Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter siste oppdatering (4.0.4?) har telefonen mistet kontakt med mobilnettverket flere ganger.

I tillegg syns jeg telefonen har blitt tregere i bruk.

Veldig mange som opplevde at den ble treg/ustabil. Factory reset (fabrikkgjenoppretting/reset) er rådet Samsung selv gir til de som opplever problemer etter oppdateringen.
Lenke til kommentar

 

Hmm...

 

Hva med Resurrection Remix JB?

 

RR JB er ikke definert som stabil ennå. Jeg har brukt den som primær-ROM i noen uker (dual-booter med Siyah kernel, har stock 4.0.4 som sekundær-ROM) og har ikke hatt noen nevneverdige problemer.

AOKP har sluppet sin første build av JB 4.1.1, men RR har ikke merget denne ennå.

Ikke at det betyr den nødvendigvis er stabil ennå.

 

Vil du ha en ROM som er stabil må du nok holde deg til ICS enn så lenge.

Lenke til kommentar

Fulgte instruksene steg for steg.

 

Først la jeg inn CF-Root-SGS2_XW_NEE_KI8-v4.3-CWM4

 

Valgte så å ikke legge inn ny kernel når jeg da la inn 2.2 og telefonen ville ikke starte.

 

Prøvde så på nytt med Dream Kernel og den startet fint.

 

Testet så med OTA update til 2.3. Den ville så ikke starte og eneste jeg kunne gjøre var å gå inn i "download mode". Recovery og andre ting var helt dødt.

 

La så inn 2.3 med Siyah Kernel som nå ser ut til å virke.

 

Har ikke testet så mye enda da jeg ikke har simkort per dags dato.

Lenke til kommentar

Når jeg holder home-button ned, får jeg valg om å gå videre til oppgavebehandling. Jeg får også opp skjermbilder av de siste appene jeg har brukt, disse kan man fjerne ved å swipe til venstre eller høyre. Har dette noe hensikt? Mtp minne eller lignende?

 

Pitray

Lenke til kommentar

Det har samme effekten som å avslutte dem i oppgavebehandleren. Normalt har det overhodet ingen hensikt. Minne er til for å brukes - ubrukt minne er bortkastet minne, og avslutting av apps medfører bare mer tidsbruk og prosessorbelastning når de startes igjen.

Lenke til kommentar

Hei. Har nå fått nok av Samsungs ubrukelige software-avdeling, nå vil jeg over på custom roms igjen. Lenge siden sist (HTC Hero).

Har et lite "problem": Kies klarer ikke ta bakup, lese kontaktlista, kopiere SMS eller noe annet lenger. Skjedde etter sist OTA-oppdatering.

 

Skulle gjerne hatt backup av SMS, kontakter og samtalelogg. Det hadde faktisk vært kjekt med backup av savegames også, så Titanium med root burde klare det.

 

En liten, og litt viktig ting: Mulig å få en "perfekt" backup av kontaktlista? Den er jeg nå veldig fornøyd med, da de fleste har profilbilde, linket til Facebook og Friendcaster osv... Er så dritt å måtte sitte i timesvis og merge kontakter fordi man (av en eller annen grunn) har 3-8 oppføringer pr pers...

 

All hjelp mottas med takk.

 

Og liten ting: Hvilken kernel og rom er kjekkest å ha for tiden. Legger vekt på batteri, H+dekning, samtalekvalitet.

Lenke til kommentar

Hei. Har nå fått nok av Samsungs ubrukelige software-avdeling, nå vil jeg over på custom roms igjen. Lenge siden sist (HTC Hero).

Har et lite "problem": Kies klarer ikke ta bakup, lese kontaktlista, kopiere SMS eller noe annet lenger. Skjedde etter sist OTA-oppdatering.

 

Skulle gjerne hatt backup av SMS, kontakter og samtalelogg. Det hadde faktisk vært kjekt med backup av savegames også, så Titanium med root burde klare det.

 

En liten, og litt viktig ting: Mulig å få en "perfekt" backup av kontaktlista? Den er jeg nå veldig fornøyd med, da de fleste har profilbilde, linket til Facebook og Friendcaster osv... Er så dritt å måtte sitte i timesvis og merge kontakter fordi man (av en eller annen grunn) har 3-8 oppføringer pr pers...

 

All hjelp mottas med takk.

 

Og liten ting: Hvilken kernel og rom er kjekkest å ha for tiden. Legger vekt på batteri, H+dekning, samtalekvalitet.

 

Mine kontakter ligger på Google. Veldig fornøyd med det...

Lenke til kommentar

Hvis du tar backup av Facebook med Titanium, burde vel syncede kontaktdata bli tatt backup av også?

 

Ingenting av det du ser fra Facebok i kontaklisten din igger i kontaklisten din De ligger hos Facebook og kun der. Facebook vil ikke "gi bort" info om kontaktene dine til deg, det er jo "deres" data...

Lenke til kommentar

Jaja, da får jeg ta meg bryet med å merge kontakter i etterkant da. Telefonen min har blitt helt gal etter siste oppdatering (4.0.4 pluss tilleggsoppdatering fra Samsung i sommer). Den får flere ganger daglig BSOD (black screen of Death), noe som henger og tømmer batteri, SMS som aldri blir mottatt (jeg får melding om ny SMS, men den finnes ingen steder...) osv...

Så nå blir det root (igjen) og custom firmware. Drit lei av Samsung.

 

Hvilken firmware er best nå for tiden da? Og root-opplegg. Er såååå mye å velge mellom på XDA

Lenke til kommentar

Jaja, da får jeg ta meg bryet med å merge kontakter i etterkant da. Telefonen min har blitt helt gal etter siste oppdatering (4.0.4 pluss tilleggsoppdatering fra Samsung i sommer). Den får flere ganger daglig BSOD (black screen of Death), noe som henger og tømmer batteri, SMS som aldri blir mottatt (jeg får melding om ny SMS, men den finnes ingen steder...) osv...

Så nå blir det root (igjen) og custom firmware. Drit lei av Samsung.

 

Hvilken firmware er best nå for tiden da? Og root-opplegg. Er såååå mye å velge mellom på XDA

Har du prøvd nullstill til fabrikkdata?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...