Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MW2 er årets skuffelse for min del, ett godt spill definitivt! Men eg syns rett og slett den herlige følelse MW og WaW gav meg uteble. No har eg ikkje begynt på Assassins Creed 2 enda, men det spill kan bare gå ein vei i forhold til 1`ern, som var virkelig kjedelig.wink.gif

 

Jeg husker diskusjonen vi hadde mens vi spilte Battlefield Bad Company 2 betaen å sa MW2 skuffet :p

Så her jeg er total enig, MW2 skuffet på nesten alle planene, utenom singelplayeren da :)

Lenke til kommentar

jeg lånte dragon age for å se om jeg likte det. prøvde ps3 versjonen og frameraten er så utrolig dårlig. teksturene er litt bedre på ps3 versjonen, men frameraten er uspillbar når det skjer mye på skjermen. Hvis du har 360 så ville jeg gått for den, prøvd den og, den er mye mer stabil. Hvis du ikke har xbox, kjøp det til pc

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Det du sier der kan være feil. Fleste anmeldelsene sier at PS3 versjonen bør du velge viss du har begge konsollene og ikke en monsterpc.

Gi meg en link der de sier det i en anmeldelse? I så og si alle multiplattformspillanmeldelser kommer 360 best ut. Har til gode å lese en der anmelderen anbefaler PS3 versjonen fremfor 360.

Lenke til kommentar

Det du sier der kan være feil. Fleste anmeldelsene sier at PS3 versjonen bør du velge viss du har begge konsollene og ikke en monsterpc.

Gi meg en link der de sier det i en anmeldelse? I så og si alle multiplattformspillanmeldelser kommer 360 best ut. Har til gode å lese en der anmelderen anbefaler PS3 versjonen fremfor 360.

 

Det stemmer det at PS3 versjonen er den du burde velge om du har begge maskinene, X360 utgaven har vesentlig bedre frame rate mens PS3 har vesentlig bedre grafikk.

 

Lens of Truth

 

Gamespot hopp til ca 05:25 for info om konsoll versjon

 

EDIT: Som en ser så ser X360 rimelig ræva ut i forhold til PS3 utgaven, synd at frameraten tuller endel men i et spill som DA så er det bedre med eyecandy en framerate.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

99% av multiplatform spill ser best ut på 360, det kan hende, men vet ikke om jeg er bortskjemt eller hva, har nettopp spilt Ratchet and Clank og Uncharted 2. Nettopp starta opp Assassins Creed 2 og det først som slår meg er at det er skrekkelig stygt. De peneste multiplatform spillene ligger definitivt langt bak de ekslusive spillene i kvalitet, og folk vil ha slutt på ekslusiver? Folk må være gal.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt noen av spillene du nevnte, men jeg er ganske sikker på at AC2 er et sandbox/open world spill. Slike spill vil alltid ha mindre eye-candy enn spill som f. eks Uncharted 2. Dette gjelder også for eksklusive spill:

Crackdown VS Gears of War 2

inFamous VS Uncharted 2

 

Eksklusive spill ser vanligvis bedre ut enn multiplatform-spill, så jeg sier ikke at du tar feil. En sammenligning mellom Assassin's Creed 2 og Uncharted 2 eller Ratchet & Clank gir dog ikke et helt riktig bilde av forskjellene mellom multiplat og eksklusive spill.

Lenke til kommentar

Synes djhero får tragisk lite oppmerksomhet. Det er jo vilt fett B) Håper det er mange plastplatespillere under juletreet i år. Spillet fortjener ihvertfall ikke floppe. Det hadde vært overfett om det kom en Dj hero prodigy pakke. Det tror jeg hadde skjøvet dj hero ut av butikkene lynkjapt..

 

Forøvrig, vil dere se hvordan en ekte dj opptrer (turntabelisme), sjekk her. Helt rått! Det han gjør er ikke tilfeldig for å si det sånn. Her snakker vi hundrevis av timer med øving. Vanligvis pleier de å teipe på steder de skal scratche..

