Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Mente såvisst ikke at det at det er tregt og at kontrollen virker "fremmed" har noen sammenheng. Jeg ramset bare opp punkter, men var kanskje litt uklar på det.

Kontrollen er fin og responsiv den, men den har et veldig rart oppsett - føler jeg. I forhold til andre FPS jeg er vant med har Guerrilla laget noen oppsett som jeg ikke føler er idéelle, så misforstå meg rett.

Med tregt mener jeg at karakteren i spillet ser ut til å sitte fast i sirup. Nå er det Call of Duty og Halo jeg sammenlikner med, først og fremst, og der er kontrollen (kanskje feil å si, mener jo in-game) raskere. Det er selvfølgelig et bevisst valg fra Guerrilla sin side, men jeg har ikke spilt det nok til å venne meg til den spillestilen. Når det gjelder sensitiviteten er det ikke der problemet ligger, men heller i hvordan karakteren oppfører seg. Får heller leke meg litt med innstillingene - dedikere meg litt og finne noe som passer meg!

 

Edit: forøvrig skal det jo nevnes at fra mitt perspektiv så er jo KZ2 og Uncharted 2 de mest teknisk imponerende konsollspillene per dags dato, punktum EOD. Killzone 2 er litt for monotont i fargevalget til at jeg kan bli forelsket i det grafisk, men teknisk er det ikke annet en imponerende. Uncharted 2 på sin side, er sammen med Banjo-Kazooie Nuts&Bolts, det peneste spillet jeg har sett noen gang noen sinne noe sted.

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde det stod at KZ2 var nr2 på årets tekniske spill...noe jeg godt kunne tro. Men som du sier så er KZ2 laaaangt ifra et veldig bra spill.

 

Joda spill som Forza serien og Mass Effect er bra, meget bra. Men det jeg tenkte på var den tekniske biten..og jeg mener uten å blunke at Playstation maskinene har vært den maskinen opp igjennom tiden som har pushet utviklere til å lage bedre og bedre konsoll spill slik vi kjenner det idag...og med PS3 så pushes tekniken enda mere. Jeg har både PS3 og X360 og i denne generasjonen så synes jeg fortsatt at Playstation er den maskinen som pusher videre på den tekniske biten innen grafikk i spill.

 

Er vel ikke rart at Playstation maskinvare var best forrige generasjon, da de så og si ikke hadde noe motstand fra andre konsoller. Ihvertfall på den tekniske biten. Xbox kom, men de hadde ikke et spill bibliotek i det hele tatt. Dette handlet jo om PS3, ikke hva som var før i gamle dager.

 

Forstår fortsatt ikke hvordan du kan si at du _VET_ at playstation "pusher" utviklere til å lage bedre spill, enn de andre konsollene. Da burde de ihvertfall tatt vare på alle de eksklusivene de hadde, isteden for å gi slipp på haugevis. Og playstation 3 kan gjerne få så mange grafiske fine spill de bare vill, men uten noe annet en pen grafikk så blir det ikke et godt produkt.

 

Til slutt er jeg enig i at KZ2 er et grafisk flott spill, selvom jeg er litt mer glad i farger. Uncharted 2 er det flottese spille i nåværende generasjon, ingen tvil. Men samtidig at spillet ser flott ut gjør det ikke noe til favoritt. Resten er helt ok, derfor vet jeg om 10talls spill som er bedre.

Endret av Laland
redigerte ned sitatet
Lenke til kommentar
*snip*

Hehe, da er vi enige :p Jeg også synes oppsettet på KZ2 er meget rart og det føles ikke i nærheten så bra som fks Halo og MW2 etc..

 

Er vel ikke rart at Playstation maskinvare var best forrige generasjon, da de så og si ikke hadde noe motstand fra andre konsoller. Ihvertfall på den tekniske biten. Xbox kom, men de hadde ikke et spill bibliotek i det hele tatt. Dette handlet jo om PS3, ikke hva som var før i gamle dager.

 

Forstår fortsatt ikke hvordan du kan si at du _VET_ at playstation "pusher" utviklere til å lage bedre spill, enn de andre konsollene. Dette må være bare du vet, og som du har inside informasjon på. Og playstation 3 kan gjerne få så mange grafiske fine spill de bare vill, men uten noe annet en pen grafikk så blir det ikke et godt produkt.

 

Hehe, vet det virker jævlig arrogant å si det slik...men å ha spilt i så mange år som jeg har så bare "vet" jeg dette... Jeg er nok hva en kaller over gjennomsnittet interisert i spill og ja jeg mener at når det kommer til konsoller så har og forstatt er det Playstation maskinene som pusher hva som er mulig i dagen konsoller. Men som vi bla ser med KZ2 så bettyr ikke et teknisk bra spill at det automatiskt er et bra spill....det skal mer magi til for å få til slikt.

Endret av Laland
redigerte ned sitatene
Lenke til kommentar

http://www.cgchannel.com/news/viewfeature.jsp?newsid=9230

 

Litt nærmere slutten snakker han om at han lagde consept art for et Halo spill som har blitt kanselert. Har vi hørt noe om det?

Hvis jeg ikke tar fryktelig feil tror jeg det kan være snakk om et Halo-MMO som Gearbox holdt på med. Har ihvertfall sett noen bilder av noe slikt selv, men det er en god stund siden det ble kansellert nå.

 

Edit: Oh lord, Geoff Keighley sier at Reach blir det største spillet i 2010. Nå gleder jeg meg ihvertfall til VGA og betaen!

Endret av Laland
Lenke til kommentar

hvis det starter 0200 og varer 4 timer står jeg over, får med meg 1 time though, siden jeg må hente samboer etter jobb, håper de beste tinga kommer først :p Selvom det sjelden gjør det

Det varte bare 2 timer i fjor. Så tror neppe det bli 4 timer :/

mye mulig syntes jeg bare leste et sted at det skulle vare 4 timer, men håper jo såklart det ikke gjør det

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...