Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Æsj... strømforsyningen, skjermkortet og lydkortet mitt har tatt kvelden, så blir ikke noe WOT intill jeg får fikset RMA eventuelt lånt ett skjermkort(har allerede fått lånt en strømforsyning) da det integrerte skjermkortet på hovedkortet ikke egner seg til å spille med.

 

Hvordan har du forsikret deg om at alle tre har tatt kvelden på en gang? Har selv vært med på diverse feilsøkinger og stort sett er det bare en av komponentene som har tatt på seg plankedressen.

Lenke til kommentar

Er ett merkelig scenario ja. Strømforsyningen vil ikke slå seg på, men regner med det er noe mer enn bare en sikring siden den ser ut til å reagere i ett halvt sekund. Har prøvd den utenfor kabinettet og, ikke tilkoblet noe...

Hmm, kom nettopp på at jeg skal teste den utenfor kabinettet bare med noen vifter koblet til da det er ikke alltid at strømforsyninger vil skru seg på helt uten last (mulig det var bare i "gamle" dager dog)

Skjermkortet og lydkortet har jeg ikke fått testet i en annen maskin enda, men f.eks lydkortet har en fysisk bryter som skrur det på under oppstart, men det skjer ikke lengre, er null liv i det. Skjermkortet er det også null respons i, det blir ikke lunk i en eneste komponent engang, og viftene sviver heller ikke.

Lenke til kommentar

Hvordan regnes egentlig ut "that one bounced"

 

Har penetrering og armor noe påvirkning?

 

 

If the normalized impact angle of an AP, APCR or HEAT shell on the target's armour exceeds 70°, a ricochet (also called a bounce) occurs and the shell is deflected off the target without causing any damage. A ricochet can also occur on the hull armour after penetrating spaced armour.

As mentioned above, impact angle is not taken into account when hitting external modules excep the gun, so a ricochet off those is impossible.

A ricochet off terrain features, buildings or wrecks is impossible.

 

 

 

Så nei, penetrering og armor har ikke innvirkning.

Lenke til kommentar

Er ett merkelig scenario ja. Strømforsyningen vil ikke slå seg på, men regner med det er noe mer enn bare en sikring siden den ser ut til å reagere i ett halvt sekund. Har prøvd den utenfor kabinettet og, ikke tilkoblet noe...

Hmm, kom nettopp på at jeg skal teste den utenfor kabinettet bare med noen vifter koblet til da det er ikke alltid at strømforsyninger vil skru seg på helt uten last (mulig det var bare i "gamle" dager dog)

Skjermkortet og lydkortet har jeg ikke fått testet i en annen maskin enda, men f.eks lydkortet har en fysisk bryter som skrur det på under oppstart, men det skjer ikke lengre, er null liv i det. Skjermkortet er det også null respons i, det blir ikke lunk i en eneste komponent engang, og viftene sviver heller ikke.

 

Strømforsyningen vil ikke skru seg på uten at den er koblet på et hovedkort. En kompis som driver med vannkjøling har en egen kontakt han kan plugge inn i hovedkortkontakten til strømforsyningen for å lure den til å tro at den står koblet til et HK. Uten denne skjer det ingen ting når du trykker på bryteren uavhengig av hva som er koblet på.

 

For meg så ser det mest ut som om HK er gåent. Da kommer det ikke strøm fra strømforsyningen og følgelig skjer det ikke stort i de andre komponentene. Et typisk scenario med ødelagt HK er at du trykker på startknappen, PSU skrur seg på og spinner opp vifta og deretter slår seg av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Strømforsyningen vil ikke skru seg på uten at den er koblet på et hovedkort. En kompis som driver med vannkjøling har en egen kontakt han kan plugge inn i hovedkortkontakten til strømforsyningen for å lure den til å tro at den står koblet til et HK. Uten denne skjer det ingen ting når du trykker på bryteren uavhengig av hva som er koblet på.

 

Dette vet jeg, jeg bruker bare en gaffel til å jumpstarte psuen når den ikke er tilkoblet ett hovedkort.

(Det er bare å koble den eneste grønne kabelen på 24pin kontakten sammen med hvilken som helst sort(jord))

 

For meg så ser det mest ut som om HK er gåent. Da kommer det ikke strøm fra strømforsyningen og følgelig skjer det ikke stort i de andre komponentene. Et typisk scenario med ødelagt HK er at du trykker på startknappen, PSU skrur seg på og spinner opp vifta og deretter slår seg av.

 

Hvis det er HKet så er det kun PCI-e portene som er gått ettersom jeg bruker det atm. Er integrert skjermkort på hovedkortet så jeg koblet bare skjermen til der da jeg ikke fikk liv i det vanlige skjermkortet mitt.

Allt funker ellers helt fint på dette hovedkortet...

Endret av eXa
Lenke til kommentar

(...)

Hvis det er HKet så er det kun PCI-e portene som er gått ettersom jeg bruker det atm. Er integrert skjermkort på hovedkortet så jeg koblet bare skjermen til der da jeg ikke fikk liv i det vanlige skjermkortet mitt.

Allt funker ellers helt fint på dette hovedkortet...

 

Rareste jeg har hørt på lenge. Du får høre med en kompis om han kan teste ut de delene du mistenker er ødelagte da for å få det bekreftet. Var det PSUen som gikk og tok med seg GPU+lydkort?

Lenke til kommentar

Ja det er virkelig merkelig. Jeg var ikke tilstede når det skjedde. (tror ikke det kan ha hvert lyn, ikke hørt noe torden og ingenting annet er gått, ikke en sikring engang).

Hvis det er PSU som drepte lydkortet og skjermkortet så fatter jeg ikke hvorfor hovedkortet eller noe annet ikke også tok kvelden. Samme 12v som går til skjermkort og lydkort går jo også til hovedkortet (singel rail psu)

Jeg skal ta med meg lydkortet til en kamerat først da det er det letteste å teste.

Lenke til kommentar

Kan man skyte istykker bruer med tanks på når physics kommer?

Nei, det tror jeg ikke. Det vil heller ikke være mulig å kjøre gjennom, eller ødelegge, bygninger større enn vedskjul.Physics vil gjelde tanksene og hvordan de oppfører seg, men ikke bygninger og miljø ellers.

 

Korriger meg gjerne om jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...