Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig merkelig at din ikke har blitt sendt enda, Uracoin. Virker som om maskinene blir sendt ut på løpende bånd for tiden. Rart at noen som har venta to uker får den fortere enn deg som har venta halvannen måned. Multicom er sløve... men for et produkt de leverer! Gled deg!

 

Angående den døde pikselen, så skal jeg sende en mail og forhøre meg om hvor lang tid multicom kommer til å bruke på å erstatte skjermen. tar det lang tid, så kan det være det samme. Den forstyrrer meg ikke noe spesielt. Den synes bare når det er mørke farger på skjermen. Synes det blir feil at man må kaste en slik fantastisk skjerm bare pga. en død piksel, så lar det nok gå.

 

Angående maskinen, så er den et skikkelig råskinn som overgår alle mine forventninger. Har så langt spilt Bad Company 2 og Empire: Total War og begge ruller smertefritt og ser helt fantastiske ut på fulle innstillinger og oppløsning! Skjermen er nydelig, touchpaden funker fint, lyden er ålreit, men keyboard-layouten er litt forvirrende (de har forstørret høyre ctrl-tast, så piltastene er forskjøvet litt til høyre). ender ofte med at jeg trykker pil venstre i stedet for pil ned. Men det går seg nok til etterhvert. Aldri hatt chiclet før, så hele tastaturet er litt uvant.

 

Støy har jeg ikke lagt nevneverdig merke til (men så kommer jeg fra en tre år gammel Packard Bell som dura som en liten flyplass...). Adapteren er SVÆÆÆR, men ikke noe problem for en voksen mann.

 

Blir nok mange, mange fine år med den perlen her ja! Bring on BF3 og Skyrim! :thumbup:

 

 

Det var en betryggende post! Gleder meg til min er i hus, slik at jeg får testet Civ5, Bfbc2 og ikke minst bf3, når den tid kommer :)Du har 6970? Kan du sjekke batteritid? Idle og load? Lurer litt på hvor lenge den holder uten strøm...

 

 

Jeg har 6970m ja (fantastisk ytelse!) Batterycare gir meg ca. halvannen time på strømsparerprogram. har bare firefox oppe for øyeblikket. Ved spilling kuttes nok tiden drastisk, så vil vel egentlig alltid anbefale å ha adapteren i nærheten.

 

P.S. Gratulerer Uracoin! det var jammen meg på tide. for meg tok det to dager fra den var sendt til jeg plukka den opp på postkontoret. jeg bor i Oslo til informasjon :)

Endret av Hatt89
Lenke til kommentar

da var omsider min maskin i hus. er ikke spesiellt fornøyd med at multicom har tatt seg så god tid, for så å sende meg en maskin med manglende nettverkskort.

 

montøren min har tydligvis vert veldig sint den dagen han skrudde sammen maskina mi, for disse skruene er skrudd fast i hardeste laget. den ene skruen som holder coveret til hdd har blitt skrudd så hardt til at skruefestet har sprukket opp på siden. dålig start dette her:/

 

men men, får håpe på en kompensasjon for dette. i mellomtiden bruker jeg trådløst nett vha. usb.

 

fikk beskjed om at jeg ikke har noe grafikkkort da jeg prøvde meg på en nyere catalyst instalasjon, men dette skal jeg nok få ordnet ganske så snart:P

Lenke til kommentar

tempsa var ganske crap i allefall. 6970 når 100c etter 3 minutter med furmark. trur jeg skal legge på kjølepasta selv gitt. multicom har nok ansatt en haug med apekatter til å bygge maskinene sine, for dette er labert i forhold til hva en ser andre har fått av temperatur resultater:P

 

drivere til skjermkort var litt køddene da. den som følger med på cd'n ser ut til å fungere, men kan ikke kjøre WEI med den i det miste. jaja, får se hvordan det går etterhvert:P

Lenke til kommentar

ja, jeg sendte de en mail om kompensasjon. sa at hvis de sendte meg det litt vassere nettverkskortet som plaster på såret så var det greit. ja aner ikke hva de har drevet med når det gjelder kjølepasta. men den biten tar jeg selv. er nok nærliggende å tro at jeg anskaffer med litt ic diamon 7, om jeg ikke bare går for mx-3(har det liggende)

 

modding av heatsink skal nok gå gra, for er masse plass under dekselet her:P får håpe tempsa blir gode nok til å klokke litt etter hvertXD

 

av spill har jeg til nå testa ut minesweiper. kjører på full grafikk uten lagg! skal nok kjøre igang med steam install og noe annet kluss au, samt crysis 2 bare for å prøve:P

 

hdd caddyn passa perfekt, og cd romen er nå i eksternt kabinett, mens momentus xt'n ligger i cd rom caddy'n. var vel litt overkill med 120 gig ssd, men kjøpt er kjøpt:P

 

anngående skjermkortdriveren var det bare jeg som hadde funnet meg en rar versjon av windows. tydligvis har ikke windows professional n windows mediaplayer i seg, og da får en ikke kjørt WEI. har formatert til ultimate nu, og nå er alt i orden. bare jeg får nettverkskortet så er allt greit

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått beistet i hus, og har kun stusset på én ting så langt.

