Gå til innhold

'Brenne' en halv million kopier av koranen på søndag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Diagnose: kgun skjønte at slaget var tapt, dermed finne på unnskyldning og fortsette tragedien.

Gå tilbake i tråden og finn eksempler på poster hvor jeg har brukt samme lut. Påstander om Erasmus Montanus logikk er seriøst ment der du finner dem. Ingen er så langt tilbakevist. Du må gjerne forsøke.

 

Som sagt arbeider jeg ikke i diplomatiet.

 

Nå venter jeg spent på argumenter fra deg og at debatten med deg skal begynne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Morsomt hvordan kgun ønsker å begrense ytringsfriheten for å ikke tråkke på andres tær, men her inne spyr han bare ut personangrep og frekk svada.

 

Snakk om hykleri.

Tja nå fikk dere omsider det dere har sittet og ventet på. Dere får ikke meg til å fortsetter inntil der kommer en ny antatt kopicat.

 

Gi meg andre eksempler enn i diskusjonen med Gabbe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Om alle innleggene dine holder samme "kvalitet" tror jeg faktisk jeg skal følge "rådet" ditt om ikke å bli med i tråden.

Sikkert en fordel så lenge du ikke kommer med noe nytt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Skal vi tilbake til topic kanskje?

Ja helst med nye argumenter. Du har hevet din postcount, men ikke bidratt med ett nytt argument. Personlig betyr postcount null og niks for meg, men tydeligvis ikke for deg. Personlig hadde jeg sett det som en fordel med lavere postcount enn å sloss med vindmøller som deg. Jeg velger å kalle deg en vindmølle inntil du serverer noe seriøst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Slutt å kalle andres innlegg for vrøvl. Det der er faktisk jævlig frekt! Hvem er du til å snakke om manglende respekt for eldre egentlig? Du har jo ikke fnugg av respekt for andres meninger, og snakker kun dritt om andres meninger!

Slutt å kalle andres innlegg for vrøvl.

Det var beregnet på gabbe's og min diskusjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvem er du egentlig? Du utnytter til fulle at du kan poste anonyme meldinger, eller er du så frekk mot mennesker du møter ansikt til ansikt også?

Annonyme meldinger til hvem? Jeg har kun postet en privat melding i denne tråden og en svarmelding i en annen tråd.

 

Meldingen i denne tråden ble postet til GeirGrusom og gjengis ikke her uten vekommendes tillatelse.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg har i løpet av denne tråden bevist at koranens definisjon av en sann muslim sammenfaller med vår definisjon av en ekstremist. Dette kan vi ikke bruke for å sette en merkelapp på alle muslimer, men vi kan bruke det for å sette en merkelapp på koranen, og derved også islam.

 

Islam er en ekstrem og radikal ideologi. De som praktiserer islam slik profeten Muhammed gjorde det, er radikale ekstremister. De muslimene vi definerer som moderate, blir av koranen definert som munafiq - hyklere som ikke er ekte muslimer.

 

 

 

“I have been made victorious through terror” - Prophet Muhammed

 

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/052.sbt.html#004.052.220

 

Mer her: http://www.faithfreedom.org/challenge/terrorist.htm

 

 

Da spør jeg deg igjen, kgun, ville du fordømme brenningen av Adolf Hitlers Mein Kampf, på grunnlag av at en gruppe mennesker ville bli støtt, og kanskje ville ty til vold for å demonstrere?

Endret av Huggslangen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

...

 

Brenne bøker.

 

Å brenne er en handling.

 

Bøker er et objekt.

Selvfølgeligheter.

 

Vi kan erstatte brenne med makulere -- og resultatet blir det samme.

Makulere bøker.

 

Makulere flagg.

 

Brenne flagg.

Nei, du har null forståelse for kontekst. Les tråden.

 

Det er mange mulige verb og objekter som kan kombineres.

Det er bare kultur som avgjør hva som provoserer folk.

Selvfølgeligheter.

 

Altså kan ALLE kombinasjoner handlinger med alle objekter regnes som provokasjoner.

Bevis gjerne det.

 

Det er på ingen måte logisk å bli provosert av at andre gjør noe med sin egen eiendom

Ikke noe nytt. Misforståelse av kontekst.

 

Alltid når noen blir provosert over noe som noen gjør med sin egen eiendom på sin egen eiendom (eller med tillatelse fra eierene av eiendommene), skyldes det mangel på toleranse.

Svart på i tidligere poster og ovenfor.

 

Det er alltid menneskene som blir provosert som har ett problem.

Mener du virkelig det så utdyp gjerne argumentet.