 

http://www.youtube.com/watch?v=u2ZFsQjaOTI

Endret av niggle
Lenke til kommentar

Trodde Fanboyen mente alle multiplattform spill jeg.. whistle.gif

 

 

Ah....ja 99% av multiplattform er "best" på X360...fikk nesten sjokk når jeg leste at Dragon Age var bedre på PS3 :)

Har du testa de to?

 

Frameraten er jo så utrolig lav på ps3 versjonen, bedre tekstur ja, men vil jo helst at spillet skal være spillbart. Og hvorfor er det ikke vitktig med framerate i et så taktisk spill? Skjønner ikke helt, og tror du må se på de bildene en gang til, forskjellen er ikke stor.

 

Men hvis du kan med hånden på hjerte si at du kan spille et spill med fin grafikk på 10fps, enn et litt dårligere grafikkmessig spill på 25 fps. Så tror jeg du aldri har følt hvordan 10 fps kjennes ut som.

 

Syntes det er også utrolig at folk baserer sine egne meninger på uttalser fra fks nettsteder. Har NOEN av dere prøvd begge spillet på begge konsollene?

 

Det er snakk om at PS3en har litt bedre tekstur, det er nesten ikke merkbart. Jeg vil gjerne ha litt dårligere teksturer enn 6 i fps når du slår med masse monstre på engang. Det blir bare frusterende og ødelegger spillopplevelsen.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Trodde Fanboyen mente alle multiplattform spill jeg.. whistle.gif

 

 

Ah....ja 99% av multiplattform er "best" på X360...fikk nesten sjokk når jeg leste at Dragon Age var bedre på PS3 smile.gif

Har du testa de to?

 

Frameraten er jo så utrolig lav på ps3 versjonen, bedre tekstur ja, men vil jo helst at spillet skal være spillbart. Og hvorfor er det ikke vitktig med framerate i et så taktisk spill? Skjønner ikke helt, og tror du må se på de bildene en gang til, forskjellen er ikke stor.

 

Men hvis du kan med hånden på hjerte si at du kan spille et spill med fin grafikk på 10fps, enn et litt dårligere grafikkmessig spill på 25 fps. Så tror jeg du aldri har følt hvordan 10 fps kjennes ut som.

 

Syntes det er også utrolig at folk baserer sine egne meninger på uttalser fra fks nettsteder. Har NOEN av dere prøvd begge spillet på begge konsollene?

 

Det er snakk om at PS3en har litt bedre tekstur, det er nesten ikke merkbart. Jeg vil gjerne ha litt dårligere teksturer enn 6 i fps når du slår med masse monstre på engang. Det blir bare frusterende og ødelegger spillopplevelsen.

 

 

Nei det står i hylla til PS3...har også Pc versjonen og testet den litt.

 

Vel jeg tenkte som så at i et spill hvor ting ikke skjer så fort og en pauser ofte for å få en taktiskt oversikt så var det ikke så viktig. Men som du nevner..nei har ikke testet versjonene opp mot hverandre så jeg vet ikke personlig hvor ille dette er.

 

Men jeg synes bildene en ser på fks Lens of truth er voldsomt mye bedre på PS3 utgaven, og spesielt i et spill hvor det er snakk om mye utforskning og mange spennende områder så vil en jo ha så bra gfx som mulig? Selvf uten at det gjør spillet helt uspillbar..noe det umulig kan være siden annmeldere der ute ikke tar dette opp som et problem? Og når samtlige reviews der ute som har testet alle 3 utgavene sier at om du har begge konsollene og skal velge 1 så er PS3 utgaven den en burde gå for....ja så velger jeg å ta dem på ordet.

 

Men som nevnt nei har ikke testet PS3 utgaven enda..mulig jeg tester det kjapt ikveld bare for å sjekke :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...