Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Jeg har vært veldig mye inne på n4g.com i dem siste månedene

Men hva i helvette er gale med spillverden idag

 

Omtrent alle PS3 spill får artikkler mot seg: Why Uncharted 2 flopped? Uncharted 2 is shit, Killzone 2 just average shooter, Resistance 2 is just Halo Half, LBP was just meh. Og det er aldri negative artikkler mot 360en og dens spill, ser jo hva som skjer da. Tror noen er sykelig opptatt å bashe PS3en mens å rose 360en og dens spill...

 

Det er mitt syn på spillverden idag, noe som jeg ser everyday. Why the PS3 hate er ute av min fatte evne, synes den konsollen gjør masse riktig med masse eksklusiver og unmatched grafikk, flott onlinedel osv.

 

Surt det er blitt sånn, skulle ønske vi var mangen år tilbake til gamle generasjonen, der folk respekterte hva dem spilte, nå kan ingen som liker PS3 si noe som helst fint om PS3en og elsker dems spill uten å bli hetset og plaget..

 

Just my two cents..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hvorfor bry seg? Hvis du tolker artikler som biasede, hvorfor annerkjenne dem? Ting en ser på som åpenbar trolling (i dette tilfelle synes du N4G sin nyhetsfeed er 100% mot PS3, og PS3 alene) burde en bare la være å besøke hvis en blir irritert av det.

 

Tør jeg ellers nevne muligheten om at det ikke er like mye å klage på på Xboxens side? RROD, å betale for Live og støynivået er alle lei av å høre om nå, og hva annet er det å pirke på da?

Lenke til kommentar

Ikke si det er like mye bashing på 360en så PS3en, da har du faktisk ikke fulgt med i timen vil jeg si. Helt siden PS3 ble lansert har den blitt bashet fordi den hadde så lite eksklusiver, tragisk online, osv osv...

 

Jeg vil tilbake til dem dagene man kunne snakke fint om Sony, kan desverre det ikke mer i denne generasjonen... Får bare begynne å overse det.

Siden det er blitt snakkis om at PS3 har så lite eksklusives så vil jeg bare påpeke at det er feil

 

Tar dem 3 beste på begge sidene:

2008

PS3:

Metal Gear Solid IV

Little Big Planet

Resistance 2

360:

Gears Of War 2

Fable 2

Lost Odyssey

 

I 2009 tar jeg dem jeg har skaffet til mine konsoller:

PS3:

Uncharted 2 Among Thieves

Killzone 2

Ratchet And Clank A Crack In Time

Infamous

God Of War Collection

360:

Forza Motorsport 3

Halo 3 ODST

 

Det er derfor jeg blir irritert å se at alle sier PS3 har så lite eksklusiver, og dem er ikke gode nok..

Lenke til kommentar

Jeg leser ikke artikler som enkelte sider publiserer eller som er åpenbart biasede, så det er nok en time jeg har gått glipp av. Kan hende det bare er meg, men jeg har sett mer negativt mot Xbox i år - PS3 har hatt mange gode, gode spill i år, mens det har vært heller labert på Xboxen sin side. Så der ser du hvor forskjellig ting kan oppleves.

Lenke til kommentar

Uff.. N4G er en fryktelig nettside. Communityet er en gjeng med brølende fanboys(sjekk kommentarfeltet til 90% av artiklene). Siden "stjeler" også nyheter og reklameinntekter fra sidene som faktisk lagde artikkelen eller postet nyheten. Det at de linker til Hiphop gamershow burde egentlig være nok til å holde seg unna siden...

Lenke til kommentar

Uff.. N4G er en fryktelig nettside. Communityet er en gjeng med brølende fanboys(sjekk kommentarfeltet til 90% av artiklene). Siden "stjeler" også nyheter og reklameinntekter fra sidene som faktisk lagde artikkelen eller postet nyheten. Det at de linker til Hiphop gamershow burde egentlig være nok til å holde seg unna siden...

 

haaa, ja, lenge siden jeg var på den nettsia der. Jeg ser egentlig helt likt på spill.no og spillmagasinet.no, skikkelig dritt sider :p

Lenke til kommentar

Det er derfor jeg blir irritert å se at alle sier PS3 har så lite eksklusiver, og dem er ikke gode nok..

