Gå til innhold

'Brenne' en halv million kopier av koranen på søndag


Anbefalte innlegg

Problemet er muslimene, ikke de som brenner sin egen eiendom lovlig. Selvsagt kan man si at det er dumt å brenne koranen når man vet hvilke konsekvenser det kan ha, men det er så sinnsykt mye dummere å forsvare muslimene for deres handlinger etterpå.

 

Bytt gjerne ut muslimene med ekstremene dersom du føler for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Nå har jeg bare skummet gjennom tråden, men umiddelbart slår det meg hvordan brukeren "kgun" avfeier spørsmål han har problemer med som "erasmus montanus" logikk. Kanskje litt morsomt og søtt første gangen, men etter andre gang er det ikke med på annet enn å svekke brukerens seriøsitet og dermed svekke alle brukerens argument generelt. Hadde det ikke egentlig bare vært bedre å ignorere spørsmålene dersom du ikke klarer å svare på dem istedet for å oppkonstruere en dårlig unnskyldning?

Og skumlese tråder vitner vel ikke om særlig seriøsitet.

  1. Gå gjennom hele tråden om du er seriøs og noter deg hvem som svarer og ikke svarer på spørsmål, som for eksempel at der er nazistiske partier i Norge og at de er tillatt.
  2. Vis til poster der det er irrelevant og svare med Erasmus Montanus logikk.

Foreløpig er du stemplet som useriøs. Forsøk å gjenopprette ditt rykte med poster med substans eller forlat tråden som den floppen du muligens er.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Problemet er muslimene, ikke de som brenner sin egen eiendom lovlig. Selvsagt kan man si at det er dumt å brenne koranen når man vet hvilke konsekvenser det kan ha, men det er så sinnsykt mye dummere å forsvare muslimene for deres handlinger etterpå.

Nei problemet er deg / dere

  1. Som generaliserer og stiller alle muslimer i samme bås.
  2. Som ikke er i stand til å fatte konteksten det gjøres i.
  3. Som ikke fatter at dette ikke dreier seg om å makulere egen eiendom.

Om dere er i stand til å se hva som skjer i den muslimske / arabiske verden i dag, er det nettopp et opprør mot diktatorer, fundamentalister og ekstremister. De vil ikke ha noe med Al Qaida å gjøre og de er mye farligere for ekstreme muslimer som Bin Laden enn Nato noen gang har vært. I en slik situasjon stiller dere alle muslimer i samme bås. Idiotisk og lite intelligent er de rette norske ordene. I stedet burde man støtte de muslimske motkreftene mot diktatur og ekstremisme.

 

Bytt gjerne ut muslimene med ekstremene dersom du føler for det.

Om det er rettet mot meg føler jeg overhodet ikke for det. Men jeg kan komme til å kalle deg som mange andre i denne tården en farlig generalist som burde vært jagd langt inn til trollene på Hedalsskogen, der man også luktet kristen manns blod i Asbjørnsens og Moes eventyr. De eventyrene har eventyrlig høyere kvalitet enn det makkverket noen av dere presterer. Vitner om fundamental mangel på forståelse av kontekst, andre etniske grupper, deres religion, segregering og massepsykologi. Må bli stryk. Prøv i hvertfall å heve nivået på debatten. Hvis ikke, forlat tråden og dra tilbake til sandkassen dere kom fra.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Problemet er muslimene, ikke de som brenner sin egen eiendom lovlig. Selvsagt kan man si at det er dumt å brenne koranen når man vet hvilke konsekvenser det kan ha, men det er så sinnsykt mye dummere å forsvare muslimene for deres handlinger etterpå.

Nei problemet er deg / dere

 

Som generaliserer og stiller alle muslimer i samme bås.

 

Nei det gjør eg ikke, eg vet at en del muslimer har tanker som eg definerer som "ekstreme". Da flertallet. Eg vet utmerket godt at det finnes muslimer som er like sekulere som vanlige kristne i Norge. Derimot forskjellen er at det er i følge min definisjon på ekstremt, mange flere ekstreme muslimer en det er sekulære.

 

Som ikke er i stand til å fatte konteksten det gjøres i.

Som ikke fatter at dette ikke dreier seg om å makulere egen eiendom.

 

Vås, løgn og bedrag fra ende til annen.

 

Om dere er i stand til å se hva som skjer i den muslimske / arabiske verden i dag, er det nettopp et opprør mot diktatorer, fundamentalister og ekstremister. De vil ikke ha noe med Al Qaida å gjøre og de er mye farligere for ekstreme muslimer som Bin Laden enn Nato noen gang har vært. I en slik situasjon stiller dere alle muslimer i samme bås. Idiotisk og lite intelligent er de rette norske ordene. I stedet burde man støtte de muslimske motkreftene mot diktatur og ekstremisme.

