Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke 750 meter?

 

Jeg har bare sett kilder på 500m og 445m.

 

Men kom gjerne og si jeg tar feil. Hvis det hadde vært 750m, kunne man ikke da bare se over åkern på Malinovka?

 

The maximum possible view range you can currently (v0.7.3) achieve in game is nearly 598.842m with a Patton and 100% commander and crew having the Brothers in Arms perk, the commander having 100% Recon skill, the radio operator having 100% Situational Awareness skill, the tank having Improved Ventilation and Binoculars equipment installed and using Case of Cola premium consumable.

 

Fra http://wiki.worldoft...nics#View_Range

 

Har aldri prøvd det selv med min Patton dog, mangler bare å hive på Binos og ei kasse cola. Men hver gang jeg er innom Malinovka nå så er det bare som assault uansett. Ser frem til å kunne velge bort den moden. :p

 

Edit: Men så ser jeg følgende..

 

Maximum Spotting Range

You can never spot a vehicle further away than 445m, the game engine performs no spotting checks past this boundary.

Note that unlike draw distance limits, spotting range limits are the same in all directions (think of a virtual bubble instead of a cube).

 

Så du kan vel se tvers over åkeren og se det som har blitt spottet. men du vil ikke spotte noe selv om de er mer enn 445. Må huske å skille mellom view range og spotting range.

Endret av Whitefall
Lenke til kommentar
Er det ikke 750 meter?
Jeg har bare sett kilder på 500m og 445m. Men kom gjerne og si jeg tar feil. Hvis det hadde vært 750m, kunne man ikke da bare se over åkern på Malinovka?
The maximum possible view range you can currently (v0.7.3) achieve in game is nearly 598.842m with a Patton and 100% commander and crew having the Brothers in Arms perk, the commander having 100% Recon skill, the radio operator having 100% Situational Awareness skill, the tank having Improved Ventilation and Binoculars equipment installed and using Case of Cola premium consumable. Fra http://wiki.worldoft...nics#View_Range
Har aldri prøvd det selv med min Patton dog, mangler bare å hive på Binos og ei kasse cola. Men hver gang jeg er innom Malinovka nå så er det bare som assault uansett. Ser frem til å kunne velge bort den moden. :p Edit: Men så ser jeg følgende..
Maximum Spotting Range You can never spot a vehicle further away than 445m, the game engine performs no spotting checks past this boundary. Note that unlike draw distance limits, spotting range limits are the same in all directions (think of a virtual bubble instead of a cube).
Så du kan vel se tvers over åkeren og se det som har blitt spottet. men du vil ikke spotte noe selv om de er mer enn 445. Må huske å skille mellom view range og spotting range.

 

Ja det er spotting range jeg snakker om, beklager misforståelsen.

At man ser en tank som andre har spottet for deg, ja der kan du ha lengre enn 500m, men da er det pga av radio.

Trodde ikke dette var definert som "view range"

Lenke til kommentar

 

Also, dette har visst noen dataminet fra 8.0:

(snip)

Jeg vil ha den Agrimotor-en. :D

Haha, det var mye rart der ja, men den tok både kaka og gullmedaljen :D

 

Blir det noen mulighet for styring av to kanoner med 8.0? Er jo flere vogner som, hvis man skal prøve å dra inn litt realisme, burde ha dette (feks. M3 Lee, B1, Maus?), og det ser jo ut til at det bare blir flere med denne patchen.

Lenke til kommentar

Ja det er spotting range jeg snakker om, beklager misforståelsen.

At man ser en tank som andre har spottet for deg, ja der kan du ha lengre enn 500m, men da er det pga av radio.

Trodde ikke dette var definert som "view range"

 

Ble forvirra selv med tanke på view og spot. Fikk det for meg et sekund at jeg kunne spotte som en gud med Patton før jeg innså at 445m fortsatt gjelder. Men det er vel radio relay som gjelder for view ja.

Lenke til kommentar

View range: Den avstanden du kan se en annen tanks.

Spot range: Den avstanden du kan spotte en annen tanks.

Radio range: Den avstanden andre kan kommunisere andres posisjoner til deg.

Draw distance: Den avstanden PCen din tegner verden.

 

 

Med andre ord:

Dersom du spotter en annen tanks på 440m avstand, og den kjører vekk ifra deg, kan du se den til den forsvinner ut av din viewrange. Du kan også melde ifra til andre, som er innenfor din egen radiorange.

 

Du har helt sikkert opplevd at du kan se tanks på kartet, uten at du kan se dem ifra tanksen din, eller at du til og med ikke kan se det området i det hele tatt (Jeg har spesielt opplevd dette på Malinovka).

Selv om du har 500m view range, er det langt ifra sikkert at du vil spotte de samme tanksene på 440m, som tanksen rett ved siden av, med 600m view range, da sikten blir dårligere jo lenger vekk man kommer, prosentvis av din egen viewrange.

 

Dersom du sliter med å se 440 m, er det ikke sikkert at du klarer å spotte alt som er der. Derimot, når noen andre har spottet den tanksen, vil du se den selv også.