Det er flere som klager på at det er for få eksklusive til 360, men det er for det meste bare "PS3 fanboys" og folk som kjøper multiplattform spillene på PS3. Jeg personlig synes at PS3 har mange fine eksklusiver, men de mangler fortsatt noen av de som de hadde på PS2. Og da snakker jeg vel generelt sett om Jak & Daxter og Kingdom Hearts.

Lenke til kommentar

Noen av bashen Sony får for sin eksklusiver er noe de egentlig kan skylde seg selv for. De og fansens dem hyper ekelte tittler fra dem opp i skyene. Vi så det med Killzone2 som er ett middelmådig spill med untak av veldig bra grafikk og vi så det med Uncharted2 igjen lekker grafikk men ett spill er mye mere enn grafikk og det er her Sony og deres følgesvenner går rett i vannet. Og dessuten er det en veldig populær hobby å dashe Sonys spill og dere skare av fans som fortsatt tror att Sony har den metselgende konsollen.

 

Så man kan spørre seg hvorfor selger de overhypa Sony spilla så lite, jo forklaringen er enkel med unntak av fanskaren til Sony så ser resten tvers igjennom hypen.

 

Men også eksklusivene til 360 selger dårlig, tror ikke bankkontoen til MS ble noe særlig feitere etter Lost Odyssey, Forza3 for å nevne noen men i motsetning til Sony så har MS noen konsoll selgende spill og da tenker jeg på det overopphypa Halo3.

 

En annen ting man kan stille seg undrende til er hvorfor selger MW2 mere på 360 enn PS3 ? Personlig tror ikke det er bare fordi det finnes flere konsoller fra MS uten men livespilling er bedre hos MS selv om det koster penger å spille hos dem.

Lenke til kommentar

Hvor mye bedre er uncharted 2 i forhold til 1? jeg holder på å bli ferdig med enern, og er ikke fryktelig imponert.. Skytinga funker jo ikke akkurat bra, og kamera er stort sett et helvete.. Det er jo bra, men blir ikke akkurat hekta. Noen spill klarer man ikke legge fra seg, noe jeg LETT klarer med uncharted.

 

Så er problemet. Jeg hadde tenkt å starte på uncharted 2 etter 1. Men så har jeg jo også Dragon age, assassins creed 2, the saboteur og chronicles of riddick liggende uåpna.. Hva skal jeg starte på?

 

Det heller fremdeles mot uc2... Men kribler noe jævlig etter å starte på dragon age og ass. creed 2. Jeg liker å bli ferdig med ett spill om gangen. Derfor jeg ikke har begynt på de andre. Men selvsagt spiller jeg jo f.eks mw2, fifa10 og djhero innimellom slagene :D

Lenke til kommentar

Hvor mye bedre er uncharted 2 i forhold til 1? jeg holder på å bli ferdig med enern, og er ikke fryktelig imponert.. Skytinga funker jo ikke akkurat bra, og kamera er stort sett et helvete.. Det er jo bra, men blir ikke akkurat hekta. Noen spill klarer man ikke legge fra seg, noe jeg LETT klarer med uncharted.

 

Så er problemet. Jeg hadde tenkt å starte på uncharted 2 etter 1. Men så har jeg jo også Dragon age, assassins creed 2, the saboteur og chronicles of riddick liggende uåpna.. Hva skal jeg starte på?

 

Det heller fremdeles mot uc2... Men kribler noe jævlig etter å starte på dragon age og ass. creed 2. Jeg liker å bli ferdig med ett spill om gangen. Derfor jeg ikke har begynt på de andre. Men selvsagt spiller jeg jo f.eks mw2, fifa10 og djhero innimellom slagene :D

 

Syntes det alltid er greit å bli ferdig med spill, så jeg ikke har 5-6 liggende rundt. AC2 og Dragon age er to kjempe flott spill, selvom sist nevnte har litt problemer med framerate på ps3 versjonen, så er det to titler du lett kan investere 100+ timer.

 

Når det gjelder Uc2, så er grafikken flott, og hvordan de forteller historien ganske så bra. Spillet har også MP, det som ødelegger for meg, er hvordan historien tar sin venning, og at gameplayet fortsatt har problemer som 1'ern. Så ble bare til at jeg spilte igjennom en gang

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...