliteten på Zune til 360 ikke er like bra som Blu-ray på PS3. Men når PS3 versjonen av et spill kommer dårligere ut enn 360 versjonen skal det jammen påpekes som en svær greie. Joda 360 utgaven er teknisk bedre, og ut ifra et rent teknisk perspektiv ville jeg valgt den versjonen. Men fra et mer helhetlig perspektiv ville jeg valgt hvilken utgave jeg skulle kjøpe basert på hvor mange venner jeg har på den gitte konsollen, hvilket achievement/trophy-system jeg foretrekker og ikke minst hvilken kontroller jeg liker best.

Lenke til kommentar

Har noen her faktisk testet Bayonetta-demoen på både 360 og PS3? Jeg har testet begge, og forskjellene er for svarte ikke SÅ enorme som enkelte skal ha det til. Merker litt dobbel-moralisme her, spesielt fra en bruker som nærmest latterliggjør folk som mener at lyd og bildekvaliteten på Zune til 360 ikke er like bra som Blu-ray på PS3. Men når PS3 versjonen av et spill kommer dårligere ut enn 360 versjonen skal det jammen påpekes som en svær greie. Joda 360 utgaven er teknisk bedre, og ut ifra et rent teknisk perspektiv ville jeg valgt den versjonen. Men fra et mer helhetlig perspektiv ville jeg valgt hvilken utgave jeg skulle kjøpe basert på hvor mange venner jeg har på den gitte konsollen, hvilket achievement/trophy-system jeg foretrekker og ikke minst hvilken kontroller jeg liker best.

Nå ble det vel bare linket til en artikkel der det stod om forskjellene mellom ps3 vs xbox 360 versjonen. Framerate og lignende. Vet ikke hvem denne brukeren er (kanskje det er meg), men angående zune vs blu-ray så er det jo rett og slett umulig at zune skal være like bra som blu-ray. Med det mener jeg at dd 5.1 ikke er like bra som dts hd, komprimert 1080p er heller ikke like bra som det materiale du får på en blu-ray skive. Når det er sagt, så skjønte jeg ikke helt hva du mente med det "når ps3 versjonen av et spill kommer dårligere ut enn 360 versjonen så skal det påpekes..." Nå er det vel en vanesak at multiplatformspill kjøres glattere på 360'en, så skjønte ikke hva du helt mente der.

 

Til slutt, burde man helt klart kjøpe spillet til den konsollen der man har flest irl venner, og andre kompiser. Samtidig så kan dårlig framerate og hissing screen tearing ødelegge spillopplevelsen, og det er vel derfor mange bryr seg om hvilken konsoll som klarer å vise spillet på best mulig måte.

Lenke til kommentar

grattis med nytt spill mala, gir deg mange timer morro:)

 

 

Jo, grattis med enda ett nytt spill blir det vel:P Har nylig hanket inn GH:Metallica inkl. gitar samt GH2,3 og 5  :rolleyes: Så skulle man etter planeen bruke mange timer på MW2 online og BC2 beta..Og fortsatt ligger det en håndfull andre titler og venter på å fullføres.

 

Alt til sin tid, er vel det de sier!

 

 

Lenke til kommentar
Har noen her faktisk testet Bayonetta-demoen på både 360 og PS3? Jeg har testet begge, og forskjellene er for svarte ikke SÅ enorme som enkelte skal ha det til. Merker litt dobbel-moralisme her, spesielt fra en bruker som nærmest latterliggjør folk som mener at lyd og bildekvaliteten på Zune til 360 ikke er like bra som Blu-ray på PS3. Men når PS3 versjonen av et spill kommer dårligere ut enn 360 versjonen skal det jammen påpekes som en svær greie. Joda 360 utgaven er teknisk bedre, og ut ifra et rent teknisk perspektiv ville jeg valgt den versjonen. Men fra et mer helhetlig perspektiv ville jeg valgt hvilken utgave jeg skulle kjøpe basert på hvor mange venner jeg har på den gitte konsollen, hvilket achievement/trophy-system jeg foretrekker og ikke minst hvilken kontroller jeg liker best.