 

og meningen med dette var? Eg brenner gjerne alle de bøkene eg eier selv. Uansett hva en eller annen muslim sier. Det er flott med opprøret i den muslimske verden, men det fratar ikke meg min rett til å gjøre hva eg vil med min eiendom.

 

Om det er rettet mot meg føler jeg overhodet ikke for det. Men jeg kan komme til å kalle deg som mange andre i denne tården en farlig generalist som burde vært jagd langt inn til trollene på Hedalsskogen, der man også luktet kristen manns blod i Asbjørnsens og Moes eventyr. De eventyrene har eventyrlig høyere kvalitet enn det makkverket noen av dere presterer. Vitner om fundamental mangel på forståelse av kontekst, andre etniske grupper, deres religion, segregering og massepsykologi. Må bli stryk. Prøv i hvertfall å heve nivået på debatten. Hvis ikke, forlat tråden og dra tilbake til sandkassen dere kom fra.

 

Du føler ikke å bytte ut muslimer med ekstremister? Da er vel du generalisten her som ikke ser forskjell på muslimer og eksremister, eller har det vert en kommunikasjonsfeil her?

 

Bare sånn FYI uten noen som helst form for intelligens å bidra med kan du dra deg vekk fra denne tråden selv. Det har eg min fulle rett til å si mtp. at eg har høyere post count enn deg. Fornøyd? Eg vil ha meg frabedt slike nedverdigende metoder for å regjere over debatten på som de du viser til her.

 

Og når man snakker om hvem som trekker ned nivået på debatten her. Du diskuterer tydeligvis på den måten at alle som ikke er enige med deg må trekke seg tilbake og takke for seg for de har jo feil. I en diskusjon/debatt bør det vere to motparter, og da gjør det ikke diskusjonen bedre dersom man fjerner den ene parten. Det er du som trekker ned nivået på debatten med denne avsporingen.

 

Foreløpig er du stemplet som useriøs. Forsøk å gjenopprette ditt rykte med poster med substans eller forlat tråden som den floppen du muligens er.

 

Du har lav postcount og lavt rykte, eg er automatisk en bedre debattant enn deg. nuff said.

 

Neste gang, prøv å angripe argumentene istedefor personene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nei det gjør eg ikke, eg vet at en del muslimer har tanker som eg definerer som "ekstreme". Da flertallet. Eg vet utmerket godt at det finnes muslimer som er like sekulere som vanlige kristne i Norge. Derimot forskjellen er at det er i følge min definisjon på ekstremt, mange flere ekstreme muslimer en det er sekulære.

Problemet er muslimene.

Hva kalles det?

 

Ja og de kristne hvite som nesten utryddet urbefolkningen i to verdensdeler hadde nok mange tanker urbefolkningne ville oppfatte som ekstreme. De samme hvite mente de hadde en høyere kutur og intelligens. Hvordan tror du hvite eksporterte europeere ville skåret på intelligenstester utarbeidet av urbefolkningen? Hvordan tror du mange moderate kristne som muslimer tenker om den Amerikanske pastoren? Du er en ekstrem generalist og drøvtygger etter min mening

 

Som ikke er i stand til å fatte konteksten det gjøres i.

Som ikke fatter at dette ikke dreier seg om å makulere egen eiendom.

 

 

Vås, løgn og bedrag fra ende til annen.

Argument eller oppgulp av ord?

 

og meningen med dette var? Eg brenner gjerne alle de bøkene eg eier selv. Uansett hva en eller annen muslim sier. Det er flott med opprøret i den muslimske verden, men det fratar ikke meg min rett til å gjøre hva eg vil med min eiendom.

Eg brenner gjerne alle de bøkene eg eier selv.

Det samme gjør jeg. Du tygger drøv på argumenter som har vært gjentatt og tilbakevist til det kjedsommelige i denne tråden.

 

Du føler ikke å bytte ut muslimer med ekstremister? Da er vel du generalisten her som ikke ser forskjell på muslimer og eksremister, eller har det vert en kommunikasjonsfeil her?

Over hodet ikke om du mener at x=y, så vil jeg ikke i denne sammenheng bytte ut x med y i ligningen

 

1 + x = 1/x

 

siden jeg mener at x er forskjellig fra y.

 

Det er opp til deg å oppklare eventuell kommunikasjonsfeil.

 

Bare sånn FYI uten noen som helst form for intelligens å bidra med kan du dra deg vekk fra denne tråden selv. Det har eg min fulle rett til å si mtp. at eg har høyere post count enn deg. Fornøyd? Eg vil ha meg frabedt slike nedverdigende metoder for å regjere over debatten på som de du viser til her.

