Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Har hatt mange fine timer idag, men matchmaking er litt rar noen ganger. Det å sette opp Tier 7 arty mot Tier 4 folk er urimelig. Samme er det med å sette tier 4 lights mot tier 6-7 heavies. Det burde vært en 2 tier cap på arty og en 1 tier cap på alle andre, å møte en t7 som t4 er som å møte en lvl60 som level 40 i wow.. Du får ikke gjort noe. Ok du får spottet, men det er litt kjipt å bli presset til å spotte fordi du ikke har pen nok til å ta beltene engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tjah, de har jo allerede innskrenka matchmakeren. Nå ser du maks 2-tier spread i kamper, med unntak av scouts og artilleri. Prøvd M6? Den havna i tier 10 kamper før...det var moro kan du tro! Samme med KV-3, som den gang var tier 6.

 

Tier 4 light tanks har ikke så all verdens de skulle ha sagt mot høy-tier tanks, men så var det det med scouting da. Om det ikke passer det så kan det være slitsomt...finnes det andre ruter til tanksen ned den linja som du vil ha, så prøv de!

Lenke til kommentar

(...)

Hva synes dere andre om arty fortiden?

 

Har spillt 2 kamper med O261 så langt, 4.2k og 4.8k damage done så jeg vil si at de virker helt fint fortsatt. Vanskeligere å treffe ting som beveger seg, men lettere å treffe ting som camper -> virker som det skal imho :p

 

(...)

For all del, spillet er fortsatt bra og har et høyt nivåcap, men det har tatt et kraftig steg i retningen hvor skillet mellom gode og dårlige spillere blir visket bort...

 

Uenig. Jeg dinger fremdeles masse skudd på tanksene mine som har armor, og greier selv å gi masse smerte tilbake igjen pga mindre RNG. Føler også at det blir mindre camping for egen del i hvertfall, fordi nå er jeg ikke redd for å bli most med store mengder skade hvis jeg prøver å være modig! :w00t:

Lenke til kommentar

Ja ok, det er ikke så ofte at det ødelegger spillingen. Visse tanks ser ut til å ha mer flaks med MM enn andre, av en merkelig grunn havner Covenanter nesten alltid i T4/T5 kamper. Det er herlig, jeg elsker den med Bofors!

 

Yes, Covenanter er en light, men får matchmaking som en medium. Om du tar en rask titt på http://wiki.worldoft...aking_Chart.png så ser du at tier 4 lights ser tier 8, bortsett fra AMX 40, Valentine, Covenanter og T-80 som bare ser opp til tier 6. Og så T-50 da, som ser tier 9!

 

Exceptionally good and exceptionally bad players do not affect the stats of a tank very much.

There are enough Soviet heavy tanks for 7 tech trees, but none are planned.

There will be a very large reworking of the camo system, but not soon.

Water has no effect on shells.

The average game lasts 7 minutes. This figure is nearly the same since the open beta.

Artillery was meant to counter highly armoured heavy tanks and TDs. Its effectiveness against mobile tanks is supposed to be low.

Aside from being a game designing nuclear physicist, SerB also does classic wrestling, karate and biathlon.

SerB admits that the FCM 50t should be used as a medium, not a heavy. It's an "anti Super Pershing".

Chinese TDs will likely come before Chinese artillery.

Not bringing a full ammo rack does not make your tank lighter. This is done to discourage people from bringing partial ammo loadouts and sabotaging their team.

If Wargaming actually expected you to use all of your premium time, it would be a lot more expensive.

Variable thickness armour plates are modeled as several stips of varying thicknesses.

Wargaming keeps track of how many people stop playing after certain changes.

There might be a "vacation mode" (freezing your account and premium time temporarily), but not soon.

WG staff keep an eye out on players theorizing on future tech trees, and keep in touch with ones that are actually competent.

SerB likes the Cromwell more than the Comet.

Whining about the patch dropping FPS is approximately the same as after every patch.

Balance weight no longer affects the way that tanks are sorted. The Pz38H will no longer appear at the top of tier 3 teams.

 

Q: Where is your historical realism? Look at the T-50, no tank of that time could move so fast!

A: You should read some books, they are very interesting. Try reading some about the Hellcat, BT, Christie tanks. You will make many interesting discoveries, I am jealous. As for realism, a 30 minute repair time on a broken track would be unplayable. If you don't care about playability, enlist.

 

Q: You can give me an RO, but I have to say ...

A: As you wish.

 

Q: You claim your game is a historically accurate simulator <don't read any further -SerB>

A: No, we claim that our game is an action packed tank melee.

 

Q: I heard about a tunnel underneath the Highway town where you can go to flank the enemy artillery. I tried to find it in a training room, but couldn't.

A: Of course you couldn't, it's a teleporter, not a tunnel.

 

Q: Did the developers consider a bonus for potential damage?

