Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Swiftkey blitt lettere å tilpasse siste halvåret? Måtte bytte på grunn av mangel på valg av taster og spesialtegn, spesifikt tab, piltaster, * osv. Bruker for tiden Thumb Keyboard, som er veldig bra både på tablet og telefoner, med foskjellige valg for layouts for landscape og portrait (spesielt kjekt på tablets), men har ikke like god prediksjon og ordliste som SwiftKey.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt med offisiell ROM i en del måneder nå, men har opplevd at den henger seg en del og er ikke helt fornøyd med batteriforbruket. Kan noen anbefale en stabil og strømgjerrig ROM som jeg kan flashe til? Reiser på en lang ferie på mandag, og vil i perioder gå dager uten skikkelig strømtilgang, så det desidert viktigste er batteritiden.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fulgt særlig med, har heller ikke undersøkt noe selv, men kommer 4.1 til s2?

Og når eventuelt kommer den?

 

Samsung har ikke sagt noe offisielt.

Har kommet rykter/spekulasjoner på begge deler, men det siste var at ja, det skulle komme. Tidspunkt uvisst, men kanskje før jul.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Galaxy SII en god stund nå, men i dag skjedde det noe rart. Når jeg går inn på apper eller internett, vil en stemme si alt jeg trykker på, og når jeg åpner programmet vil også dette sies høyt. Hvordan blir jeg kvitt denne irriterende stemmen? Denne stemmen vil også være på mens jeg hører på musikk.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Galaxy SII en god stund nå, men i dag skjedde det noe rart. Når jeg går inn på apper eller internett, vil en stemme si alt jeg trykker på, og når jeg åpner programmet vil også dette sies høyt. Hvordan blir jeg kvitt denne irriterende stemmen? Denne stemmen vil også være på mens jeg hører på musikk.

Har ikke testet selv men det finnes en funksjon som heter talkback under settings/accessibility

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Galaxy SII en god stund nå, men i dag skjedde det noe rart. Når jeg går inn på apper eller internett, vil en stemme si alt jeg trykker på, og når jeg åpner programmet vil også dette sies høyt. Hvordan blir jeg kvitt denne irriterende stemmen? Denne stemmen vil også være på mens jeg hører på musikk.

 

Driving mode.

Dobbeltklikk på hjem-knappen og slå av.

Lenke til kommentar

Da dropper jeg cMIUI til fordel for Vanilla Rootbox igjen.

 

Et par ting jeg likte i cMIUI, men også en del ting som ikke ville virke som det skal. Gallery appen force closer hele tiden blant annet.

 

Hva tastatur anbefaler du til tablet?

Thumb Keyboard 4 er fantastisk, synes jeg.

Jeg har kjørt med offisiell ROM i en del måneder nå, men har opplevd at den henger seg en del og er ikke helt fornøyd med batteriforbruket. Kan noen anbefale en stabil og strømgjerrig ROM som jeg kan flashe til? Reiser på en lang ferie på mandag, og vil i perioder gå dager uten skikkelig strømtilgang, så det desidert viktigste er batteritiden.

En hvilken som helst stabil ROM med all synkronisering avslått og lite bruk. Jeg brukte Resurrection Remixda den fortsatt var basert på ICS, og den kunne fint holdt to uker om jeg ikke brukte den i det hele tatt. Da kjørte jeg en liten test run et par dager før med alt av, og frøs de appene som ikke klarte å oppføre seg/respektere sync/databruk settingsene. Viber og et pa andre, bla.
Lenke til kommentar

Jeg har ikke fulgt særlig med, har heller ikke undersøkt noe selv, men kommer 4.1 til s2?

Og når eventuelt kommer den?

 

Samsung har ikke sagt noe offisielt.

Har kommet rykter/spekulasjoner på begge deler, men det siste var at ja, det skulle komme. Tidspunkt uvisst, men kanskje før jul.

 

Ok, takk for svar.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Kona klagde fælt over siste oppdatering på sin SGS2, så da tenkte vi å prøve en annen ROM. Har flashet mange telefoner tidligere, pleier å gå fint. Men altså ikke i går. Nå går den ikke å slå på i det hele tatt. Får heller ikke download mode. Virker som jeg faktisk har klart å bricke den, en gang må være den første.

 

Har lest at det skal gå ann å unbricke med en USB Jig. Stemmer det?

Er det noen som har en sånn i Oslo-området som har tid til å leie bort en sånn i løpet av helgen? Det er rimelig uaktuelt å være uten telefon, og passer dårlig å kjøpe ny...

 

Håper på et positivt svar!

 

 

Christian

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Galaxy SII en god stund nå, men i dag skjedde det noe rart. Når jeg går inn på apper eller internett, vil en stemme si alt jeg trykker på, og når jeg åpner programmet vil også dette sies høyt. Hvordan blir jeg kvitt denne irriterende stemmen? Denne stemmen vil også være på mens jeg hører på musikk.

Har ikke testet selv men det finnes en funksjon som heter talkback under settings/accessibility

 

Talkback står på off så kan ikke være det heller :/

 

Jeg har hatt min Galaxy SII en god stund nå, men i dag skjedde det noe rart. Når jeg går inn på apper eller internett, vil en stemme si alt jeg trykker på, og når jeg åpner programmet vil også dette sies høyt. Hvordan blir jeg kvitt denne irriterende stemmen? Denne stemmen vil også være på mens jeg hører på musikk.

Driving mode.

Dobbeltklikk på hjem-knappen og slå av.

 

Driving mode er også av

Endret av Bernhardhi
Lenke til kommentar
Har lest at det skal gå ann å unbricke med en USB Jig. Stemmer det?

Er det noen som har en sånn i Oslo-området som har tid til å leie bort en sånn i løpet av helgen? Det er rimelig uaktuelt å være uten telefon, og passer dårlig å kjøpe ny...

 

Håper på et positivt svar!

 

 

Christian

 

Det hørtes ikke så bra ut nei, såvidt jeg har skjønt så er det lite en USB-jig vil fungere for når man ikke kommer inn i download mode. Det er jo uansett verdt et forsøk, men jeg ville ikke fått for høye forhåpninger :)

 

Skulle gjerne lånt deg min jig, men bor i Trondheim så det blir vanskelig..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...