 

Lyden er helt forferdelig. Flat, liten dynamikk og så og si en ikke-eksisterende bass. Dette gjelder altså når jeg plugger i hodetelefoner/øreplugger.

Har rotet litt i den medfølgende Realtek programvaren, men finner ingen steder hvor jeg kan endre aktuelle instillinger som må til.

 

Er det noen som sliter med samme problem, og kanskje har funnet en løsning på dette?

Lenke til kommentar

Har nettopp fått monsteret.

Jeg er ganske førnøyd med kjøpet. fikk den etter 1,5 uke. Jeg takler støyen den lager, men det virker som om noe i pcen lager en slags lys lyd som virkelig er irriterende. skikkelig høyfrekvent. den kommer vanligvis når pcen jobber litt eller når batteriet er fullt og laderen står i. Og en annen ting er at laderen bråker når skjermen skrus av mens pcen er på... noen som vet hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått beistet i hus, og har kun stusset på én ting så langt.

 

Lyden er helt forferdelig. Flat, liten dynamikk og så og si en ikke-eksisterende bass. Dette gjelder altså når jeg plugger i hodetelefoner/øreplugger.

Har rotet litt i den medfølgende Realtek programvaren, men finner ingen steder hvor jeg kan endre aktuelle instillinger som må til.

 

Er det noen som sliter med samme problem, og kanskje har funnet en løsning på dette?

 

 

på driver cd som følger med kan du finne thx driver under optional drivers. etter at du har instalert og validert de kan du stille på noen sliders. jeg er relativt fornøyd med lyden jeg i allefa,, men jeg hadde jo helt grusom lyd i min forige da:P

Lenke til kommentar

Har nettopp fått monsteret.

Jeg er ganske førnøyd med kjøpet. fikk den etter 1,5 uke. Jeg takler støyen den lager, men det virker som om noe i pcen lager en slags lys lyd som virkelig er irriterende. skikkelig høyfrekvent. den kommer vanligvis når pcen jobber litt eller når batteriet er fullt og laderen står i. Og en annen ting er at laderen bråker når skjermen skrus av mens pcen er på... noen som vet hva som kan gjøres?

 

Det kan være harddisken du hører. Hvilken er det?

Lenke til kommentar

Er du sikker på at trådløskortet mangler uracoin? Jeg trodde det og først, men viste seg at windows ikke greide å finne det, la inn optional wlan-drivers og da fungerte det :)

 

Greide å spille arcania: gothic 4 med fullHD og alt utenom skygger på max, positivt overrasket, skrudde av PP og noe annet småtteri som ikek gikk utover kvaliteten og nå går selv store kamper, krevende byscener svært bra, en sjelden gang kommer fps ned i 23, men stort sett ligger det på 35 og flyter godt! AA avskrudd, men AF på max. Ser at ytelsen med 1280x720 bare er 40-50% høyere enn med fullHD, noe som er en positiv overraskelse.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått beistet i hus, og har kun stusset på én ting så langt.

 

Lyden er helt forferdelig. Flat, liten dynamikk og så og si en ikke-eksisterende bass. Dette gjelder altså når jeg plugger i hodetelefoner/øreplugger.

Har rotet litt i den medfølgende Realtek programvaren, men finner ingen steder hvor jeg kan endre aktuelle instillinger som må til.

 

Er det noen som sliter med samme problem, og kanskje har funnet en løsning på dette?

 

 

på driver cd som følger med kan du finne thx driver under optional drivers. etter at du har instalert og validert de kan du stille på noen sliders. jeg er relativt fornøyd med lyden jeg i allefa,, men jeg hadde jo helt grusom lyd i min forige da:P

 

Hadde installert dette programmet, men ikke aktivert det. Nå fungerer det, men når jeg stiller på instillingene er det som om at dataen ikke reagerer. Dette gjelder også når jeg prøver å stille på "levels" gjennom windows sin innebygde speaker properties - som forsåvidt ser ut til å tro at jeg bruker 5.1 surround.

 

Nå har jeg gjentatte ganger fysisk sett rundt på dataen for å prøve å finne en ekstra jack-ingang til headphones, for såpass dårlig lyd skal ikke være mulig på en så high-end laptop.

 

Det må jo være flere som stusser på dette?