 

Og når man snakker om hvem som trekker ned nivået på debatten her. Du diskuterer tydeligvis på den måten at alle som ikke er enige med deg må trekke seg tilbake og takke for seg for de har jo feil. I en diskusjon/debatt bør det vere to motparter, og da gjør det ikke diskusjonen bedre dersom man fjerner den ene parten. Det er du som trekker ned nivået på debatten med denne avsporingen.

 

Du har lav postcount og lavt rykte, eg er automatisk en bedre debattant enn deg. nuff said.

 

Neste gang, prøv å angripe argumentene istedefor personene.

Så du lot deg provosere? Hobbykverulant og trådhopper uten baller? Leste du hele tråden før du økte din postcount med å tygge drøv på andres argumenter?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Nei det gjør eg ikke, eg vet at en del muslimer har tanker som eg definerer som "ekstreme". Da flertallet. Eg vet utmerket godt at det finnes muslimer som er like sekulere som vanlige kristne i Norge. Derimot forskjellen er at det er i følge min definisjon på ekstremt, mange flere ekstreme muslimer en det er sekulære.

Problemet er muslimene.

Hva kalles det?

 

Ja og de kristne hvite som nesten utryddet urbefolkningen i to verdensdeler hadde nok mange tanker urbefolkningne ville oppfatte som ekstreme. De samme hvite mente de hadde en høyere kutur og intelligens. Hvordan tror du hvite ville skåret på intelligenstester utarbeidet av urbefolkningen? Hvordan tror du mange moderate kristne som muslimer tenker om den Amerikanske pastoren? Du er en ekstrem generalist og drøvtygger etter min mening

 

Nice, du presterte å ta alt ut av kontekst for å få det til å se ut som eg har en posisjon i debatten eg ikke har. Du er en sau. En sau som følger flokken, oppslukt av media. Dersom vi skal begynne og beskrive hverandre og det er dette diskusjonen går ut på kan vi dra debatten enda lengre ned, siden det er tydeligvis dette du ønsker. Diskusjonen her var på et måtelig nivå, så kom du. Eg skjønner heller ikke hvordan du drar inn kolonialiseringen og raser inn i dette.

Argument eller oppgulp av ord?

 

Du må desverre underbygge dine tomme påstander som eg svarte på. Eg vet ikke om du evner dette da det meste av dion argumentasjon går ut på å sverte motstanderen mest mulig, med minst mulig grunnlag.

 

Eg brenner gjerne alle de bøkene eg eier selv. Det samme gjør jeg. Du tygger drøv på argumenter som har vært gjentatt og tilbakevist til det kjedsommelige i denne tråden.

 

Nei. Vis meg hvordan dette ble tilbakevist.

Over hodet ikke om du mener at x=y, så vil jeg ikke i denne sammenheng bytte ut x med y i ligningen

 

1 + x = 1/x

 

siden jeg mener at x er forskjellig fra y.

 

Vi snakker desverre i algebra her, du må gjerne prøve å bruke det virkelige istedefor ugyldige eksmepler.

 

 

Det er opp til deg å oppklare eventuell kommunikasjonsfeil.

 

Dersom eg har lyst, men eg gidder ikke forklare det til slike evneveike som deg.

 

Så du lot deg provosere? Hobbykverulant og trådhopper uten baller? Leste du hele tråden før du økte din postcount med å tygge drøv på andres argumenter?

 

For meg ser det ut som at provokasjonen virket, her kan du se enda mer persondiskutering. :mellow:

Lenke til kommentar

Red Frostraven tok livet av kguns argumentasjonsrekke med dette innlegget:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1315685&view=findpost&p=17665902

 

Den eneste som ikke vet det er kgun.

Som vice påpeker så svarer ikke kgun på vanskelige spørsmål, men går rundt dem, og mens han gjør det så kaster han ut retoriske spørsmål og nedsettende retorikk, slik at vi ikke skal legge merke til hva han egentlig gjør.

 

kgun, har du tatt deg bryet med å undersøke hva muslimene som skaper voldelige demonstrasjoner selv sier om deres motivasjon? Det er ikke vanskelig å finne, men så langt er det ingen som har lagt vekt på drapsmennenes egne uttalelser. Tror man at man vet årsakene bedre enn de voldelige muslimene selv?

Lenke til kommentar

Er din oppdraglese i ateisme noe bedre? Kan du vise til noen gode resultater fra samfunn basert på en ateistisk tro? Så om hele verden blir ateistisk vil det bli en mye bedre verden?