 

Islamister som reagerer på andres ytringer er også intolerante når de går til angrep på person, og ikke på ideer.

Det hadde vel vært mer presist å skrive ekstreme islamister.

 

Det er IKKE intoleranse å hate ideer -- det er intoleranse å hate mennesker som har ideen.

Det er ikke intoleranse å brenne koranen -- det er intoleranse å hate mennesker som brenner koranen.

Der er nok ulike oppfatninger om det. Jeg personlig hater nazismen som ide og system.

 

Det er intoleranse å ha ideer som er intolerante -- dersom man ikke respekterer andre mennesker sitt menneskeverd.

Og den ameriksanske pastoren respekterte de millioner av muslimer som gråt sine stille tårer da han brente Koranen på en svært provokativ og lite respektfull måte? Man merker ikke de som lider i det stille.

 

Det er ikke respektløst å ikke respektere andre sine ideer -- mens det er respektløst å ikke respektere andre mennesker på grunn av deres ideer.

Personlig har jeg ikke så stor respekt for en som handler på tvers av Landets øverste myndighet og tar seg selv til rette med å føre åndelig krig på USA's vegne.

 

Altså:

Det er verken respektløst eller intolerant å brenne koranen.

Fanatisk handlig som bare er egnet til å bringe mer bensin til et allerede stort nok bål etter min mening. For n'te gang, det er en fundamental feil å ta handlingen ut av kontekst og redusere den til papirbrenning som noen i denne tråden gjør.

 

Det er både respektløst og intolerant å skade mennesker fordi noen andre brenner koranen.

Enig.

 

Den amerikanske pastoren er en nyttig idiot for ekstreme krefter på begge sider. Det er uklart for forfatteren av denne posten hvilken agenda den amerikanske pastoren og de ekstreme muslimene har. Tiden vil gi svar.

 

Red Frostraven tok livet av kguns argumentasjonsrekke med dette innlegget:

Tilbakevist ovenfor.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Fanatisk handlig som bare er egnet til å bringe mer bensin til et allerede stort nok bål etter min mening. For n'te gang, det er en fundamental feil å ta handlingen ut av kontekst og redusere den til papirbrenning som noen i denne tråden gjør.

 

For det første så var det en symbolsk handling, ja, men det var ingen som kom til skade av den. Det som forårsaket skade på liv og eiendom var muslimenes reaksjon. La det være klart. Det ble ikke rapportert om noen skadde eller drepte etter brenningen av koranen. Pastoren brukte en lang peislighter, og tilskuerne stod på trygg avstand.

 

Så til symbolikken bak handlingen.

Pastoren holdt en lang tale før han "dømte koranen" til brenning. Har du hørt den talen? Har du forstått hva han egentlig mener med å brenne koranen? Jeg tror ikke du har forstått hva dette handler om helt ved kjernen, og det skriver seg av at du har en fundamental mangel på kunnskap om islam.

 

Før vi kan gå videre med den retningen så må du svare på et spørsmål; Ville du fordømt brenningen av Adolf Hitlers Mein Kampf, av den samme årsak som du nå fordømmer brenningen av koranen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Da spør jeg deg igjen, kgun, ville du fordømme brenningen av Adolf Hitlers Mein Kampf, på grunnlag av at en gruppe mennesker ville bli støtt, og kanskje ville ty til vold for å demonstrere?

Nei, Mein Kampf er et politisk manifest av verste sort.

 

Koranen er som Bibelen en hellig bok for mange mennesker. Begge bøker må etter min mening tolkes poestisk. La meg ikke gjenta den diskusjonen som jeg har skrevet mye om i en annen tråd du ikke skulle ha store problemer med å finne.

 

Bare ekstremister tolker begge bøker bokstavelig og noen bruker dem og religionen de presenterer som skalkeskjul for sine kriminelle handlinger.

 

For eksemple forteller Gamle testamentet i Biblelen om to døtre som sjenker sin far full for å bringe slekten videre og ha samleie med ham. Det er sikkert mulig å lese Koranen på samme måte som en viss person leser Bibelen.

 

Matt 10,34 Jesus er ikke kommet for å bringe fred, men sverd

34 Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd.

 

 

Matt 10,35 Jesus er kommet for å splitte familier

35 Jeg er kommet for å sette skille:

Sønn står mot far,

datter mot mor,

svigerdatter mot svigermor,

36 og en manns husfolk er hans fiender.