Endret av nietzsche
Lenke til kommentar

Er du sikker på at trådløskortet mangler uracoin? Jeg trodde det og først, men viste seg at windows ikke greide å finne det, la inn optional wlan-drivers og da fungerte det :)

 

Greide å spille arcania: gothic 4 med fullHD og alt utenom skygger på max, positivt overrasket, skrudde av PP og noe annet småtteri som ikek gikk utover kvaliteten og nå går selv store kamper, krevende byscener svært bra, en sjelden gang kommer fps ned i 23, men stort sett ligger det på 35 og flyter godt! AA avskrudd, men AF på max. Ser at ytelsen med 1280x720 bare er 40-50% høyere enn med fullHD, noe som er en positiv overraskelse.

 

er ikke der i device mangager verken som ukjent element eller under wireless card i allefal, kunne jo selvfølgelig ha åpnet opp maskinen for å dobbeltsjekke, men regner med at det ikke er der. det var en rekke maskiner de sendte ut uten nettverkskort rundt påske, og jeg ser ut til å ha fått en av de maskinene:/

 

men hvilken driver er det du har tatt i bruk? kunne ikke skade å prøve:P

Lenke til kommentar

leste i den internasjonale p150 tråden at denne caddyn skulle passe perfekt, for dere som ikke gidder å blåse 500 spenn på en sånn liten plastikk dings:P

 

min passa fint den au(tror jeg har akuratt den samme) men den er ikke på ebay lengre

 

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300547091410&ssPageName=STRK:MEWNX:IT#ht_2377wt_1035

Endret av uracoin
Lenke til kommentar

Er du sikker på at trådløskortet mangler uracoin? Jeg trodde det og først, men viste seg at windows ikke greide å finne det, la inn optional wlan-drivers og da fungerte det :)

 

Greide å spille arcania: gothic 4 med fullHD og alt utenom skygger på max, positivt overrasket, skrudde av PP og noe annet småtteri som ikek gikk utover kvaliteten og nå går selv store kamper, krevende byscener svært bra, en sjelden gang kommer fps ned i 23, men stort sett ligger det på 35 og flyter godt! AA avskrudd, men AF på max. Ser at ytelsen med 1280x720 bare er 40-50% høyere enn med fullHD, noe som er en positiv overraskelse.

 

er ikke der i device mangager verken som ukjent element eller under wireless card i allefal, kunne jo selvfølgelig ha åpnet opp maskinen for å dobbeltsjekke, men regner med at det ikke er der. det var en rekke maskiner de sendte ut uten nettverkskort rundt påske, og jeg ser ut til å ha fått en av de maskinene:/

 

men hvilken driver er det du har tatt i bruk? kunne ikke skade å prøve:P

Jeg la bare inn den som lå på optional. Først fant jeg ingenting i devicemanager, kun giabit lan og sendte en mail til multicom, slo så av og på bluetooth og wlan flere ganger (skjedde nada da jeg trykket på wlan hurtigtast) og plutselig dukket det opp ukjent netverkskontroller samtidig som bluetooth installerte seg automatisk. Etter det fikk jeg installert kortet :) Merkelig prosess, men det fungerte etterhvert. Kjipt om du har vært uheldig og fått uten kort, men verdt et forsøk med min oppskrift da.

Lenke til kommentar

yess, skal prøve dette. brått ender jeg opp med 2 nettverkskort, men får jeg det mer fancy kortet av multicom kommer jeg nok til å bytte alikevel, eller i det minste forhøre meg med multicom om hva de synes bør gjøres. gidder ikke å svindle de for et kort til 300 spenn lissom:P

 

edit* nei, får ikke kjørt instalasjonsprogrammet engang, får opp feilmelding om manglende komponent. hotkeysa for bluetooth/wireless gjør nada ja. får vente på nettverkskortet=)

Endret av uracoin
Lenke til kommentar

Sendte en mail til multicom hvor jeg spurte om de kunne bytte kjølepasta, om den kunne sendes inn hvis det var pixelfeil, og at jeg hadde hørt om skruer som var så harde at plasten var sprekt. Fikk nylig å svar at de sjekker forespørselen og kommer med svar snarest! Blir spennende å se hva de sier...

 

Edit, fått svar!

 

Hei! Ja, vi kan bruke en annen kjølepasta hvis du ønsker det. Èn defekt pixel er normalt ikke nok til å få byttet skjermen. Vi venter på å få inn den maskinen med sprukket plast, for den vil vi se på og evt. bytte. Men det er trolig et enkelt tilfelle, det er likevel beklagelig, men det er ikke noe som har skjedd mer enn den ene gangen så vidt jeg vet.

 

Hvilken kjølepasta bør jeg be om? velger billigste cpu og 6970...

Endret av Håk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...