A: I keep waiting for someone to demand a bonus for just downloading the game.

 

Q: What's the point of this thread? There are no answers, just disrespect towards players.

A: There is a difference between players and idiots. These two categories, sadly, intersect. I respect players, but it's more complicated with idiots.

 

Q: When will this thread become a useful resource?

A: When the amount of whining will decrease from 90% to at most 50%.

 

Q: A year ago, this was a perfectly good game, now it's some kind of unrealistic arcadish fantasy.

A: The protest is around the corner. I can't point out which one, but it's very far.

 

Q: Why did tanks start catching fire more often?

A: The question of "why did something start doing something" implies the something started. Usually, I answer these questions with "why do you severely beat your relatives every morning?" or "why do you drink a liter of vodka every day?", but writing "how awful" is faster.

 

Q: Since you nerfed all the French arty, will there be a Super-Pershing like refund mechanic?

A: There won't be, due to the absence of said nerf.

 

Q: Did you make the armour of my tank better?

A: It's a personal anti-conspiracy.

 

Q: Was arty sufficiently nerfed, or so you still have a hacksaw in store?

A: There is always a hacksaw in store.

 

Q: <whine skipped> please do not answer "how awful".

A: Sadly, "how awful" is the only possible answer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har researchet både Tiger, (fra VK3601) og IS. Nå som det faktisk er tilbud tenker jeg at tier 7 heavies er noe å satse på. Spiller for det meste lights og mediums nå.

tips?

 

Etter patchen trives jeg enda mer med IS serien, nå kan du nesten snipe på 600 meter:D

Videre er den tyske heavy fra VK3601 morsom og, koser meg med Tiger I for øyblikket.

Lenke til kommentar
og en 1 tier cap på alle andre, å møte en t7 som t4 er som å møte en lvl60 som level 40 i wow.. Du får ikke gjort noe

 

Du møter kun tier 7 hvis du kjører i en t4 scout. Øk det til slik det var før mener nå jeg med 3+ tiers forskjell. 1 tier forskjell hadde blitt dritkjedelig, de samme tanksene hele tiden. Ingenting er bedre enn å virkelig rundspille noen som er et par tier høyere enn deg selv :)

Lenke til kommentar

Har hatt mange fine timer idag, men matchmaking er litt rar noen ganger. Det å sette opp Tier 7 arty mot Tier 4 folk er urimelig. Samme er det med å sette tier 4 lights mot tier 6-7 heavies. Det burde vært en 2 tier cap på arty og en 1 tier cap på alle andre, å møte en t7 som t4 er som å møte en lvl60 som level 40 i wow.. Du får ikke gjort noe. Ok du får spottet, men det er litt kjipt å bli presset til å spotte fordi du ikke har pen nok til å ta beltene engang.

 

Folk har allerede gitt et godt svar på hvorfor lights har høyere tier MM, men jeg tenkte å legge til noe til ettertanke: Etter patch 0.8.6 så får du også "spot damage" for fiender som blir skadet etter at du tar beltene, og beste måte å ta beltene på er med HE, ikke AP.

 

Derfor bør alle lights kjøre med i alle fall litt HE-ammo på seg, om ikke 50/50. Du får mye xp for å spotte fi som blir skadet, og like mye for de-tracking. Derfor kan du nå som scout være effektiv på samtlige maps - bare sørg for at du har noen bak deg som faktisk kan skyte på det du finner. :)

Lenke til kommentar

må si at ting har "rettet" på seg etter 8.6. jeg har nå 62% winrate på AMX50 100 og 60% på Tiger2.

TDene mine sprer frykt og ødeleggelse når jeg er ute å lufter dem, mens jeg gjør mye rett i mine mediums også.

er også morsomt at ELC AMX endelig treffer noe som er over 26 meter fra kanonmunningen.

så for egen del er dette i det store og hele en forbedring og har økt min spilleglede.

hvordan opplever dere andre den nye patchen?

Lenke til kommentar

Mine opplevelser i 8.6:

 

Russiske kanoner er mer presise. Har luftet IS-7 noen runder og det er en god buff for denne, selv om pen har gått ned til 250. IS-7 skal få mer spilletid heretter.

 

Virker som det er mindre arty enn før. Det er bra. Har testet min gamle SU-14 og den føles hardt nerfet.

Må spille mer med den for å kunne si noe sikkert.

Lenke til kommentar

Da nærmer jeg meg å låse opp 105L68 på Tiger II, ettersom jeg allerede føler jeg gjør det bra i den med 88L71 gleder jeg meg litt til å se hvor mye ugang jeg kan gjøre med en større kanon :grin2:

Hittil er min opplevelse at Tiger II gjør det bra i alt fra tier 8 og 9-kamper, den spretter av kuler som om det var vann så lenge jeg ikke møter HEAT-spammere eller blir flanket.