 

 

Matt 10,37 Jesus fordømmer dem som elsker sin familie mer enn de elsker ham

37 Den som elsker far eller mor mer enn meg, er meg ikke verd. Den som elsker sønn eller datter mer enn meg, er meg ikke verd. 38 Og den som ikke tar sitt kors opp og følger etter meg, er meg ikke verd.

 

Kilde: http://bibelguiden.com/artikler.php?id=P1544

 

De som tar det bokstavelig og handler på egne vegne ber om juling. Brukt bokstavelig mot andre religioner er det livsfarlig. Heldigvis lever vi her i landet i et sekulært samfunn. Det samme kan vel sies om muslimske Tyrkia og forhåpentligvis snart om Egypt og andre land som beveger seg i sekulær retning.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg ikke så stor respekt for en som handler på tvers av Landets øverste myndighet og tar seg selv til rette med å føre åndelig krig på USA's vegne.

Den største feilen man kan ta er å tro at en enkeltperson kan føre noe som helst på et lands vegne. Såfremt denne personen ikke er landets leder eller har en offisiell stilling.

 

Dersom en person som brenner koranen fører sitt land i åndelig krig, da er USA i åndelig krig mot demokrati, kristendom, islam, jødedom, norge, sverige, danmark, england og absolutt alle andre land i hele verden, alle ideologier og religioner.

 

For i USA bor det over 300 millioner mennesker, og det er garantert at du finner et mennesker som brenner noe for hver religion eller land i verden.

 

Slik er mennesker, det er sunn fornuft å forvente at noe slik skal skje. Det er totalt ulogisk å forvente at ikke et eneste menneske skal brenne en type bok eller en type flagg. Uansett bakgrunn eller hvilken bok/flagg det er snakk om. Dersom mother theresa hadde hatt et flagg, ville minst et menneske brent det flagget!

 

Det ville vært absolutt galskap å forvente at ingen av norges nesten 5 millioner innbyggere skulle avstå fra å brenne en bestemt bok.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

For det første så var det en symbolsk handling, ja, men det var ingen som kom til skade av den. Det som forårsaket skade på liv og eiendom var muslimenes reaksjon. La det være klart. Det ble ikke rapportert om noen skadde eller drepte etter brenningen av koranen. Pastoren brukte en lang peislighter, og tilskuerne stod på trygg avstand.

Benekter du at vold kan starte med ord og symbolske handlingern? Dette er diskutert tidligere i tråden med relevante eksempler. Pastoren holdt vel ikke bare lighteren på trygg avstand, men han var vel også på trygg avstand fra der hvor det ekstreme svaret kom. Prøv ikke å være morsom. Du trenger ikke like svaret.

 

Så til symbolikken bak handlingen.

Pastoren holdt en lang tale før han "dømte koranen" til brenning. Har du hørt den talen? Har du forstått hva han egentlig mener med å brenne koranen? Jeg tror ikke du ha

r forstått hva dette handler om helt ved kjernen, og det skriver seg av at du har en fundamental mangel på kunnskap om islam.

Uniteressant svada tale. De etterfølgende voldelige reaksjonene hadde en annen konsekvens for de som var fjernt fra Pastorens idiotiske stunt. Synd at USA ikke har like gode lover til å avsette forkynnere / pastorer som det sekulære Norge.

 

Før vi kan gå videre med den retningen så må du svare på et spørsmål; Ville du fordømt brenningen av Adolf Hitlers Mein Kampf, av den samme årsak som du nå fordømmer brenningen av koranen?

Svart på i foregående post.

 

Hvorfor fortsetter du å diskutere når du mener min argumentasjon ble drept i et tidligere innlegg av en annen debatant? Øyner man en innrømmelse?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Den største feilen man kan ta er å tro at en enkeltperson kan føre noe som helst på et lands vegne. Såfremt denne personen ikke er landets leder eller har en offisiell stilling.

Slutt og fortell eventyr Abigor (skulle forresten ikke overraske meg om du opererer under ulik nick på forumet endog som administrastor / moderator - du lurer om det er riktig ikke pus med en tremus.)

 

Jeg vet ikke om du ser på Amerikansk Tv. Jeg ser nesten daglig på Cnn og svært mye i den omtalte perioden. Vet du hvilken oppmerksomhet og kritikk stuntet fikk der? Endog norsk Tv gav provokasjonen oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kgun, til og med afghanske ledere har gått ut og lagt skylden på lokale religiøse ledere. Men her står du og sier de ikke har ansvar? Apologist for barbari.... Får være grenser

Dokumentasjon.

 

I en avis / mer seriøs sammenheng kunne du blitt anklaget for å fare med løgn.

 

Les tråden trådhoper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...