Gå til innhold

Altinn taklet ikke pågangen


Anbefalte innlegg

Klart de kan ha folk gående på overtid. Vi snakker tross alt om en tjeneste som skal være oppe 24/7. Og det er jo ikke slik at altinn er nede støtt, slik at de ansatte kan jo ikke være langt over lovlig overtid allerede når kalenderen tross alt bare viser mars. Her skal dem bare jobbe til dem blir blå alle mann.

 

Mars ja, da er det jo lov :p

(4) Overtidsarbeidet må ikke overstige ti timer i løpet av sju dager, 25 timer i fire sammenhengende uker og 200 timer innenfor en periode på 52 uker.

 

(8) Samlet arbeidstid må ikke overstige 13 timer i løpet av 24 timer eller 48 timer i løpet av sju dager. Grensen på 48 timer i løpet av sju dager kan gjennomsnittsberegnes over en periode på åtte uker.

hmm, merkelig, står ikke noe om mars i reglene, kanskje reglene er det samme for hele året da...

 

Kilde: http://www.lovdata.no/all/tl-20050617-062-010.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må ærlig innrømme at jeg syntes det er helt utrolig at det fortsatt er nede.

 

Nei, det er sant at det ikke brenner på dass og er livsviktig at jeg får sjekka sjølmeldinga mi NUH. Det er på langt nær noen krise for meg personlig, men reagerer på hvor mye det har blitt annonsert så mye i forkant at man kan, og bør, sjekke alt dette på nett og i tillegg anbefaler så mange som mulig å gjøre dette - bare for at hele tjenesten skal rase som et korthus på den aktuelle dagen.

Lenke til kommentar

Fortsatt ikke oppe.. Over et døgn siden. Latterlig. Her betaler vi i dyre dommer, så klarer dem ikke ha en fungerende nettside en gang. Dritfett.

 

Tror ikke folk på vestlandet kommer inn (innbiller jeg meg), for jeg har fibernett fra Lyse, bor i Lier på vestlandet, men kommer opp som Lier, Hordaland på alle mulige nettsider.

Lenke til kommentar

Altinn er jo tydligvis oppe for noen, så da fungerer det. De har bare fortsatt begrenset det veldig til hvem som får logge på. Om det er fordi dem vil begrense antallet pålogginger samtidig så må de jo endre på dette, så det ikke er de samme få som har hatt tilgang det siste døgnet!

 

Dette er Epic fail for min del. Nå er posten raskere enn via nettet. Naboen fikk sin, og jeg som er så korka idiot og valgte bare e-løsning sitter her som en mongodott. Det er siste gang jeg gidder å bruke så mye tid på å prøve å få selvangivelsen min.

 

Dette var takka for å betale skatt, jeg får ikke engang se selvangivelsen min.

 

Det som gjør meg skikkelig gretten er hvor mye skattepenger som går med hvert år til rot og rør i alle disse statlig etatene. Penger vi kunne brukt på noe mer nyttig en ubrukelig konsulentfirmaer!

Lenke til kommentar

(23.03.2011) 70 prosent av Norges befolkning har nå tilgang til altinn.no og kan sjekke selvangivelsen. 213 000 har frem til nå fått sjekket skatten sin. Vi arbeider kontinuerlig med å få åpnet løsningen for flere grupper av nye brukere. Hvilke grupper av brukere som det nå gradvis åpnes for, velges ut tilfeldig.

Saken oppdateres hver hele time

 

70%?!?!? Åssen vet dem det? Det er jo tydligvis sperret/åpnet på ISP nivå.

 

Så er det da egentlig noen feil annet enn hvem de gir tilgang nå?

Lenke til kommentar

Greit jeg tar den. Tenkte på AML og 200 timer per kalender-år men det var jo feil var per 52 uker......der dret jeg meg kraftig ut.

Som jeg skrev, men du tydeligvis ikke orket å lese, så er dette reglene:

200 timer overtid i løpet av ett år

maks 13 timer arbedstid i løpet av 24 timer(denne er værre hvis man skal jobbe 24/7)

maks 48 timers arbeidstid i løpet av 7 dager(denne er også vanskelig å følge ved 24/7 jobbing)

 

Så, drift-personellet kan etter loven jobbe, grovt regnet, 5 timer overtid i 2 dagen...

Lenke til kommentar

Greit jeg tar den. Tenkte på AML og 200 timer per kalender-år men det var jo feil var per 52 uker......der dret jeg meg kraftig ut.

Som jeg skrev, men du tydeligvis ikke orket å lese, så er dette reglene:

200 timer overtid i løpet av ett år

maks 13 timer arbedstid i løpet av 24 timer(denne er værre hvis man skal jobbe 24/7)

maks 48 timers arbeidstid i løpet av 7 dager(denne er også vanskelig å følge ved 24/7 jobbing)

 

Så, drift-personellet kan etter loven jobbe, grovt regnet, 5 timer overtid i 2 dagen...

 

Ble ting veldig vanskelig for deg? Det er ikke snakk om at samme mann skal jobbe de neste 72 timene i strekk. Det er tross alt mer enn en mann som drifter dette.....

 

Så sett alle tomsingene i arbeid og søk disp om utvidet overtid. Det er nemlig helt vanlig å få disp til økt bruk, og her snakker vi tross alt om en nasjonal tjeneste som skal være tilgjengelig 24/7, klart de får disp til å pøse ut ekstra overtid. Og bruker de fort opp lovlig overtid så må de faktisk bare leie inn eksterne folk..........

 

Det går i alle fall ikke an å gjemme seg bak AML som en forklaring på hvorfor dritt systemet fortsatt er nede nå 30 timer etter publisering.

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

http://www.brreg.no/nyheter/2011/03/70_prosent_sjekke_skatten.html

 

De skriver at sålangt idag har 33 000 vært inne å sjekket.

 

Så hvis vi da sier at 70% har tilgang til systemene nå, så er det bare 9 900 som mangler å sjekke skatten.

 

Helt fantastisk!

 

 

Eller vent nå litt....

Les nettsiden du linket til.

 

"22.mars var 180 000 personer innlogget, og alle fikk benyttet seg av tjenesten."

"Hittil i dag har 33 000 vært inne i løsningen."

 

De 70% inkluderer folk som ikke har sjekket enda, men som skal ha tilgang rent teknisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...