Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden


Anbefalte innlegg

Hei. Har fulgt med på denne tråden, mye bra innspill her :)

 

Ser at det er en del som overklokker grafkkortene sine. Jeg lurer på hvordan det er med garanti i fht multicom. Hva skjer dersom man svir kortet f.eks? En annen ting jeg lurer på er om man bryter garantien ved å bytte kjølepasta og evt thermal pads. Så noen hadde gjort det på en alienware. Jeg vet at Dell ikke er så nøye på hva som gjøres med maskinen (en kompis av meg byttet ut prosessor selv, Dell sa ingenting), men lurer på hvordan multicom forholder seg til dette dersom det skulle oppstå problemer med pc'en.

 

Så vil jeg gjerne dele denne flotte guiden til dere som trenger Windows DVD. Kan være kjekt å ha istedet for recovery cd :cool::)

 

http://samfunn.myhken.com/w7-samle-side

 

På denne siden finner dere link til lovlig nedlasting av diverse windows 7 versjoner og instruksjoner til å opprette norsk installasjons-dvd. Jeg fikk ikke til sistnevnte men fulgte instruksjonene og lagde min egen Win7 DVD, og byttet språk fra engelsk til norsk etter installasjonen.

 

Håper dette kan være til hjelp :thumbup::)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har akkurat samme konfigurasjonsvalg, men p170 har plass til en ekstra harddisk. Du får 460m, 485m eller 6970 i begge maskinene.

 

Synes å huske at i5 prosessorer skulle bli tilgjengelig for denne maskinen i mai. Sikkert et par hundrelapper å spare der, og ytelsestapet er ~null mtp spill:

http://www.notebookcheck.net/Review-Intel-Sandy-Bridge-Processors-Gaming-Performance.49600.0.html

 

Denne testen var med 540m vel og merke..

Lenke til kommentar

P150 og P170 er så og si like. Den største forskjellen er at P170 har 17" skjerm, og at det er plass til en ekstra harddisk, samt at P170 veier minst 800 gram mer enn P150. Det igjen gjør den mindre portal, og er vel grunnen til hvorfor de fleste kanskje har valgt P150.

 

Pris forskjellen har mindre betydning. I min konfigurasjon ville en P170 med en 750/5400 disk ekstra i tillegg kostet kun 7,5 % mer. En løsning jeg ville ha valgt om jeg ikke hadde hatt ekstern skjerm.

Lenke til kommentar

Har tenkt å sende en mail om dette men vil nok ikke få svar på det før imorgen så prøver meg her først. Hva sier multicom til å nedgradere pc'en? Liker det jeg har lest om P150, men hadde klart meg fint med i5 istedenfor i7. Vet det går an å velge andre SSD'er enn de som er listet opp men usikker på prosessoren. Kunne tenkt meg å bestille en P150 med i5 prosessor og gjerne en Vertex 3 ssd. Vil det være et problem tror dere?

Lenke til kommentar

Ja, jeg spiller det litt. Har prøvd alt på maks (skygger på medium pga FPS-killer virker det som) i 1080p, noe som blir i tøffeste laget og man opplever relativt lav FPS, 25-35 der den i krevende kamper mot bosser med mye effekter kan gå ned til 10-15fps. Det føles litt hakkete når man trasker rundt og sloss i 30fps, men tar man oppløsningen ned til 1600:900, stiger fps´en med ca 10 og spiller flyter mye bedre.

 

Jeg har en P150 med GTX 485M og 2720QM.

Lenke til kommentar

Da var PC'en endelig i hus. Har satt inn 120GB SSD (Vertex 2) i slotten til HDD'en som fulgte med og installerte win7 på den, men hver gang jeg booter nå så prøver den å starte opp fra nettverskortet og gir en feilmelding om at kabelen ikke er plugget i.

 

Det ser ikke ut til at den merker SSD'en i det hele tatt ved startup, og eneste måten å komme meg inn på operativsystemet er å restarte etter feilmeldingen er kommet (restarte, ikke slå av og på). Jeg har vært inne i BIOSen og prøvd å forandre på boot prioritet, men det har ikke virket hittil.

 

En annen ting som er litt merkelig er at den ikke finner trådløst nettverkskort. Når jeg prøver å installere driverene til WLAN ber den meg slå på WLAN kortet, men det er ikke å finne noe sted, ikke engang inne på device manager :S (Fn hotkey for å slå på WLAN eller bluetooth reagerer ikke heller).

 

Noen som har noen tips om hva som skjer og hvordan jeg kan løse det?

Endret av N4TT
Lenke til kommentar

Snakket med en på teknisk hos Multicom som fortalte meg at grunnen til at jeg ikke klarte å slå på trådløst nettverk var at de hadde glemt å legge inn trådløst nettverkskort.

 

Grunnen var visst at noen av PC'ene de fikk inn i påsken var uten nettverkskort, og siden jeg ikke bestilte med operativsystem hadde de ikke vært inne på pc'en og sjekket at alt var i orden.

 

Men de skulle sende kortet asap samt en liten guide for hvordan man setter det inn så jeg slapp å sende hele PCen tilbake(det er jeg veldig glad for).

 

Angående Vertex 2 SSDen som ikke ville starte på første forsøk var problemet visst at den brukte et par sec på å komme i gang, så ved første startup fant ikke PCen noe operativsystem. Prøvde å legge SSDen bakerst i prioriteringskøen i håp om at den skulle bruke litt tid på å se etter startupfiler andre steder og dermed oppdage SSDen men det funket ikke. Fyren fra teknisk anbefalte meg å oppdatere firmware på SSDen så det er blitt neste punkt i TODO listen min :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg installert SSD updaten og det funker fint. ingen problemer med oppstart lengre :)

 

Så nå gjenstår bare nettverkskortet, men det kommer ikke før lørdag.

 

Første inntrykket mitt av PCen er veldig positivt bortsett fra det at jeg ikke har trådøst nett ennå da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...