Ateisme er ingen tro, det er kun mangel på OVERTRO. Ateisme har ingen dogmer å forholde seg til, så du feiler å forstå det mest grunnleggende for å skjønne hva debatten dreier seg om.

 

Du ser med andre ord på mennesket som en samling molekyler?

Det er akkurat det vi er ...

 

I det minste har jeg en subjektiv personlig oppfatning av at ateister er enormt dårlige soldater

Og eksakt HVA er det som er positivt med å rave rundt å drepe andre mennesker, slik en god soldat gjør? Det finnes INGENTING positivt med krig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Lettere å svare deg med blå skrift til du kommer med noe mer enn drøvtygging.

 

Nei. Vis meg hvordan dette ble tilbakevist.

Ingen ting tyder på at du har lest hele tråden. Jeg overlater den oppgaven til deg. Dine ord er ihvertfall ikke argumenter. En papegøye kan også servere lignende ord.

 

Vi snakker desverre i algebra her, du må gjerne prøve å bruke det virkelige istedefor ugyldige eksmepler.

Som for eksempel å sette x=muslim og y=ekstremist.

 

 

Det er opp til deg å oppklare eventuell kommunikasjonsfeil.

 

Dersom eg har lyst, men eg gidder ikke forklare det til slike evneveike som deg.

Hvor lenge må vi vente på nye argumenter med substans?

 

For meg ser det ut som at provokasjonen virket, her kan du se enda mer persondiskutering. :mellow:

Desifret personlighet som var lette å lese. Du vil aldri mistenke meg for å arbeide i diplomatiet.

Du er en sau. En sau som følger flokken, oppslukt av media.

Fint med litt action og temperturheving. Det er bedre å være en sau enn en drøtyggende ku som er lam i hodet.

 

Etter litt innledende fyrverkeri er det vel på tide at debatten starter.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Gå gjennom hele tråden om du er seriøs og noter deg hvem som svarer og ikke svarer på spørsmål, som for eksempel at der er nazistiske partier i Norge og at de er tillatt.

Prøvde å finne en artikkel jeg leste på vg for lenge siden, der noen nazister fra noe som jeg mener het "norsk nasjonalsosialistisk parti" ble banket opp av blitzere da de skulle ha en minnemarkering for en eller annen død nazist. Desverre fant jeg den ikke.

Prøv i hvertfall å heve nivået på debatten. Hvis ikke, forlat tråden og dra tilbake til sandkassen dere kom fra.

Jeg synes ikke du er noe bedre, når du bruker så mye tid på å klage på andre.

Du er en sau. En sau som følger flokken, oppslukt av media.

Fint med litt action og temperturheving. Det er bedre å være en sau enn en drøtyggende ku som er lam i hodet.

 

Etter litt innledende fyrverkeri er det vel på tide at debatten starter.

Hvor gamle er vi her? Burde vært en moderator og ryddet opp for lenge siden, for dette er for faen ikke god debatt!

Endret av Abigor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er akkurat det vi er ...

I biologisk forstand ja. For en ateist finnes der ikke håp. Målet med livet er da å rave rundt på jorden noen tiår. En agnostiker eller religiøs har i det minst et håp.

 

Og eksakt HVA er det som er positivt med å rave rundt å drepe andre mennesker, slik en god soldat gjør? Det finnes INGENTING positivt med krig.

Så du mente Hitler ikke skulle stoppes? En alliert soldat i narkorus som drepte Hitler og Quisling ville nok fått sin hedersmedalje.

Lenke til kommentar
I biologisk forstand ja. For en ateist finnes der ikke håp. Målet med livet er da å rave rundt på jorden noen tiår. En agnostiker eller religiøs har i det minste et håp (Om at en fryktelig massemorder som beordret sitt "utvalgte folk" til massevoldtekt og utryddelse av byer i sitt navn).

 

Så du mente Hitler ikke skulle stoppes? En alliert soldat i narkorus som drepte Hitler og Quisling ville nok fått sin hedersmedalje.

dont_put_words_in_my_mouth.jpg

Endret av Gabbe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Prøvde å finne en artikkel jeg leste på vg for lenge siden, der noen nazister fra noe som jeg mener het "norsk nasjonalsosialistisk parti" ble banket opp av blitzere da de skulle ha en minnemarkering for en eller annen død nazist. Desverre fant jeg den ikke.

Det kjenner jeg til, men jeg mener det aldri ble noe politisk parti ut av det. Selv mener jeg også at nazistiske partier er ulovlige i Norge, men jeg er ikke 100 % sikker, så jeg venter spent på kilde.