 

20-30fps vs 60fps er ganske så stor forskjell. PS3 versjonen har også ganske mye dårligere teksturer. Du bryr deg kanskje ikke så mye om framerate? Eller har du kanskje en 100hz lcd tv med interpolering på?

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-bayonetta-faceoff

 

Her kan du lese mer om forskjellene.

 

On Xbox 360, it is a magnificent game, as our import review testifies. On PS3, it looks like an Xbox 360 exclusive that has been dragged unwilling, kicking and screaming across the divide.
Lenke til kommentar

Jeg har vært veldig mye inne på n4g.com i dem siste månedene

Men hva i helvette er gale med spillverden idag

 

Omtrent alle PS3 spill får artikkler mot seg: Why Uncharted 2 flopped? Uncharted 2 is shit, Killzone 2 just average shooter, Resistance 2 is just Halo Half, LBP was just meh. Og det er aldri negative artikkler mot 360en og dens spill, ser jo hva som skjer da. Tror noen er sykelig opptatt å bashe PS3en mens å rose 360en og dens spill...

 

Det er mitt syn på spillverden idag, noe som jeg ser everyday. Why the PS3 hate er ute av min fatte evne, synes den konsollen gjør masse riktig med masse eksklusiver og unmatched grafikk, flott onlinedel osv.

 

Surt det er blitt sånn, skulle ønske vi var mangen år tilbake til gamle generasjonen, der folk respekterte hva dem spilte, nå kan ingen som liker PS3 si noe som helst fint om PS3en og elsker dems spill uten å bli hetset og plaget..

 

Just my two cents..

 

 

Det har blitt en sport å slenge dritt om PS3 på visse nettsider av heller laber kvalitet desverre. Det er blitt slik pga av flere grunner, det øker trafikken på sidene og en skal ikke se bortifra at dem fleste som er aktive på diverse forums er rimelig unge mennesker. Og det er ikke til å benekte at den yngre garde rir på X360 bølgen da "alle" andre vennene har den.

 

Og det er flere grunner til dette, den kom i salg først og den er billig! Men det er i ferd med å snu..det var en artikel for en stund siden enten her på gamer eller db (husker ikke i farten) hvor det ble skrevet at det ble solgt mest PS3 maskiner og spill i Norge for tiden. Hvorfor? Jo vi har det voldsomt godt her i lille Norge så vi har råd til å bla opp litt ekstra...spesielt når det er snakk om folk som er over puberteten som ser og ikke minst forstår hvor mye mer en får ved å kjøpe en PS3.

 

Jeg er på ingen måte noen fanboy for noe spesielt merke men har kjørt denne karusellen i mange mange år nå til kunne klare å være så nøytral som mulig.

 

Og for meg er det et klart bilde som at magen min ikke blir mindre med årene...

 

X360 er for yngre gamere som kun bryr seg om spill.

 

PS3 er for produkt beviste mennesker og er somregel mellom 20-35 år.

 

Litt najivt ja...men det er nok endel fakta her også.

 

Om like mange "eldre" gamere der ute som bla eier PS3 hadde vært like aktive på forums etc som den yngre garden så hadde nok bildet vært noe helt annet. Men somregel vokser en fra ting som forums osv osv...bare jeg som tydligvis ikke vokser helt opp... ;)

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Så folk med begge konsollene er begge deler? Desverre, men å si at en konsoll er for en hvis gruppe er bare bak mål.

 

PS3 er for de som liker sjokolade, mens de som kjøper 360 er de som liker vanilje...

 

 

Vel som jeg skrev så er det noe naivt å beskrive det slik, det er den enkle måten. Men det er jo slik at mennesker kjøper forskjellige ting pga mange faktorer.

 

En av faktorene som spiller inn på hvilke som kjøper hvilke konsoller er bla alder og preferanse område.

 

Her en noen siterte artikler:

 

 

Microsoft tiltrækker i følge undersøgelsen primært mænd i alderen 12-17 og kvinder I alderen 25-34, hvilket minder meget om de tal de fandt frem til i Wii analysen.

