Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden


Anbefalte innlegg

Jaja, da prøver jeg igjen; har fått igjen pengene for Kunshan-maskinen, og satser på Xishan i stedet. Har brukt så mye tid på å finne et passende alternativ nå at jeg ikke gidder mer. Trodde jeg hadde funnet et fullgodt (og billigere) alternativ i Dell XPS 17, helt til det gikk opp for meg at den hverken har DVI- eller VGA-utgang. Håper dette skjermkortet (GT 540M) er litt mer til å leve med (med tanke på støy).

 

Slengte inn en Blu-Rayspiller også; litt teit å la muligheten gå fra seg når du først har full HD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som bruker P150 i linux? Bare lurer på om det er noen spesielle problemer i forhold til rart hovedkort/ACPI problemer etc.

 

Er skjeldent det, men har vært borti skjermkort som får 10w mindre en reference modellen. Og (antagelig) pga det får problemer med suspend 2 ram :/

 

Vil ikke gå i den fella igjen.

Lenke til kommentar

Har lastet den siste Ubuntu 11.04 og kjører den fra en minnebrikke. Har enda ikke prøvd den i P150, men kan ta noen tester med den. Den fungerte i alle fall utmerket i min Lenovo Thinkpad T61, og fant att på til det trådløse nettverkskortet, som ikke de tidligere utgaver gjorde (PS: Er en tid siden sist jeg kjørte Ubuntu). Thinkpaden har forøvrig innebygd grafikk kort, så det er ikke så overraskende at den fungerte, men blir spennende med P150.

Lenke til kommentar

Noen som bruker P150 i linux? Bare lurer på om det er noen spesielle problemer i forhold til rart hovedkort/ACPI problemer etc.

 

Er skjeldent det, men har vært borti skjermkort som får 10w mindre en reference modellen. Og (antagelig) pga det får problemer med suspend 2 ram :/

 

Vil ikke gå i den fella igjen.

 

 

Har lastet den siste Ubuntu 11.04 og kjører den fra en minnebrikke. Har enda ikke prøvd den i P150, men kan ta noen tester med den. Den fungerte i alle fall utmerket i min Lenovo Thinkpad T61, og fant att på til det trådløse nettverkskortet, som ikke de tidligere utgaver gjorde (PS: Er en tid siden sist jeg kjørte Ubuntu). Thinkpaden har forøvrig innebygd grafikk kort, så det er ikke så overraskende at den fungerte, men blir spennende med P150.

 

Da har jeg kjørt Ubuntu 11.04 fra minnepenn.

Forbausende kjapp oppstart, selv om det er en gammel og treg minnepenn med 2 GB kapasitet.

Virket som om den fant frem drivere forbausende fort, også det trådløse kortet.

Orket dog ikke å granske alt nærmere, da viftene gikk for fullt hele tiden. Jeg gikk dog ikke på nettet etter bedre drivere. Var så vidt innom strømalternativer, men kunne ikke se noe der som skulle få viftene til å gå roligere.

Ubuntu klarte der i mot å finne ut at skjermen har 1920x1080 oppløsning.

 

Konklusjon for meg, og for mitt bruk, så funker dette etter all forventning. Mitt bruk er ganske beskjedent med Ubuntu/Linux. Det går stort sett i å ha det tilgjengelig om noe låser seg fullstendig, samt å gå inn i gamle disker som er låst av passord osv.

 

For de som vil prøve å kjøre Ubuntu fra en minnepenn, så finner de den her;

http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download

med full oppskrift.

http://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-1-2-3/

Universal USB Installer – Easy as 1 2 3

Endret av Protest
Lenke til kommentar

Da har jeg kjørt Ubuntu 11.04 fra minnepenn.

Forbausende kjapp oppstart, selv om det er en gammel og treg minnepenn med 2 GB kapasitet.

Virket som om den fant frem drivere forbausende fort, også det trådløse kortet.

Orket dog ikke å granske alt nærmere, da viftene gikk for fullt hele tiden. Jeg gikk dog ikke på nettet etter bedre drivere. Var så vidt innom strømalternativer, men kunne ikke se noe der som skulle få viftene til å gå roligere.

 

Ja du får ikke kjørt inn hardware drivers fra minnepennen (uten å installere med minnepennen som hd, men det blir en del ekstra jobb). Og uten hardware drivers vil skjermkortet ikke gå ordentlig i strømsparingsmodus. Hvis du installerer vil du derimot få mulighet for dette.

 

Takk for at du testet :)

Lenke til kommentar

Da har jeg kjørt Ubuntu 11.04 fra minnepenn.

Forbausende kjapp oppstart, selv om det er en gammel og treg minnepenn med 2 GB kapasitet.

Virket som om den fant frem drivere forbausende fort, også det trådløse kortet.

Orket dog ikke å granske alt nærmere, da viftene gikk for fullt hele tiden. Jeg gikk dog ikke på nettet etter bedre drivere. Var så vidt innom strømalternativer, men kunne ikke se noe der som skulle få viftene til å gå roligere.

Ubuntu klarte der i mot å finne ut at skjermen har 1920x1080 oppløsning.

 

 

Hva er det som ikke finner 1080p oppløsning? Windows?