 

Derfor kan også tanks forsvinne, selv om de er innenfor din spot range, dette vet jeg du har oppdaget mange ganger. Jo høyere view range, jo høyere cammoverdi vil du kunne se på 445m avstand.

 

Det er den siste grunnen som gjør at jeg ønsker høy view range.

Lenke til kommentar

Neppe. Har de ikke tidligere sagt at det ikke kommer til å skje, eller noe sånt?

Jeg trodde de hadde sagt det stikk motsatte, jeg. Trodde det var snakk om at det skulle komme allerede i 0.7.4?

 

Also, dette har visst noen dataminet fra 8.0:

(snip)

Jeg vil ha den Agrimotor-en. :D

Haha, det var mye rart der ja, men den tok både kaka og gullmedaljen :D

 

Blir det noen mulighet for styring av to kanoner med 8.0? Er jo flere vogner som, hvis man skal prøve å dra inn litt realisme, burde ha dette (feks. M3 Lee, B1, Maus?), og det ser jo ut til at det bare blir flere med denne patchen.

 

Det er vel strengt tatt ikke tanks som kommer med 8.0, men fremtidige tanks som allerede er lagt inn i koden. Det er nok en god stund til vi ser disse tanksene. Tyskerene sin andre TD-linje, har vel vært lovet siden 7.0, men UK hadde ETA i mars, tror jeg? I hvert fall, dersom UK kom med denne patchen, hadde de nok nevnt det. Greit at physics er stort, men det er ikke så stort at de nærmest glemmer hele UK-treet. Og forsåvidt også de resterende 38 tanksene i tillegg. Det hadde vært en helt enorm oppgradering!

Lenke til kommentar

Jepp men da er vi enige da.

 

Så da er det ikke vits i med feks kikkerter på tanker som allerede har over 440m i spotrange. korrekt?

 

Det er ingen som har 440m spotrange. De har viewrange.

Med 440m view range (400m+Optics) er du i stand til å spotte en Maus på ca 430m når den kjører i åpent lende. En liten light tank med svært mye høyere cammoverdi vil du ikke spotte på noe mer enn kanskje 200m eller mindre (Det krever bare en cammoverdi på 0,5 og jeg tror det er flere tanks som har høyere enn det imens de kjører i åpent lende, spesielt light tanks).

Dersom du derimot har 700m spot range, vil du fremdeles bare spotte Mausen på 445m, men du vil i tillegg spotte stort sett alle heavytanksene stående stille på 445 meter i tillegg. Til og med en del mediums også. Og dem som du normalt sett spotter på 200m vil du spotte på 350m.

 

Det er bare spottinga.

I tillegg vil du fremdeles være i stand til å skyte tanks på mye større avstand, fordi hvis noen allerede har spottet en tanks for deg, vil du kunne se den såfremt du har den på kartet. (Etter å ha sjekket veldig fort, ser det ut som det ikke er tanks som har radio range over 750m, og med view range opp til 675m er det under 100m buffer, i motsetning til vanlig når du bare kan se ca halvparten av hva du kan se på kartet.

Lenke til kommentar

Aner ikke. Men vi har eksperimentert og bevist at dette ikke er tilfellet.

 

Det står også på den siden som mange har linket til, her.

http://wiki.worldoftanks.com/Battle_Mechanics#View_Range

 

Note that unlike what the in game description of the view range enhancing equipment indicates, there is no 500m limitation. View range is unlimited. The better your view range, the better your spotting range, at any range.
Lenke til kommentar

AMX 13-75 suger balle etter 7.5

Den får omtrent samme MM som AMX 13-90, så hvorfor spille 13-75 i det hele tatt (utenom og grinde til 13-90). ?

Den er omtrent dårligst på det en scout skal være sammenlignet med andre scouts, mindre fart, mindre mobilitet, turret snur seg saktere, mindre viewrange.

WG nerfet de franske tankene for mye ser det ut til, og de trenger sårt en buff. Ser at Lorraine og Batchat begge blir buffet nå, men håper de gjør noe med MM på 13-75.

Den har ikke noe og gjøre i det øverste battle tieret.

Lenke til kommentar
AMX 13-75 suger balle etter 7.5 Den får omtrent samme MM som AMX 13-90, så hvorfor spille 13-75 i det hele tatt (utenom og grinde til 13-90). ? Den er omtrent dårligst på det en scout skal være sammenlignet med andre scouts, mindre fart, mindre mobilitet, turret snur seg saktere, mindre viewrange. WG nerfet de franske tankene for mye ser det ut til, og de trenger sårt en buff. Ser at Lorraine og Batchat begge blir buffet nå, men håper de gjør noe med MM på 13-75. Den har ikke noe og gjøre i det øverste battle tieret.

 

Blir Bat Chat 25t buffed? Har du link?

 

13 90 er heller ikke bra lenger på tier 8. Den har for dårlig kanon med den nye MM den får. Mener jeg leste en plass at kanonen blir gjort bedre ved en senere patch.

Endret av James King
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...