 

 

Tiger II har blitt meget bra etter patchen, føler at den er ett beist og tåler mye juling når den er top tier.

 

Jeg rammet akkurat en KV-4, det var dyrere enn forventet

 

never ram a KV-4(5).

 

det er jo bare idiotisk.

 

Testet min gamle SU-14 i går... som heter SU-14-2(?) nå?

 

Nerfet hardt-- ikke så moro lenge. På tide å selge kanskje..

Spiller sjelden arty uansett.

 

Hva synes dere andre om arty fortiden?

 

 

Så jævla deilig, man kan endelig spille tier IX og X igjen.

 

har ikke hatt det så moro i WoT på leeenge.

 

trenger nok litt rebalansering still, noen artys har fått litt for stor nerfbat, andre er fremdeles litt OP.

 

Har hatt mange fine timer idag, men matchmaking er litt rar noen ganger. Det å sette opp Tier 7 arty mot Tier 4 folk er urimelig. Samme er det med å sette tier 4 lights mot tier 6-7 heavies.

 

Nei den er ikke rar, det er du som ikke har satt deg inn i hvordan scout matchmaking fungerer.

 

Dog ja, den kan være rar på andre måter.

Feks 2 stik tier X heavies, mens andre laget har 2 stykk tier X arty?

 

Ett annet rart eksempel; var på tier 8 medium i går, amx 13 90.

Vårt lag: 6xtier 10, 7xtier9, 1xtier8, 1xtier 5 scout

Deres lag:7xtier 10, 8xtier9

 

veeeeeldig balansert, og helt feil. Hvorfor ble jeg vektet mot en tier 9?

greit nok at scouten blir det.

Vi ble slaktet selvsagt.

 

 

Det burde vært en 2 tier cap på arty og en 1 tier cap på alle andre, å møte en t7 som t4 er som å møte en lvl60 som level 40 i wow.. Du får ikke gjort noe. Ok du får spottet, men det er litt kjipt å bli presset til å spotte fordi du ikke har pen nok til å ta beltene engang.

 

Igjen du er en scout, ikke spill scout hvis du ikke skjønner det, er nok andre spillestiler som passer deg :)

Den første kommentaren din er jeg meget uenig i.

 

Arties burde kanskje ha +2 -1 istedenfor +-2

Lenke til kommentar
Ett annet rart eksempel; var på tier 8 medium i går, amx 13 90.

 

Og der bommet du litt, siden den tross alt er en T8 light og blir behandlet deretter. Den har en MM som gir den kamper i battle tier 9-12, mens T5 scouten har Tier 7-12. Dermed er det faktisk ikke en feil av MM, selv om det kanskje virker litt urettferdig. Men en god scout kan være med å snu en kamp, så kampen din der er ganske jevn mtp MM. Dog burde dere hatt like mange TierX...

Lenke til kommentar

Jeg mener jeg brukte covenanter. Er det en scout? Synes jeg blir frakjørt ofte, og med god pen bruker jeg den mer som en støtte og flankesak. Det jeg mente var at stort sett var mm kjempe, men når jeg blir tvunget til å scoute fordi jeg ikke har pen til noen av fiendene synes jeg det blir litt feil. Da hadde det vært bedre å gått inn fler scouts som ihvertfall hadde noe de kunne gjøre pittelitt skade med.

Lenke til kommentar

Og der bommet du litt, siden den tross alt er en T8 light og blir behandlet deretter. Den har en MM som gir den kamper i battle tier 9-12, mens T5 scouten har Tier 7-12. Dermed er det faktisk ikke en feil av MM, selv om det kanskje virker litt urettferdig. Men en god scout kan være med å snu en kamp, så kampen din der er ganske jevn mtp MM. Dog burde dere hatt like mange TierX...

 

brainfart....

 

http://postimg.org/image/7ggdc49rr/full/

 

ser ut av countor iconet at den er medium, men kommer kanskje av xvm highlighten.

(akkurat på bildet er XVM stats nede, var det i en liten periode igår)

Lenke til kommentar
Jeg mener jeg brukte covenanter. Er det en scout? Synes jeg blir frakjørt ofte, og med god pen bruker jeg den mer som en støtte og flankesak. Det jeg mente var at stort sett var mm kjempe, men når jeg blir tvunget til å scoute fordi jeg ikke har pen til noen av fiendene synes jeg det blir litt feil. Da hadde det vært bedre å gått inn fler scouts som ihvertfall hadde noe de kunne gjøre pittelitt skade med.

 

Rene scouts er T-50, T-50-2, Chaffee. I tillegg har alle andre light tanks Tier 4-8 en tier spread på +3 i stedet for +2 slik andre tanks har. Det betyr at de kan møte høyere nivå tanks i forhold til egen enn det andre kan.

 

brainfart....

 

Shit happens ;)

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...