 

PlayStation 3 konsollen har den højeste gennemsnitsalder for mandlige brugere, som ligger helt oppe på 18-24, som ifølge Nielsen er på grund af teenagere, som tidligere har ejet en PSX og PS2, er gået skridtet videre og investeret i en PS3 konsol. De kvindelige brugere af PS3 er også oppe i samme aldersgruppe, og tæller derfor primært kvinder i alderen 18-24.

 

Kilde: http://www.wiitech.d...yse-fra-nielsen som igjen har sitert fra Gamedaily.com

 

---

 

 

 

Spill til Sonys Playstation 3 står for 26,3 prosent av totalomsetningen for PC- og konsollspill her i landet. Spill til Xbox har en markedsandel på 17,9 prosent, viser nye tall.

 

Markedsandelen for PC-spill er i år 17,5 prosent etter en salgsnedgang på 28 prosent sammenlignet med fjoråret.

 

Kilde: http://e24.no/naerin...icle3336626.ece

 

---

 

Spillsalget til PlayStation 3 går best, og Sonys flaggskip har en markedsandel på 29,4 prosent. Endelig oppgir også Microsoft tall for spillsalg. Xbox 360 har en andel på 21,3 prosent. Det kan også ha gjort utslag på de gode totaltallene for 360 hadde en andel på rundt 16 prosent i fjor.

 

Kilde: http://gamer.no/arti...articleId=17767

 

---

 

Det er en artikel om hvilke aldersgrupper her i Norge som kjøper hvilke konsoll men 02:21 på natten klarer jeg ikke å finne den igjen. Se om jeg finner den imorra...om ikke noen andre vet hvilke artikel jeg tenker på finner den smile.gif

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

zelda spirit tracks fikk 5 i dagbladet ser jeg. Ønsker meg jo det spillet til jul og merker at jeg faktisk begynner å glede meg til å åpne pakkene :D Me luv ds B)

 

Sambuaren finner det nok under treet ja! Mulig eg sniker meg til en titt etter kvart... :)

 

 

Apropos den evige MS vs Sony-diskusjonen, så synest eg det mest interessante ved den er kva som får folk til å miste gangsynet heilt over noko i utgangspunktet så uskyldig som ein spelekonsoll. Lurer på om det er skrive seriøse artiklar om emnet, det kunne vore artig lesning.

 

Sjøl har vi 360, Wii, DS og PSP i huset, grunnen til at vi ikkje har PS3 er vel mest økonomisk.

Lenke til kommentar

Ser diskusjoner om bayonetta her, jeg prøvde 360 demoen igår, gidder ikke laste ned til ps3. Enkelt og greit for det var ikke min type spill, som pleier å være saken med de fleste spill fra Asia utenom Resident evil, devil may cry og Final fantasy.

 

Det var for confusing, gikk alt for svimmlende fort halvparten av tida og hva er pointet med climax greiene?:p

 

Forresten jeg liker både vanilje og sjokolade, bare ikke bayonetta

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

 

Og for meg er det et klart bilde som at magen min ikke blir mindre med årene...

 

X360 er for yngre gamere som kun bryr seg om spill.

 

PS3 er for produkt beviste mennesker og er somregel mellom 20-35 år.

 

Litt najivt ja...men det er nok endel fakta her også.

 

Om like mange "eldre" gamere der ute som bla eier PS3 hadde vært like aktive på forums etc som den yngre garden så hadde nok bildet vært noe helt annet. Men somregel vokser en fra ting som forums osv osv...bare jeg som tydligvis ikke vokser helt opp... ;)

 

ville nok strengt tatt kjørt behovsanalysen bitte litt annerledes.

 

Wii: For de minste pga mange gode barnespill, men fungerer også utmerket som en familie konsoll eller en type party konsoll for å spille 4 player engang i ny og ne.

 

X360: maskinen for de som hovedsaklig skal ha en konsoll for å spille spill. gjerne også da online. Ellers så har jo nylig zune saken kommet og dette kan jo være med å snu ms i en mer multimedia trend.

 

PS3: maskinen for de som ønsker mer enn en spill maskin. Har man interesse for både spill, bluray og lettere mulighet for mediacenter så er dette absolutt maskinen imo.

 

selvfølgelig kommer preferanser som eksklusive spill og kontrollere inn i bildet også.

Endret av zell
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...