Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7 med ferdinand, T-34 (den russiske) og amerikansk tier 2 arty..

 

Noe helt annet.. er det flere enn meg som synes T69 har jævlig dårlig pen med vanlig AP?

Føler meg nesten forpliktet til å laste den full med HEAT.. og det er jæævlig dyrt..

 

Ja synes den har dårlig pen. Hadde alltid med meg en del gullammo men det koster å være kar. ! Taper lett 40k på en runde med den.

Lenke til kommentar
7 med ferdinand, T-34 (den russiske) og amerikansk tier 2 arty.. Noe helt annet.. er det flere enn meg som synes T69 har jævlig dårlig pen med vanlig AP? Føler meg nesten forpliktet til å laste den full med HEAT.. og det er jæævlig dyrt..

 

Det er et av de hyppigst nevnte eksemplene på tankser der ammoen er ubalansert. Kanonen er litt for svak med AP, men OP hvis du skyter HEAT...

Lenke til kommentar

Jepp! Jeg pleier å kjøre med 2 magasin (8 skudd) HEAT, men ser at det er i minste laget.

Jeg blir temmelig irritert når jeg skyter en IS-3 i siden (90 grader) eller i hekken og får en bounce.

 

En annen ting er at jeg får mye mer bounce på ekstreme avstander enn før. F.eks. med Tiger 2 eller E-75.

I gode gamle dager kunne jeg lett gjøre skade på fienden "over dalen" i El Halluf. Nå virker det som de har justert ned penetrasjonskraften over avstand enda mer.

 

Eller så har dem en liste over spillere som de ikke liker, som får mindre pen enn andre.. :ph34r:

Lenke til kommentar

11 med Type T-34. Og så 10 med...3 tanks vel.

 

 

 

Hotchkiss? Haha ja, den er juks :p

Ikke Hotchkiss, men Pz.Kpfw. 38H 735 (f). Er dog omtrent like mye juks (om ikke mere).

 

Ellers ble jeg nysgjerrig og kikket igjennom listen for å se hvilke andre doninger jeg har bra med maks kills på. Fant ut at jeg bla har hatt noen runder der jeg har eid "nybegynnere" (low tier) ganske hardt:

10: M2 Light

9: KV-1, tiger II, T1E6

Lenke til kommentar

 

Ikke Hotchkiss, men Pz.Kpfw. 38H 735 (f). Er dog omtrent like mye juks (om ikke mere).

 

Det er den som er omtalt som hotchkiss eller micromaus. Før 8.6 kom den over tier 3 på matchmakinga, men nå kommer den av og til i tier 2 games igjen. Moro når ingen penner:)

Endret av Quickcraft
Lenke til kommentar

Noe helt annet.. er det flere enn meg som synes T69 har jævlig dårlig pen med vanlig AP?

Føler meg nesten forpliktet til å laste den full med HEAT.. og det er jæævlig dyrt..

Du klager over 173 pen (APCR) med en autoloader på tier 8? Prøv VK3002DB du: 132 pen (AP) uten autloader på tier 7.

 

Ta selvfølgelig med et par magasin med HEAT om du må gjennom en Tiger II eller IS-3, men det blir for dumt å påstå at 173 pen er for lite for en rask medium som T69, særlig med en kanon som åpenbart ikke er ment for sniping på 200+ meter.

Lenke til kommentar

En annen ting er at jeg får mye mer bounce på ekstreme avstander enn før. F.eks. med Tiger 2 eller E-75.

 

Overraskende. Jeg syns jeg penner mye mer i 8.6.

Artig nok er Super Derping gått fra fra å være en tanks jeg hater, til å bli en jeg liker og tar daily win med nesten hver dag i 8.6. Nå "virker" den faktisk, og pleier å penetrere.

Lenke til kommentar

Du klager over 173 pen (APCR) med en autoloader på tier 8? Prøv VK3002DB du: 132 pen (AP) uten autloader på tier 7.

 

Ta selvfølgelig med et par magasin med HEAT om du må gjennom en Tiger II eller IS-3, men det blir for dumt å påstå at 173 pen er for lite for en rask medium som T69, særlig med en kanon som åpenbart ikke er ment for sniping på 200+ meter.

 

Enig. Skjønner ikke alle som maser om dårlig pen på T69, og at den er helt avhengig av HEAT. Sammenlign med andre Tier 8 mediums. Den er helt på høyde med de andre. Er meningen man skal flanke med mediums og da er 173 pen bra. Selv har jeg med 8 HEAT shells, men ikke alltid jeg får bruk for dem.

Lenke til kommentar

Det er den som er omtalt som hotchkiss eller micromaus. Før 8.6 kom den over tier 3 på matchmakinga, men nå kommer den av og til i tier 2 games igjen. Moro når ingen penner:)

 

Jeg trodde Hotchkiss pimært ble brukt om Hotchkiss H35 etter den ble lansert. Uansett er 38H en utrolig artig doning på lavere tiers. Hmm, tror jeg må ta meg noen runder i den igjen ganske snart :)

Lenke til kommentar
Du klager over 173 pen (APCR) med en autoloader på tier 8? Prøv VK3002DB du: 132 pen (AP) uten autloader på tier 7. Ta selvfølgelig med et par magasin med HEAT om du må gjennom en Tiger II eller IS-3, men det blir for dumt å påstå at 173 pen er for lite for en rask medium som T69, særlig med en kanon som åpenbart ikke er ment for sniping på 200+ meter.

 

Helt enig her. Bare se på f.eks T-44 som har 175, samme som stakkars SU-101.

 

Tror heller det er det at den "trenger" heat fordi den er så sykt OP med det at tanksen sikkert føles fryktelig gimpet med APCR :p

Lenke til kommentar

Du klager over 173 pen (APCR) med en autoloader på tier 8? Prøv VK3002DB du: 132 pen (AP) uten autloader på tier 7.

 

Ta selvfølgelig med et par magasin med HEAT om du må gjennom en Tiger II eller IS-3, men det blir for dumt å påstå at 173 pen er for lite for en rask medium som T69, særlig med en kanon som åpenbart ikke er ment for sniping på 200+ meter.

 

Nå har ikke T69 APCR. Skjerpings! :wee:

Og ja, har VK3002DB selv. Kjører den med 8,8'ern, og har vurdert å gå tilbake til 7,5'ern som har bittelitt høyere avg. pen. Greit nok, får en del dings med den også, men så har du heller ikke en lang reload etter bare 4 skudd. Det ser selvfølgelig fordeler og ulemper med det meste. For en som har kjørt 13 90'n en del så virker ikke T69 veldig rask, men den er heller ikke en treig tanks.

(Ja jeg er enig i at HEAT på T69 er OP, med rundt 300 avg. pen.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...