 

Prøv i hvertfall å heve nivået på debatten. Hvis ikke, forlat tråden og dra tilbake til sandkassen dere kom fra.

Jeg synes ikke du er noe bedre, når du bruker så mye tid på å klage på andre.

For såvidt enig. Det var debatteknikk for å finne ut hvem vedkommende var. Det gikk jo griet.

 

Ingen ser ut til å ha forstått poenget med mine åpenbare provokasjoner til en som tydeligvis er ute etter å heve sin poscount, hoppe rett inn i tåden uten å lese hva diskusjonen dreier seg om for så å gjenta ting som er nevnt x ganger tidligere.

 

Nå ser det også ut til at vedkommende har sovnet, så medisinen han fikk virket åpenbart.

 

Skrivefeil rettet etter svar.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Nå har jeg bare skummet gjennom tråden, men umiddelbart slår det meg hvordan brukeren "kgun" avfeier spørsmål han har problemer med som "erasmus montanus" logikk. Kanskje litt morsomt og søtt første gangen, men etter andre gang er det ikke med på annet enn å svekke brukerens seriøsitet og dermed svekke alle brukerens argument generelt. Hadde det ikke egentlig bare vært bedre å ignorere spørsmålene dersom du ikke klarer å svare på dem istedet for å oppkonstruere en dårlig unnskyldning?

Og skumlese tråder vitner vel ikke om særlig seriøsitet.

  1. Gå gjennom hele tråden om du er seriøs og noter deg hvem som svarer og ikke svarer på spørsmål, som for eksempel at der er nazistiske partier i Norge og at de er tillatt.
  2. Vis til poster der det er irrelevant og svare med Erasmus Montanus logikk.

Foreløpig er du stemplet som useriøs. Forsøk å gjenopprette ditt rykte med poster med substans eller forlat tråden som den floppen du muligens er.

Haha, hvorfor kom ikke dette svaret fullstendig som forventet av en på ditt seriøsitetssnivå? Isteden for å faktisk svare, så slenges det bare ut motspørsmål, hånlige utsagn og dritt. Om alle innleggene dine holder samme "kvalitet" tror jeg faktisk jeg skal følge "rådet" ditt om ikke å bli med i tråden. Og ellers, for moro skyld, så holder det sikkert i massevis å henvise til det refererte innlegg hva "Erasmus Montanus" angår.

Legg bort hersketeknikkene dine og svar på det folk spør deg om istedet for å sirkle uendelig rundt i ring i din egen lille verden, så blir det sikkert litt mer interessant for andre å diskutere med deg også. Muligens. :)

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Det var debatteknikk for å finne ut hvem vedkommende var. Det gikk jo griet.

 

 

Ingen ser ut til å fatte ikke poenget med mine åpenbare provokasjoner til en som tydeligvis er ute etter å heve sin poscount, hoppe rett inn i tåden uten å lese hva diskusjonen dreier seg om for så å gjenta ting som er nevnt x ganger tidligere.

 

Diagnose: kgun skjønte at slaget var tapt, dermed finne på unnskyldning og fortsette tragedien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvor gamle er vi her? Burde vært en moderator og ryddet opp for lenge siden, for dette er for faen ikke god debatt!

Ja for eksempel burde moderator starte med å slette kopier. Da hadde det etterfølgende vrøvlet vært unngått.

Lenke til kommentar

Hvor gamle er vi her? Burde vært en moderator og ryddet opp for lenge siden, for dette er for faen ikke god debatt!

Ja for eksempel burde moderator starte med å slette kopier. Da hadde det etterfølgende vrøvlet vært unngått.

 

Helt engi du får en pluss! hurr durr derp derp

Endret av Gabbe
Lenke til kommentar

I biologisk forstand ja. For en ateist finnes der ikke håp. Målet med livet er da å rave rundt på jorden noen tiår. En agnostiker eller religiøs har i det minst et håp.

Håp om hva da? Evig liv på eng sammen med jesus?

 

Hva er det du mener med agnostiker? En ateist kan fint være agnostiker, det samme kan en religiøs. Agnostiker sier ikke noe om hva du tror, men hva du mener om det du tror/ikke tror.

 

Hvor gamle er vi her? Burde vært en moderator og ryddet opp for lenge siden, for dette er for faen ikke god debatt!

Ja for eksempel burde moderator starte med å slette kopier. Da hadde det etterfølgende vrøvlet vært unngått.

Slutt å kalle andres innlegg for vrøvl. Det der er faktisk jævlig frekt! Hvem er du til å snakke om manglende respekt for eldre egentlig? Du har jo ikke fnugg av respekt for andres meninger, og snakker kun dritt om andres meninger!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...