Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke mulig å ha et crew som er 100% på to tanks?

Hvis jeg bytter et crew over til en annen tanks, så får det jo rød prosent. Så kan du trene dem over til den nye tanksen. Så fikk jeg den til maks, og nå vil jeg ha crewet tilbake på den tanksen jeg hadde dem. Da får jeg at jeg må trene dem over igjen.

 

Jeg mener imidlertid å huske at det var noen i klanen tidligere som byttet crew før CW og sånn, da. At de hadde crew som de vekslet på tanksene. Det er til og med to heavy tanks det er snakk om.

 

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg nå flyttet crewet fra VK45 over til E100, da VK45 allerede var på 270%. Men E100 har en ekstra loader. Jeg har allerede en loader på Mausen med 269%, så det ideelle ville vært å bare kunne flytte ham over når jeg skulle bruke den andre tanksen... Er ikke dette mulig?

Og hvis ikke. Hva er best av rød 100% og 80% på tanksen? Eller 90%, for 20.000 credits er levelig, så lenge jeg ikke gjør det på hele crewet :-)

 

Edit: Eneste som suger da, er at den XPen jeg da får, går til loaderen istedetfor ekstraprosentene i skills, da.

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å ha et crew som er 100% på to tanks?

Hvis jeg bytter et crew over til en annen tanks, så får det jo rød prosent. Så kan du trene dem over til den nye tanksen. Så fikk jeg den til maks, og nå vil jeg ha crewet tilbake på den tanksen jeg hadde dem. Da får jeg at jeg må trene dem over igjen.

 

Jeg mener imidlertid å huske at det var noen i klanen tidligere som byttet crew før CW og sånn, da. At de hadde crew som de vekslet på tanksene. Det er til og med to heavy tanks det er snakk om.

 

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg nå flyttet crewet fra VK45 over til E100, da VK45 allerede var på 270%. Men E100 har en ekstra loader. Jeg har allerede en loader på Mausen med 269%, så det ideelle ville vært å bare kunne flytte ham over når jeg skulle bruke den andre tanksen... Er ikke dette mulig?

Og hvis ikke. Hva er best av rød 100% og 80% på tanksen? Eller 90%, for 20.000 credits er levelig, så lenge jeg ikke gjør det på hele crewet :-)

 

Edit: Eneste som suger da, er at den XPen jeg da får, går til loaderen istedetfor ekstraprosentene i skills, da.

 

Det de i klanen din mest sannsynlig gjorde var å bruke samme crew i en premium tank og en annen tank. F.eks så kan jeg flytte crewet fra E75/E100/Maus o.l til Löwe uten å måtte retraine dem. Det samme fungere med f.eks T32 og T34 fra amerika og sikkert IS-6 hos russland, men denne har jeg dog ikke testet.

 

Det må altså en premium tank til, og det må være samme tank klasse (Heavy-heavy, med-med). For vanlige tanks er det nødvendig med retraining. Det er tydeligvis hjernevasking og de glemmer at de noen gang har tatt i sin forrige tanks...

 

Forøvrig, tatt fra wikien til world of tanks:

 

A crew member is always trained for a specific vehicle. Should a crewman operate a vehicle that he is not trained for, he may receive a penalty to his training level. This is indicated by the training level being colored red in the garage screen. A penalty received for the following situations:

-If a crew member is in a vehicle of the same class, and the vehicle is a premium vehicle, there is no penalty.

-If a crew member is in a vehicle of the same class, and the vehicle is not a premium vehicle, he will take a 25% penalty to his current training level. So, for example, 80% base training level will be reduced to 60%, or 100% base training level will be reduced to 75%.

-If a crew member is in a vehicle of a different class, and the vehicle is a premium vehicle, he will also take a 25% penalty to his current training level.

-If a crew member is in a vehicle of a different class, and the vehicle is not a premium vehicle, he will take a 50% penalty to his current training level. So, for example, an 80% crew will be reduced to 40% base training level, while a 100% crew will reduced to 50% base training level.

 

Experience gain for each crew member is also reduced under these conditions.

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar

Hadde en bra runde med Vk3601. Den vogna bouncer mye skudd hvis man vinkler den. MM var bra. Var nesten på topp. Encounter mode på Himmelsdorf. Prøvde å få meg meg laget på hill, men fikk bare med meg en M6. Men vi klarte å ødelegge og oppholde mange tanks på hill utrolig lenge, slik at vi cappet og vant. 15 hits før jeg ble knust til slutt. Gøy :p

Lenke til kommentar
Jeg har skrudd av all lyd i wot. Hører heller på musikk eller ser på en serie imens

 

Da spiller jeg dårlig, må ha lyd, musikk kan jeg klare meg uten, både spillets og ellers.

 

Nå har jeg ett kjempeproblem, låst opp 3 stykk tier VIII tanks, og har bare 1.6 på "konto". Nærmer meg fort 4 stykk til også.

Kjedelig nok og spille premium tank (har Löwe med ~520 battles på den ene alene pga av credit farming)

 

Håper på 50% rabatt snart på noen tier VIII tanks.

Lenke til kommentar
Jeg har skrudd av all lyd i wot. Hører heller på musikk eller ser på en serie imens

 

Da spiller jeg dårlig, må ha lyd, musikk kan jeg klare meg uten, både spillets og ellers.

 

Nå har jeg ett kjempeproblem, låst opp 3 stykk tier VIII tanks, og har bare 1.6 på "konto". Nærmer meg fort 4 stykk til også.

Kjedelig nok og spille premium tank (har Löwe med ~520 battles på den ene alene pga av credit farming)

 

Håper på 50% rabatt snart på noen tier VIII tanks.

 

Enig. Lyd er ett must. Prøver meg med musikk en gang i blandt, men merker at jeg spiller ræva i forhold. Blir ikke samme konsentrasjonen for min del. Men igjen, hver sin preferanse. :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...