Lenke til kommentar

Vet ikke om de er kjappere med å sende ut Xishan-maskinene, men jeg bestilte den 4. mai, og fikk melding om at den er sendt i dag(!) Mistenkter imidlertid at denne allerede var ferdig montert, med tanke på at de ellers regner med 1-2 ukers leveringstid. (Returvare, tro?)

 

Kunshan-maskinen (som jeg returnerte) bestilte jeg 2. februar, og fikk den 1. april.

Lenke til kommentar

Fått pc = Jippi!

 

Død piksel oppe i høyre hjørne = Faen!

 

nei der var du uheldig:/ jaja. greit de i det miste sendte den da, min har de ikke sendt enda. men de SA de skulle bygge den på fredag, så vi får se om den sendes ut i løpet av mandagen. grøss som multicom tar seg god tid.

Lenke til kommentar

Men, hvis man får en død pixel er det vel mulig å levere den tilbake!? Han man ikke 14 dager, eller noe!?

 

Er vel et visst lite antall før det går på noe garanti, men synes døde pixler er svæææært ødeleggende på ny pc, og noe jeg ikke kommer til å "finne meg i"..

Lenke til kommentar

bra for deg det da;) men forstår ikke helt hva multicom driver med i såtilfelle. hvilken konfigurasjon har d bestillt med?

 

2720QM / Radeon HD6970M / Intel SSD510 120 gb & Momentus XT 500gb / 8gb minne

 

Jeg spurte etter matt skjerm da jeg bestilte, men dette var dessverre ikke å oppdrive, med mindre jeg valgte å bestille et nvidia skjermkort istedenfor.

Lenke til kommentar

Utrolig merkelig at din ikke har blitt sendt enda, Uracoin. Virker som om maskinene blir sendt ut på løpende bånd for tiden. Rart at noen som har venta to uker får den fortere enn deg som har venta halvannen måned. Multicom er sløve... men for et produkt de leverer! Gled deg!

 

Angående den døde pikselen, så skal jeg sende en mail og forhøre meg om hvor lang tid multicom kommer til å bruke på å erstatte skjermen. tar det lang tid, så kan det være det samme. Den forstyrrer meg ikke noe spesielt. Den synes bare når det er mørke farger på skjermen. Synes det blir feil at man må kaste en slik fantastisk skjerm bare pga. en død piksel, så lar det nok gå.

 

Angående maskinen, så er den et skikkelig råskinn som overgår alle mine forventninger. Har så langt spilt Bad Company 2 og Empire: Total War og begge ruller smertefritt og ser helt fantastiske ut på fulle innstillinger og oppløsning! Skjermen er nydelig, touchpaden funker fint, lyden er ålreit, men keyboard-layouten er litt forvirrende (de har forstørret høyre ctrl-tast, så piltastene er forskjøvet litt til høyre). ender ofte med at jeg trykker pil venstre i stedet for pil ned. Men det går seg nok til etterhvert. Aldri hatt chiclet før, så hele tastaturet er litt uvant.

 

Støy har jeg ikke lagt nevneverdig merke til (men så kommer jeg fra en tre år gammel Packard Bell som dura som en liten flyplass...). Adapteren er SVÆÆÆR, men ikke noe problem for en voksen mann.

 

Blir nok mange, mange fine år med den perlen her ja! Bring on BF3 og Skyrim! :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utrolig merkelig at din ikke har blitt sendt enda, Uracoin. Virker som om maskinene blir sendt ut på løpende bånd for tiden. Rart at noen som har venta to uker får den fortere enn deg som har venta halvannen måned. Multicom er sløve... men for et produkt de leverer! Gled deg!

 

Angående den døde pikselen, så skal jeg sende en mail og forhøre meg om hvor lang tid multicom kommer til å bruke på å erstatte skjermen. tar det lang tid, så kan det være det samme. Den forstyrrer meg ikke noe spesielt. Den synes bare når det er mørke farger på skjermen. Synes det blir feil at man må kaste en slik fantastisk skjerm bare pga. en død piksel, så lar det nok gå.

 

Angående maskinen, så er den et skikkelig råskinn som overgår alle mine forventninger. Har så langt spilt Bad Company 2 og Empire: Total War og begge ruller smertefritt og ser helt fantastiske ut på fulle innstillinger og oppløsning! Skjermen er nydelig, touchpaden funker fint, lyden er ålreit, men keyboard-layouten er litt forvirrende (de har forstørret høyre ctrl-tast, så piltastene er forskjøvet litt til høyre). ender ofte med at jeg trykker pil venstre i stedet for pil ned. Men det går seg nok til etterhvert. Aldri hatt chiclet før, så hele tastaturet er litt uvant.

 

Støy har jeg ikke lagt nevneverdig merke til (men så kommer jeg fra en tre år gammel Packard Bell som dura som en liten flyplass...). Adapteren er SVÆÆÆR, men ikke noe problem for en voksen mann.

 

Blir nok mange, mange fine år med den perlen her ja! Bring on BF3 og Skyrim! :thumbup:

 

 

Det var en betryggende post! Gleder meg til min er i hus, slik at jeg får testet Civ5, Bfbc2 og ikke minst bf3, når den tid kommer :)Du har 6970? Kan du sjekke batteritid? Idle og load? Lurer litt på hvor lenge den holder uten strøm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...